موضوعات داغ

پیکاپ کلوت اتوماتیک مکث موتور در نمایشگاه خودرو تهران 1401

عکس مطلب اول

نمایشگاه خودرو تهران پس از یک وقفه طولانی بالاخره در سال جاری در شهر آفتاب برگزار شده است. با این حال بر خلاف دوره‌های قبل، دیگر اثری از برندهای جذاب مطرح در جهان نیست، بلکه عمده محصولات موجود در غرفه‌ها، مونتاژهای چینی یا خودروهای وطنی هستند.

با این حال، چینی‌ها استعداد خاصی در کپی کاری داشته و تا حدی می‌توانند چهره خودروهای به‌روز و برتر در جهان را روی محصولات خود پیاده کنند. بنابراین بازدید از این نمایشگاه آن‌قدرها هم خالی از لطف نیست.

خودروهای سواری، شاسی‌بلند، کراس اوور، کامیونت و کشنده‌های مختلف از برندهای متعدد در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند. خودروبانک نیز به نوبه خود در این رویداد چهارروزه شرکت کرده تا اخبار مربوطه را پوشش دهد و در اختیار شما مخاطبین عزیز قرار دهد.

کمپانی مکث موتور با معرفی دو محصول جذاب، یعنی کراس اوور تیارا و پیکاپ کلوت اتوماتیک پا به نمایشگاه گذاشته است.

پیکاپ چینی دایون V5 با نام کلوت سال گذشته روانه بازار شد و به سبب استقبال گرم خریداران، مکث موتور تصمیم گرفت نسخه دنده اتوماتیک کلوت را نیز به بازار عرضه کند.

کلوت اتوماتیک در نمایشگاه تهران از لحاظ ظاهری با نسخه دنده‌ای تفاوت ندارد. با این حال، فضای داخل کابین به طور جزئی تغییر یافته و به جای دنده دستی، یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به موتور متصل شده است. در ادامه به بررسی دقیق پیکاپ کلوت دنده اتومات می‌پردازیم.

مشخصات ظاهری کلوت اتوماتیک

همان‌طور که قبلا گفته شد، ظاهر نسخه اتومات کلوت با مدل دستی مو نمی‌زند. یک بدنه تقریبا ساده و کاربردی با طول 5.33 متر، عرض 1.87 و ارتفاع 1.86 متر که فاصله بین چرخ‌های آن به 3.1 متر می‌رسد. جذابیت ظاهری این ماشین تنها به جلوپنجره آن محدود می‌شود که به چراغ‌ها متصل شده و چهره‌ای تهاجمی به خود گرفته است. در نمای جانبی، رینگ‌های چند پر و در نمای عقب ماشین چراغ‌های چندضلعی مشاهده می‌شوند که به طرفین خم شده‌اند.

کلوت اتوماتیک

درون کابین کلوت اتوماتیک

فضای کابین پیکاپ Kalut اتوماتیک مشابه با مدل دنده‌ای، با اندکی تفاوت است. پنل سیستم تهویه به حالت لمسی درآمده، اهرم تعویض دنده اتوماتیک شده، عناصر ظریف کرومی برای تزئین بخش‌های مختلف به کار رفته‌اند.

باقی مشخصات مثل فرمان دایره‌ای با لوگوی مکث موتور در وسط آن، تریم چرم مصنوعی صندلی‌ها، نمایشگر لمسی 9 اینچی و غیره درست مشابه با کلوت دنده‌ای هستند. البته پنل پشت فرمان کمی تغییر یافته و به‌روزتر شده است.

کابین کلوت اتوماتیک

مشخصات فنی پیکاپ کلوت اتوماتیک

مشخصات فنی کلوت اتوماتیک شامل پیشرانه 4 سیلندره 2.4 لیتری توربوشارژ و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک آیسین می‌شود که قدرتی معادل با 215 اسب بخار را به هر چهار چرخ وارد می‌کند. حداکثر گشتاور حدود 320 نیوتن متر است.

البته در حالت عادی، نیروی موتور تنها به چرخ‌های عقب وارد می‌شود. اما در صورت لزوم می‌توان قدرت را بین چهار چرخ (دو حالت سبک و سنگین) توزیع کرد. به علاوه، میزان لغزندگی چرخ‌های عقب از طریق قفل دیفرانسیل عقب با محدودکننده الکتریکی لغزش تا 30 الی 50 درصد کاهش می‌یابد. همچنین به سبب افزایش ضریب دیفرانسیل به 4.62، سرعت خودرو بهبود یافته است.

پیکاپ کلوت اتوماتیک

کلوت علاوه بر حمل بار در جاده‌های آفرود نیز به خوبی عمل می‌کند. فاصله 235 میلی‌متری از سطح زمین، تجهیز محور جلو به سیستم تعلیق جناقی دوبل با فنر مارپیچ، تجهیز محور عقب به تعلیق فنر تخت چندلایه، زاویه هجوم 29 درجه و زاویه فرار 24 درجه به کلوت جدید اجازه می‌دهند عملکرد خوبی در مسیرهای آفرود داشته باشد.

این ماشین 1920 کیلوگرمی قادر به حمل بار با حداکثر وزن یک تُن است، از استاندارد آلایندگی یورو 5 پشتیبانی کرده و در ازای هر 100 کیلومتر، حدود 10.3 لیتر بنزین می‌سوزاند.

لیست امکانات کلوت اتوماتیک

کلوت اتوماتیک مکث موتور از امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی متنوعی برخوردار است. سیستم ترمز و پایداری آن شامل سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم ترمز کمکی (BAS)، سیستم ترمز ترکیبی (CBS)، سیستم پایداری الکترونیکی (ESC)، ترمز دیسکی روی چرخ‌های جلو و ترمز کاسه‌ای روی چرخ‌های عقب می‌شود. در صورت بروز حادثه، دو ایربگ از سرنشینان جلو محافظت می‌کند.

نمای مقابل راننده

و اما از جمله امکانات دیگر ماشین می‌توان به کروز کنترل، فرمان هیدرولیک با روکش چرمی با دکمه‌های کنترلی، سیستم ورود بدون کلید، سیستم استارت دکمه‌ای، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 6 حالت مختلف، رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی، سیستم تهویه مطبوع خودکار، آینه‌های جانبی تاشونده به همراه گرم کن، دوربین دنده عقب، کامپیوتر سفری، رکاب سرتاسری آلومینیومی، چراغ مخصوص روز و غیره اشاره کرد.

وضعیت پیکاپ کلوت اتوماتیک در بازار و رقبای اصلی

نسخه دستی کلوت در حال حاضر با قیمت تقریبی 980 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. ولی مکث موتور هنوز قیمت دقیقی را برای نسخه اتوماتیک اعلام نکرده است.

گفته می‌شود کلوت اتوماتیک در تابستان سال جاری و قطعا با قیمتی بالاتر از نسخه دستی وارد بازار می‌شود. کاپرا بهمن موتور، فوتون ایران خودرو، آمیکو آسنا اتوماتیک و همین‌طور آمیکو آرتیستون ارس خودرو رقبای اصلی کلوت به حساب می‌آیند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد