موضوعات داغ

فرمول یک بریتانیا 2022؛ اولین پیروزی کارلوس ساینز و تاریخ ساز شدن دوباره لوئیس همیلتون

عکس مطلب اول

کارلوس ساینز در یک مسابقه سراسر هیجان به پیروزی رسید و لوئیس همیلتون رکورد دیگری را به نام خود نوشت.

کارلوس ساینز توانست مسابقه‌ای را که از خط اول استارت بزند را در رده اول به پایان برساند. سرجیو پرز در روز بدشانسی مکس ورشتپن رده دوم را به سختی بدست آورد و سر لوئیس همیلتون هم با کسب رده سوم، سیزدهمین سکوی متوالی خود در مسابقه فرمول یک بریتانیا را کسب کرد. او با این نتیجه از رکورد 12 سکوی مایکل شوماخر بزرگ گذشت و به تنهایی رکورددار شد.

متاسفانه حوادث مترقبه و غیر مترقبه در کشور ما تمامی ندارد. اینبار وقوع زلزله در استان هرمزگان جان هم میهنان عزیزمان را گرفت. این ضایعه اسفناک را از طرف خودم و همه اعضای تحریریه در سایت خودروبانک به این عزیزان تسلیت می‌گویم.

مسابقه فرمول یک بریتانیا 2022 امروز در یک هوای آفتابی برگزار شد. این مسابقه از چند جهت اهمیت زیادی داشت. اول از همه کسب سکو توسط قهرمان 7 دوره فرمول یک جهان، لوئیس همیلتون در پیست سیلوراستون رکورد کسب سکو در یک گرندپری را به نام او ثبت می‌کرد. او امروز از رده 5 مسابقه را استارت می‌زد. دومین اهمیت این مسابقه در تغییرات و به روز رسانی‌های تیمها بخصوص تیم مرسدس بود که آنها را به هرچه بیشتر کم کردن اثر پورپوسینگ در خودروهایشان نزدیک کرده بود. مورد سومی که در درجه اهمیت قرار داشت، اولین پول پوزیشن راننده اسپانیایی تیم فراری یعنی کارلوس ساینز بعد از 150 مسابقه بود که طبعا با شرایط خاص پیست در روز گذشته که تحت تاثیر بارندگی شدید و شرایط لغزنده قرار داشت بسیار غیر منتظره بود.

امروز یک تولد هم داشتیم. تولد قهرمان 4 دوره جهان در فرمول یک، سباستین فتل راننده تیم آستون مارتین که البته در استارت امروز رده خوبی نداشت و بین 5 نفر آخر جای گرفته بود. با این اوصاف به گزارش مسابقه می‌پردازیم.

استارت مسابقه – فرمول یک بریتانیا 2022

استارت

آسمان نیمه ابری بر فراز سیلوراستون نگرانیها را در خصوص بارش باران افزایش داده بود با این حال بیشتر رانندگتم لاستیک مدیوم را برای استارت انتخاب کرده بودند. همیلتون یک ایتارت عالی زد و به رده سوم رفت اما برخورد جورج راسل و ژو گوانیو، آلکس آلبون و یوکی سونودا باعث شد تا پرچم قرمز در همان دور اول نمایش داده شود. سونودا توانست با وجود شکستگی در دماغه جلو به پیت بازگردد.

آلفاتائوری سونودا– فرمول یک بریتانیا 2022
اما سه راننده دیگر در همان پیچ اول مسابقه را به پایان رساندند. گوانیو در خودروی واژگون شده گیر افتاده بود که خوشبختانه با اقدام مارشالها و تیم پزشکی از آن وضعیت نجات پیدا کرد و اعلام شد که وضعیت خوبی دارد. استبان اوکون هم از دیگر رانندگانی بود که در این حادثه آسیب دید و خودش را با لاستیک پنچر به پیت رساند. بلافاصله مهندسین تیم آلپین بررسی خودروی او را شروع کردند. تا اینجا مکس ورشتپن موفق شد تا رده اول را از ساینز بگیرد و همیلتون هم از شارل لکلرک و سرجیو پرز عبور کرد تا به رده سوم برسد. پرز یک رده دیگر هم از دست داد و پشت فرناندو آلونسو قرار گرفت. نیکلاس لطیفی توانست با کسب دو رده به جایگاه هشتم برسد و پشت لندو نوریس ایستاد. والتری بوتاس تک راننده باقیمانده تیم آلفارومئو در رده 9 و دنیل ریکاردو دیگر راننده تیم مک‌لارن به رده 10 رسید.

صحنه تصادف بسیار پیچیده بود، برخورد پیر گسلی که قصد داشت از بین مرسدس و آلفارومئو عبور کند به راسل برخورد کرد و او را به سمت گوانیو منحرف کرد که باعث شد تا چرخ آلفارومئو پس از برخورد با مرسدس قفل شده و خودرو به هوا بلند شد و به سمت گراولها بر روی هیلو پرتاب شد و با همان شکل ادامه داد تا از موانع دیواره هم عبور کرد و به پشت آن جلوی حصار تماشاچیان افتاد. در این برخورد چرخ جلوی سمت راست اوکون هم شکست همچنین فتل هم با برخوردی که با آلبون داشت دچار آسیب شد. آلبون در حادثه نقشی نداشت اما به محض دیدن اتفاقات پیش رو، ترمز کرد و چرخها قفل شد و با ضربه‌ای که از پشت از فتل دریافت کرد، به سمت دیواره راست پیست چرخید و به دیواره برخورد کرد. در آخر باید اذعان داشت که باز هم هیلو جان یک راننده دیگر را نجات داد.

خودروی آلفارومئو پس از برخورد - فرمول یک بریتانیا 2022
با توجه به اعلام ناظرین به دلیل اینکه تا نمایش پرچم قرمز رده‌های بعضی از خودروها مشخص نبود، لذا استارت مجدد مطابق با رده‌هایی خواهد بود که در تعیین خط کسب شده‌اند و دوباره همه به شرایط شروع مسابقه بر می‌گردند.

تام کروز مهمان گاراژ مرسدس – فرمول یک بریتانیا 2022
مهمانان به نامی هم در این مسابقه حضور داشتند از جمله تام کروز که مهمان گاراژ مرسدس بود و همینطور خوان پابلو مونتویا از قهرمانان سابقه فرمول یک که در گاراژ مک‌لارن مهمان بود. همچنین نایجل منسل هم در گاراژ فراری حضور داشت.

پس از رفع موانع و پاکسازی محیط پیست و مسیر مسابقه و همچنین خروج خودروهای آسیب دیده از پیست خودروها به سمت خط استارت حرکت کردند تا مجدد مسابقه را آغاز نمایند.

برخورد گسلی با راسل - فرمول یک بریتانیا 2022
خودروی ایمنی در جلوی خودروها حرکت کرد تا در مسیر جابجایی رده‌ها به حالت ابتدایی صورت پذیرد و در انتها از مسیر خارج شد و خودروها در خط استارت خود قرار گرفتند.

اینبار استارت متقاوتی را شاهد بودیم ساینز اجازه عبور به کسی نداد و لکلرک هم به مکس حمله کرد. از طرف دیگر همیلتون نتوانست از دو خودروی جلویی عبور کند و نوریس هم رده او را گرفت. گسلی بالاتر از آلونسو قرار گرفت و سونودا و اوکون هم به رده‌های امتیازی 9 و 10 رسیدند و اینبار لطیفی سقوط کرد و به رده 11 رفت.

نبرد فراری و ردبول‌ها - فرمول یک بریتانیا 2022
دور چهارم ساینز فاصله‌اش با مکس را به 1.4 ثانیه رساند. لکلرک هم با 1.6 ثانیه فاصله با مکس در رده 3 بود. دور 5 پرز حدود 3 ثانیه عقب ماند و نوریس و همیلتون با داشتن دی‌آراس حملاتشان را شروع کردند و از پرز رد شدند. پرز وارد پیت شد. همیلتون فشار را بر روی نوریس نکاست و با فشار بیشتری حمله کرد و در دور 6 از او عبور کرد. فاصله او با رده سوم لکلرک حدود 5 ثانیه بود. نوریس همچنان از دی‌آراس همیلتون بهره می‌برد اما در رسیدن به او ناکام بود. در شروع مسابقه به هنگام استارت پرز برخوردی از سمت چپ با خودروی فراری لکلرک داشت که باعث شد تا شارل در عبور از مکس ناکام بماند در شرایطی که ساینز مسیر فرار ورشتپن را کاملا بسته بود و این موقعیت توسط چکو از راننده موناکویی فراری گرفته شد.

دور 8 مکس زمانی در حدود 0.1 ثانیه سریعتر از ساینز حرکت می‌کرد و به فاصله زمانی کمتر از 1 ثانیه با او رسیده بود. داشتن دی‌آراس مکس از فراری، شرایط دشواری برای راننده اسپانیایی فراری بوجود آورده بود. او در دور نهم نیز همچنان جلو بود اما فاصله کم بود.

سریعترین دور در اختیار پرز بود که در رده 16 دور میزد او 1:33.362 را ثبت کرده بود که البته پایدار هم نبود.

دور 10 اشتباه ساینز و خروج از پیست در پچ بکتس باعث شد تا مکس از فرصت عالی پیش آمده استفاده کند و رده را از او برباید.

اشتباه ساینز در پیج - فرمول یک بریتانیا 2022
همیلتون سریعترین زمان پیست را به نام خود نوشت تا در دور 11 هم فاصله را با لکلرک 1 ثانیه کاهش دهد هم از نوریس بیشتر فاصه بگیرد. در قسمت پایینی رده‌ها دو خودروی آلفاتائوری با هم برخورد کردند و به رده‌های 13 و 15 رسیدند.

همیلتون باز هم در دور 12 زمان 1:33.335 را ثبت کرد و ساینز هم موفق شد تا رده را از مکس پس بگیرد و مکس هم بلافاصله به پیت رفت.

حالا در دور 13 همیلتون به رده سوم رفت اما هنوز 40 دور تا پایان مسابقه باقی بود. دو فراری پیشتاز بودند و ساینز توانسته بود با استفاده از اتفاقی که برای ورشتپن افتاد و پنچری ریزی که در لاستیک او بوجود آمد رده را برگرداند. لکلرک زمان سریع پیست را از همیلتون گرفت و قاصله‌اش را با هم تیمی‌اش کاست. آنها زیر 1 ثانیه با هم فاصله داشتند. همیلتون در دور 14 در حال ثبت دور سریع دیگری شد. از طرف داوران سونودا 5 ثانیه جریمه شد دلیل این جریمه برخوردی بود که با گسلی لحظاتی قبل داشت.

دور 15 حملات لکلرک به ساینز آغاز شد و همیلتون هم سریعترین دور را 1:33.042 ثبت کرد. نوریس در حدود 11 ثانیه از همیلتون عقب مانده بود. مکس بعد از پیت در رده 6 و پشت ناندو قرار داشت. راننده‌ای که عبور از او چندان آسان نیست مگر اینکه خودش بخواهد اجازه عبور راحت را به راننده پشتی بدهد. از طرفی بعد از تعویض لاستیک داونفورس ردبول شماره 1 کاهش پیدا کرده بود و توانایی نزدیک شدن به آلونسو را هم نداشت.

دور 18 همیلتون همچنان در حال کاهش فاصله با دو فراری پیشتاز بود. او در خانه در مقابل تماشاچیانی که او را یکپارچه تشویق می‌کردند مسابقه می‌داد و این بزرگترین محرک او بود. با اینکه فاصله ساینز و لکلرک زیر نیم ثانیه بود اما این همیلتون بود که مدام زمان را کاهش میداد و به 1:32 وارد شد.

1:32.592 زمانی بود که باز هم همیلتون در دور 20 ثبت کرد و به فراری‌ها نزدیکتر شد. فاصله مکس ورشتپن از فرناند.و آلونسو به 10.3 ثانیه رسید.

دور 21 ساینز به پیت آمد تا لاستیک را تعویض نماید و لکلرک ادامه داد. او در رده 3 و جلوی نوریس به پیست بازگشت. لایتبک انتخابی او هارد بود.

این دور برای راننده شماره 77 فنلاندی دور آخر بود و تیم آلفارومئو با خیال راحت از کنار پیست به تماشای ادامه مسابقه نشستند. والتری بوتاس هم از مسابقه کنار رفت.

فاصله همیلتون دردور 22 با لکلرک به زیر 2.5 ثانیه رسید و همچنان تک امتیاز دور سریع را هم در اختیار داشت در حالیکه باز هم سریعتر دور زد و به 1:32.435 رسید. او فاصله را به زیر 2 ثانیه کاهش داد و همچنان به لکلرک نزدیک می‌شد.

مکس ورشتپن دوباره در دور 24 به پیت بازگشت و لاستیک هارد را انتخاب کرد و پشت فتل از پیت در رده 8 خارج شد. البه فتل هنوز لاستیک تعویض نکرده بود. پرز به رده 6 رسیده و لطیفی هم دوباره به رده امتیازی نهم بازگشت.

دور 25 همیلتون به پشت لکلرک رسید و دی‌آراس او را بدست آورد. در همین زمان لکلرک بلافاصله به پیت وارد شد تا لاستیکها را تعویض نماید. او هم با هارد وارد پیست شد در رده سوم. ساینز در رده دوم 17 ثانیه از همیلتون عقب بود. حالا نوبت همیلتون خواهد بود که زمان تغییر لاستیک را انتخاب نماید. او دور 25 را هم با همان لاستیکها آغاز کرد و پیشتاز بود.

خبرهای داغ فرمول یک را از صفحه اختصاصی خودروبانک به آدرس F1Trend@ در اینستاگرام دنبال کنبد.

دور 28 بالاخره این لکلرک بود که توانست سریعترین دور را از دست همیلتون خارج نماید و در این لحظه فاصله همیلتون از ساینز 18 ثانیه بود. او از لکلرک 19 ثانیه فاصله داشت.

لکلرک برای دور 29 هم می‌رفت که سریعترین دور را ثبت نماید و اینکار را هم انجام داد. 1:32.021

لکلرک به ساینز نزدیک می‌شد و در فاصله دی‌آراس قرار گرفت. فاصله همیلتون از ساینز در حدود 18.3 ثانیه بود و دور 30 آغاز شد و لکلرک برای کسب رده 2 به ساینز حمله کرد که موفق نشد. همین مسئله باعث شد تا دستور تیمی فراری برای ساینز صادر شود که یا سریعتر دور بزند با رده‌اش را باید به لکلرک بدهد. همین شرایط به همیلتون برای حفظ رده کمک می‌کرد. لکلرک از ساینز رد شد و همیلتون هم فاصله را افزایش داد و همچنین گفت هنوز تایرها وضعیت خوبی دارند. او تا ان لحظه 30 دور را بر روی تایر مدیوم طی کرده بود. لاستیکهای هارد لکلرک تنها 6 دور عمر داشتند.

لوئیس دور 33 را هم آغاز کرد و لکلرک سعی در ثبت زمان کمتر دیگری داشت و 1:31.837 را هم بدست آورد. فاصله او کماکان از همیلتون بیش از 18 ثانیه بود.

پیت استاپ کند مرسدس - فرمول یک بریتانیا 2022
دور 34 همیلتون به پیت آمد و لاستیک عوض کرد و در رده 3 بخاطر کندی تیم پیت استاپ به پیست بازگشت. فاصله او از ساینز 3.6 ثانیه بود. پیت استاپ همیلتون 4.3 ثانیه طول کشید و تمام داشته‌هایش را برباد داد.

ریکاردو هم در رده 14 بین او و ساینز قرار داشت. دور 35 آغاز شد و همیلتون در تلاش برای به دما رساندن لاستیکها زمان از دست می‌داد. مکس ورشتپن نتوانست از فتل عبور نماید و فاصله‌اش با رده 7 به 4.4 ثانیه رسید.

سریعترین دور را در دور 36 مجدد لکلرک به انجام رساند. 1:31.774.

کم‌کم همیلتون در حال کاهش فاصله با ساینز بود و زمان را به زیر 4 ثانیه تقلیل داد. از طرفی اوکون به ورشتپن رسید و آماده بود تا رده 8 او را تصاحب نماید. لکلرک 0.1 ثانیه دیگر زمان پیست را کاهش داد.

دور 37 ناکامی مکس ورشتپن در بریتانیا 2022 بود هنگامی که اوکون بدون دی‌آراس از او عبور کرد و ردبول تحقیر شد.

1:31.521 آغازگر همرتایم لوئیس همیلتون در دور 38 بود. او حالا به تک امتیاز رسید و فاصله‌اش با ساینز به 2 ثانیه رسید. ساینز از لکلرک 4 ثانیه فاصله داشت و هر لحظه هم کندتر می‌شد تا همیلتون به او نزدیکتر شود.

لکلرک دور 39 را خواست از آن خود کند که همیلتون اجازه نداد و باز هم زمان را به نفع خود کاهش داد و اوکون در همین لحظه دچار مشکل شد و نیروی موتور از دست رفت.

خرابی خودروی آلپین اوکون - فرمول یک بریتانیا 2022
فاصله همیلتون از ساینز زیر 2 ثانیه رسید و در سکتور 2 پرچم زرد برای اوکون به نمایش درآمد و بلافاصله خودروی ایمنی به مسابقه وارد شد. همیلتون و ساینز به پیت رفتند تا لاستیکها را تعویض نمایند اما لکلرک بیرون ماند. این خبر خوبی برای فراری نبود آیا توان دفاع در مقابل همیلتون پر انگیزه را داشتند؟

پرز هم در این دور لاستیک تعویض کرد و با سافت به مسابقه بازگشت او رده 4 را داشت. البته که 12 دور باقی مانده همیلتون و ساینز هم سافت دارند و همچنین ورشتپن هم با همین استراتژی در رده 9 پشت مگنوسن با مدیوم به پیست بازگشت. لکلرک دیگر فرصت تعویض نداشت و قطار خودروها به پشت او و خودروی ایمنی استون مارتین رسیدند.

