موضوعات داغ

پیکاپ آمیکو آسنا اتوماتیک در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران 1401 + فیلم

عکس مطلب اول

شهر آفتاب از تاریخ 27 الی 30 اردیبهشت‌ماه سال جاری، میزبان بازدیدکنندگان عزیز از چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران است.

علیرغم دوره قبل که برندهای مطرحی در این نمایشگاه حاضر بودند، عمده خودروهای عرضه شده در غرفه‌ها جزو محصولات مونتاژی چینی هستند. با این حال تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست. تیم خودروبانک تلاش کرده تا با حضور پیوسته در این رویداد چهارروزه، شما را از اخبار و اطلاعات مربوط به ماشین‌های مختلف آگاه سازد. پس با ما همراه باشید.

ارس خودرو دیزل با دو پیکاپ مختلف در غرفه خود پا به نمایشگاه گذاشته است. پیکاپ آمیکو آسنا اتوماتیک یکی از دو محصول عرضه شده توسط گروه ارس بوده که در واقع یک خودروی چینی متعلق به شرکت هوانگای به حساب می‌آید. در ادامه به بررسی این پیکاپ نه‌چندان جدید ارس خودرو می‌پردازیم.

مشخصات ظاهری آمیکو آسنا اتوماتیک

پیکاپ آمیکو آسنا اتوماتیک با طول 5.56 متر، عرض 1.84 متر و ارتفاع 1.84 متر ساخته شده و فاصله بین دو محور آن به 3.4 متر می‌رسد. ظاهر خشن، ساده و کاربردی این ماشین درست شبیه به آسنا دنده‌ای بوده و نمای جلوی آن از روی محصولات فورد قدیمی الهام گرفته شده است. یک جلوپنجره توری مانند با لوگوی بزرگ AMICO در قسمت جلو جاسازی شده که دو چراغ درشت و تیره‌رنگ در دو طرف آن به چشم می‌خورند. حاشیه کرومی دور جلوپنجره، زیبایی خاصی را به وجود آورده است.

آمیکو آسنا اتوماتیک

نمای جانبی ظاهر قابل قبولی دارد. رینگ‌های 17 اینچی، فاصله مناسب از سطح زمین و رکاب‌های عضلانی جزو مشخصات ظاهری خودرو به حساب می‌آیند. البته ظرافت و زیبایی قابل‌توجهی در نمای جانبی و عقب آمیکو اتوماتیک مشاهده نمی‌شود، به غیر از بج های متعددی که خبر از اتوماتیک بودن و توربوشارژ بودن خودرو می‌دهند.

به طور کلی، آسنا اتوماتیک از یک طراحی جعبه‌ای بهره می‌برد که با توجه به طول 5.5 متری، بسیار توجیه‌پذیر است، چون راننده می‌تواند تسلط بیشتری روی ابعاد ماشین داشته باشد.

درون کابین آمیکو آسنا اتوماتیک

کابین آمیکو آسنا اتوماتیک کاملا متفاوت با نسخه دنده‌ای است. غربیلک فرمان، نمایشگر، رودری‌ها، صندلی‌ها و غیره، همگی اصلاح شده و تغییر یافته‌اند.

کابین آمیکو آسنا اتوماتیک

به محض ورود به کابین آسنا اتوماتیک، نخستین تفاوت این ماشین با مدل دنده‌ای را مشاهده خواهید کرد. تریم متشکل از رنگ‌های نقره‌ای، قرمز و مشکی فضای متمایزی ایجاد کرده و حس لوکس بودن را به سرنشین القا می‌کند. فرمان سه‌شاخه ماشین نیز از طراحی جدیدی برخوردار است و دکمه‌های کنترلی متعددی روی آن مشاهده می‌شود. لوگوی آمیکو نیز در اندازه نسبتا بزرگ، در وسط فرمان نصب شده است.

نمایشگر با اندازه بزرگ‌تر نسبت به مدل دنده‌ای، در وسط داشبورد قرار گرفته و دریچه‌های خروجی سیستم تهویه مطبوع در بالای آن تعبیه شده‌اند. مجموعه نشانگرهای خودرو نیز ظاهر جدیدی به خود گرفته‌اند.

