موضوعات داغ

رونمایی ایران‌خودرو از هایما 7X در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران 1401

عکس مطلب اول

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران در سال 1401 در شهر آفتاب برگزار شده است. از تاریخ 27 اردیبهشت به مدت 4 روز، علاقه می‌توانند به صورت رایگان از این نمایشگاه دیدن کرده و با خودروهای جدید برندهای داخلی و خارجی آشنا شوند.

انواع خودروهای سواری، شاسی‌بلند، کراس اوور، کامیونت، کشنده و غیره در غرفه‌های مختلف به نمایش گذاشته شده‌اند و نام شرکت‌های بزرگی همچون ایران‌خودرو، بهمن موتور، ارس خودرو، پارس موتور و غیره در سالن بزرگ نمایشگاه به چشم می‌خورد. خودرو بانک نیز به نوبه خود در این رویداد چهار روزه (تا آخر 30 اردیبهشت) شرکت دارد تا شما را از جدیدترین اخبار و وقایع مربوطه آگاه سازد.

هایما 7X یکی از محصولات بروز و مدرنی است که در غرفه ایران‌خودرو خودنمایی می‌کند. این خودرو حاصل طراحی شرکت پینین فارینای ایتالیا بوده و برای نخستین بار در قالب خودروی مفهومی Haima VF00 در پکن رونمایی شد.

هایما 7 ایکس در دسته خودروهای چندمنظوره یا همان MPV قرار می‌گیرد و به عنوان یک مینی ون لوکس، از جذابیت زیادی برخوردار است. در ادامه با بررسی مشخصات این خودرو همراه ما باشید.

مشخصات ظاهری هایما 7X

در نمای جلو، یک جلوپنجره شش‌ضلعی بزرگ با طرح شارک نوز به چشم می‌آید که با نوار کرومی، به چراغ‌های باریک و کشیده جلو متصل شده و ظاهری تند و تهاجمی به خودرو بخشیده است. جانب خودرو به شیوه‌ای امروزی طراحی شده و مشخصاتی همچون خط سقف صاف و رینگ‌های اسپرت دارد.

نمای جلوی هایما 7 ایکس

نمای عقب مینی ون جدید ایران‌خودرو، متفاوت و متمایز نسبت به بسیاری از همتایان موجود در بازار است. طرح کشیده چراغ‌ها هماهنگی مناسبی با چراغ‌های جلو داشته و لوگوی بزرگ Haima 7X در ردیف پایین آن‌ها درج شده است. کاربرد بیش از حد رنگ مشکی در این قسمت، شاید از نظر برخی افراد توی ذوق بزند، اما در عین حال حس جوان‌پسندانه مینی ون را بیشتر کرده است.

نمای عقب هایما 7X

این خودروی 1670 کیلوگرمی به ترتیب با طول 4.81، عرض 1.87 و ارتفاع 1.72 متر ساخته شده و فاصله بین دو محور چرخ آن برابر با 2.86 متر است. بنابراین مسافران از فضای کافی درون کابین بهره‌مند بوده و بی‌شک از سفر خود لذت می‌برند.

درون کابین هایما 7 ایکس

درون کابین هایما 7X به شیوه‌ای امروزی و مدرن طراحی شده و دیزاین آینده‌نگرانه دارد. روکش چرم مصنوعی با رنگ قهوه‌ای، حس نشستن در یک خودروی لوکس را در ذهن سرنشینان تداعی می‌کند. نمایشگر بزرگ و یکپارچه در مقابل راننده، شامل سیستم اطلاعات سرگرمی و پنل پشت فرمان می‌شود که داده‌های بحرانی خودرو را نشان می‌دهد.

راننده و کمک‌راننده روی صندلی‌های برقی می‌نشینند. صندلی راننده به 10 حالت مختلف، و صندلی کمک‌راننده به 6 حالت مختلف تنظیم می‌شود.

داخل کابین هایما 7 ایکس

فرمان ماشین از طراحی دوشاخه و دی کات بهره‌مند است و دکمه‌های متعددی روی آن جاسازی شده‌اند. صندلی‌های ردیف دوم به صورت دو صندلی تکی و صندلی‌های ردیف سوم به صورت دونفره چیده شده‌اند.

به طور کلی، کابین هایما 7 ایکس از طراحی شایسته و درخور یک مینی ون لوکس و امروزی بهره‌مند است و به سبب داشتن تجهیزات و امکانات گوناگون، فضای آسوده‌ای را برای سرنشینان فراهم می‌آورد.

مشخصات فنی هایما 7X

پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندره توربوشارژ، با حداکثر قدرت 193 اسب بخار و حداکثر گشتاور 293 نیوتن متر، انرژی لازم برای حرکت مینی ون هایما 7X را تأمین می‌کند. یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر دوش می‌کشد.

مینی ون هایما دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن به 7. 6 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد. مصرف سوخت شهری، حدود 10.6 لیتر است.

Haima 7X

لیست امکانات هایما 7 ایکس

هایما 7X ایران‌خودرو یک ماشین جدید و به‌روز است که شامل امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی متعددی می‌شود.

سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم کمک ترمز BAS، سیستم کنترل حرکت در سربالایی (AHS)، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز (EBD) و سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESP) پکیج ترمز و پایداری مینی ون هایما را تشکیل می‌دهند. شش عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین، پرده‌ای) نیز درون خودرو جاسازی شده که در صورت وقوع حادثه از سرنشینان محافظت می‌کنند.

هایما 7 ایکس

از دیگر امکانات Haima 7X می‌توان به سیستم مولتی‌مدیا با پشتیبانی از بلوتوث، USB و فرامین صوتی، پنجره‌های برقی، آینه‌های برقی تاشونده، قفل مرکزی، ایزوفیکس، قطع خودکار سوخت حین تصادف، سانروف، سقف پانوراما، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ورود بدون کلید، سیستم استارت بدون کلید، چراغ‌های مه شکن، هدلایت، درب صندوق برقی، سیستم تهویه مطبوع و غیره اشاره کرد.

وضعیت هایما 7X در بازار و رقبای اصلی

هایما 7X با حدود قیمت 150 هزار یوان در بازار چین به فروش می‌رسد و احتمالا قیمت آن در بازار داخلی از 1 میلیارد تومان فراتر رود. با احتساب این قیمت، رقبای بسیاری را می‌توان برای این خودرو در نظر گرفت. ولی ون وانا یورو 5 از شرکت فوتون و ون جدید بهمن موتور به نام اینرودز به طور خاص، عرضه رقابت را برای 7X تنگ‌تر خواهند کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد