موضوعات داغ

نسخه تیونینگ شده از تارا در شهر آفتاب به نمایش درآمد + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بخشی از غرفه ایران خودرو در نمایشگاه خودرو تهران 1401، به شرکت خودروهای سفارشی ایران خودرو یا آپکو اختصاص داشت. آپکو در این نمایشگاه نسخه‌های تیونینگ شده از رانا پلاس و تارا اتوماتیک را به نمایش در آورده بود که در مقایسه با نسخه‌های استاندارد، تغییرات بسیاری را تجربه کرده بودند.

تارا تیونینگ، آن‌چه واقعا باید باشد!

خودروهای ایرانی همواره از نظر آپشن‌ها و امکانات رفاهی در مضیقه بوده‌اند و به همین دلیل مالکان خودروهای داخلی پس از تحویل گرفتن خودرو، اقدام به بهینه‌سازی اتومبیل خود با انواع قطعات تزییناتی می‌کنند. از همین رو شرکت آپکو قطعات تزییناتی مختلفی را برای تارا تیونینگ در نظر گرفته است.

نخستین ویژگی تارا تیونینگ که در نگاه اول جلب نظر می‌کند، کاور هفت رنگ بدنه است که با تابش نور رنگ متفاوتی را جلوه می‌دهد. یکی از بزرگترین ایرادات نسخه استاندارد تارا در نمونه تیونینگ برطرف شده و آن هم چیزی نیست جز چراغ‌های جلو و عقب. چراغ‌های جلو و عقب تارا تیونینگ از نوع آپکویی هستند که طراحی بهتر و کیفیت بالاتری را ارائه می‌دهند.

تارا تیونینگ

تارا تیونینگ از کیت تعلیق اسپرت بهره می‌برد و ارتفاع آن نسبت به حالت عادی اندکی کاهش یافته است. علاوه برآن آپکو از رینگ‌های 16 اینچی و لاستیک‌های فاق کوتاه برای نسخه تیونینگ تارا استفاده کرده است. تارا تیونینگ به کیت بدنه نیز مجهز است که از جمله تجهیزات این کیت می‌توان به دیفیوزر سپر عقب اشاره کرد.

آپشن‌های اضافه شده به تارا تیونینگ

تیم آپکو بهینه‌سازی‌های بسیاری را در کابین این خودرو ترتیب داده است. برای مثال سقف خودرو به روکش کهکشانی مجهز شده است که تجربه بی‌نظیری از سواری تارا را برای کاربران فراهم می‌کند. تو دوزی جدید داخلی و گرمکن صندلی‌ها نیز دو آپشن جدید اضافه شده به تارا تیونینگ هستند. همچنین امکان نصب صندوق پران برقی، سامانه چندرسانه‌ای به همراه سیستم عامل اندروید و دوربین 360 درجه نیز برای تارا تیونینگ وجود دارد.

ادعای آپکو، 128 اسب‌بخار قدرت

بنابر ادعای آپکو، کامپیوتر تارا بروزرسانی و ریمپ شده است و اکنون 128 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. در صورتی که ادعای آپکو صحت داشته باشد، تارا به یکی از قوی‌ترین خودروهای رده قیمتی خودش تبدیل خواهد شد و افراد بسیاری برای ریمپ تارا اقدام خواهند کرد. انتظار می‌رود موتور TU5 پلاس قابلیت‌های بسیاری را برای بهینه‌سازی در آینده داشته باشد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/2/29
بی سلیقه بی سلیقس حتی اگر جوم به جونش کنی. ریده تو قیافه تارا مرتیکه
1401/2/30
آره قبول دارم خیلی زشت شده باید مثل این پژو سوارا زنون سفید یخی می‌بست یه چراغ سقفی سفید یخچالی هم میزاشت رو سقفش.زیر آینه هاشم یه ال ای دی سفید یخچالی میبست. اونوقت دیگه هوشنگ های مملکت خیلی باهاش حال میکردن😏😏😏
1401/3/1
در سراسر نوشته شما یک اعتماد چشم بسته و نظر مثبت موج میزند دلیلش چیست؟!

شما نویسنده و نقاد این حوزه هستید آیا از ایرادات و کمبود های تارا ( رانا+ ESP ) اما 200 میلیون تومن گرانتر خبر ندارید؟!
چرا رسالت صنفی خود و نگاه واقع بینانه را کنار گذاشته اید؟!

اینکه یک چراغ عقب معیوب رو از اول بذاره روش و با یک چراغ پلاستک ارزون دیگه بخواد این ایراد رو برطرف کنه به این در کجای دنیا تیونینگ میگن؟!

یا رنگ بوقلمونی زدن به ماشین تیونیگ نام داره؟!

شما تیونیگ اصلا میدونی چی هست؟!

یک پارچه نایلون دار ارزون غالب (جاذب خاک و پرز) با طرحی دیگه بزنن بقول شما کهکشانی!!! تیونینگه؟!

طرح گلباقالی هم بشه چارخونه حتما از نظر تیونینگه!!!!!!!

بهینه‌سازی‌های بسیاری را در کابین این خودرو ترتیب داده است؟ در کدوم بخش؟! یادتون رفت بگین !

تارا تیونینگ، آن‌چه واقعا باید باشد!؟؟؟؟؟؟!!

یعنی الان تمام مشکلات تارا با پارچه کهکشانی حل شد؟!

فقط همینارو کم داشت؟!

چرا سرتون رو زیر برف کردید و فکر میکنید کسی نمیبینه؟!

1401/3/2
Esp داره. موتورش هم قوی تر شده. گفتن دوربین ۳۶۰ درجه هم میشه روش بست.
هر موقع تو این مملکت نمایشگاه خودرو برگزار میشه اولین کسایی که میرن تو غرفه ایران خودرو سایپا شماهایید. کل منتقد های ایران خودرو و سایپا فقط لب و دهن هستن هیچکس هیچ کاری نمیکنه. تو فضای مجازی هم ملت فقط بلدن عقده خودشون رو سر ماشین های جدید خالی کنن.
۹۰ درصد انتقاداتی که به ایران خودرو وارده ۴۰ سال استفاده کردن از پلتفرم ۴۰۵ عه. اکثر کسایی که تو فضای مجازی منتقد ایران خودرو هستن پولشون به پراید هم نمی‌رسه فقط بلدن ایراد بگیرن. ایران به هر دلیل نمیتونه ماشین خوب تولید کنه. تیم مهندسی ایران خودرو و سایپا جز خبره ترین آدم های کل صنعت مملکت هستن. علت این که این همه حجمه علیه خودروسازی هست (فارغ از این که تا حد قابل توجهیش هم درست هست) اینه که مردم نسبت به ضعف ما تو این صنعت آگاهی پیدا کردن. صنایع دیگه این مملکت به مراتب اوضاعش بد تره. صنایع دفاعی نداریم. لوازم خانگیمون تعطیله. مسکن تعطیله و.....
شما گیر دادید به صنعتی که جز بهترین صنایعمونه.
اگه بخواید صنعت خودروسازیمون رشد کنه باید کل مملکت رو شخم بزنید.
1402/3/23
من تهش نفهمیدم آپکو خودروی شما رو تیون میکنه یا خودش خودروی تیون شده میفروشه