داخل کابین آسنا اتوماتیک

در رکاب درب صندلی‌های جلو و همین‌طور روی داشبورد، با بج جالبی مواجه می‌شوید که دو عدد خاص روی آن‌ها حک شده است. عدد 30 به سالگرد 30 سالگی شرکت آمیکو اشاره می‌کند، هرچند این شرکت در سال 1368 تأسیس شده است. عدد دیگر یعنی 100، به تیراژ تولید خودروهای آسنا اتوماتیک اشاره می‌کند. به بیان بهتر تنها 100 دستگاه آمیکو آسنا اتوماتیک توسط گروه ارس ساخته و عرضه شده است.

مشخصات فنی آمیکو آسنا اتوماتیک

خودروی آمیکو آسنا اتوماتیک از پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ 4 سیلندره با کد 4K22D4T استفاده می‌کند که قادر به تولید قدرتی معادل با 218 اسب بخار و حداکثر گشتاور 320 نیوتن متر است. این قدرت از طریق گیربکس 6 سرعته خودکار به هر چهارچرخ وارد شده و موجب حرکت پیکاپ می‌شود. گیربکس توسط شرکت فرانسوی پانچ ساخته شده و از دو حالت رانندگی تیپ ترونیک و برفی پشتیبانی می‌کند.

این ماشین از استاندارد عدم آلایندگی یورو 5 برخوردار بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن در هر 100 کیلومتر حدود 10.3 لیتر است. به سبب کاربرد موتور توربوشارژ، دیگر خبری از مخزن گاز CNG نیست و آسنا اتوماتیک تنها به صورت بنزین سوز روانه بازار می‌شود.

آسنا دنده اتوماتیک

لیست امکانات پیکاپ آمیکو آسنا اتوماتیک

پیکاپ آمیکو آسنا اتوماتیک شامل امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی متعددی می‌شود که در وهله اول می‌توان به دو کیسه هوا و سیستم‌های ترمز ABS و EBD اشاره کرد. دیگر امکانات ماشین عبارت‌اند: از کروز کنترل، دوربین عقب، سنسور پارک عقب، قفل دیفرانسیل خودکار، چراغ‌های مخصوص روز، روکش چرمی برای صندلی‌ها، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال نیرو به چرخ‌ها، سیستم مولتی‌مدیا همراه با نمایشگر لمسی و پورت USB، بلوتوث و مسیریاب ماهواره‌ای و غیره.

البته مشتریان قادر به سفارش تجهیزات بیشتری از جمله دوربین جلو، آینه‌های برقی تاشو، سنسور پارک جلو و نورپردازی داخل کابین نیز هستند.

وضعیت آسنا اتوماتیک در بازار و رقبای اصلی

پیکاپ آمیکو Asena اتوماتیک در حال حاضر با قیمت حدود 1.3 میلیارد تومان به فروش می‌رسد. البته این قیمت بالا یکی از معایب اصلی آسنا اتوماتیک به حساب می‌آید، چون اکثر مشتریان را به سمت خرید محصولات رقیب دیگری همچون کاپرا 2، دانگ فنگ ریچ، فوتون تونلند اتوماتیک یا کی‌ام‌سی T8 ترغیب می‌کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/2/29
سلام،تشکر از گزارش هایی که جامع و کامل تهیه شده اند ،این نسل از نظر متریال به کار برده شده در داخل کابین بسیار با کیفیت تر از نسخه دستی هست و حس بسیار قوی تر و محکم تری رو به راننده القا میکنه که جای تشکر از شرکت ارس خودرو دیزل هست در اینجا از این جهت هم که دیگه دوگانه سوز نیست خیلی بهتر هست چون دیگه شاهد افت توان بخاطر سوخت CNG خصوصا در این سگمنت نخواهیم بود،لازم هست ذکر کنم که قوای محرکه و سامانه های انتقال قدرت یا خلاصه همون گیربکس پانچ ساخت بلژیک هست نه فرانسه که از نمونه های آلمانی مثل zf در آفرود عملکرد ضعیف تری داره، ولی در کل نسبت به نسل قبلی بهبود یافته، ای کاش تغییرات ظاهری هم اعمال میشد.