نوریس باز هم لاستیکش را تغییر داد و رده‌اش در نتیجه این تعویض مجدد به آلونسو داد. ترتیب رانندگان

لکلرک، ساینز، همیلتون، پرز، آلونسو، نوریس، فتل، کوین مگنوسن، ورشتپن، میک شوماخر تا رده 10 بود. تا اینجا 6 خودرو هم از مسابقه خارج شده بودند. اوکون، گسلی، بوتاس، راسل، گوانیو و آلبون.

استارت مجدد مسابقه و سبقت پرز از همیلتون - فرمول یک بریتانیا 2022
دور 43 آغاز مجدد مسابقه بود. تقریبا شانسی برای نگه داشتن رده اول توسط لکلرک وجود نداشت. همیلتون در شروع مجدد دفاع سختی در مقابل پرز داشت و فراری‌ها هم در نبرد سختی بودند که مرسدس رده را به ردبول داد. ساینز هم از شارل عبور کرد. حالا نوبت پرز و لکلرک بود. ساینز سریعترین دور را زد و فاصله باز کرد. اما دور 44 بازگشت همیلتون و حمله او به پرز بود. ساینز هم همچنان در حال کاهش زمان. 1:30.813 زمان ساینز در این دور بود.

لکلرک در دور 45 کاملا تحت فشار از جانب پرز و همیلتون بود که هر دو دی‌آراس داشتند. نبرد پرز و لکلرک باعث شد تا همیلتون رده دوم را تصاحب کند اما دوباره همه چیز برگشت و آن دو با داشتن دی‌آراس رده را برگرداندند. لکلرک با تمام وجود دفاع می‌کرد و آلونسو هم به نبرد اضافه شد. پرز توانست رده دوم را تصاحب نماید. پرز در پیچ 16 باعث آسیب به خودروی لکلرک شد که تحت بررسی قرار گرفت.

5 دور به انتهای مسابقه باقی بود و همجنان لکلرک با هارد کهنه در مقابل همیلتون دفاع می‌کرد. دردور 48 همیلتون به رده 3 رسید. و دوباره برگشت به رده 4 ولی کوتاه نیامد و در مستقیمی اینبار با کمک دی‌آراس عبور کرد و رده سوم را گرفت.

لکلرک در دور 49 ماند با آلونسویی که لاستیک برای حمله نداشت. همیلتون زمان کافی برای رسیدن به پرز و ساینز را در اختیار نداشت در حالیکه آنها بیش از 2 ثانیه فاصله داشتند.

سبقت همیلتون از لکلرک - فرمول یک بریتانیا 2022
دور 50 حمله میک شوماخر به مکس ورشتپن بزرگترین اتفاق مسابقه بود. مکس با تمام قوا فرار می‌کرد و شوماخر او را بشدت تهدید می‌کرد.

فاصله همیلتون از پیشتازان به ترتیب از رده دوم 3 ثانیه و رده اول 6 ثانیه بود و دور 51 اغاز شده بود.

لطیفی نتوانست در امتیازات باقی بماند و به رده 12 سقوط کرد. فتل در رده 9 خودش را حفظ کرد.

دور نهایی آلونسو هم به لکلرک نزدیک شد. ساینز دارنده پول پوزیشن و سریعترین دور مسابقه بود و مسرور از اولین پیروزی در گرندپری 151 و شوماخر هم به قهرمان فصل پیش مدام حمله می‌برد.

همیلتون در آخرین لحظه سریعترین دور را از چنگ ساینز خارج کرد و به نام خود ثبت کرد. پرز دوم شد و همیلتون به رده سوم اکتفا کرد. ورشتپن هم تا اخرین لحظه از رده 7 خود در مقابل میک شوماخر جوان دفاع کرد.

لوئیس همیلتون توانست به یک رکورد دیگر هم دست پیدا نماید و دست نیافتنی‌تر شود. رده رانندگان در انتهای این مسابقه و همچنین سازندگان به تریتب جداولی است که در ادامه برای شما آورده‌ایم. همچنین در انتهای صفحه هم تصاویری از لحظات دیدنی این مسابقه هست که در متن نیست توجه شما را به تماشای آنها جلب می‌نماییم.

جدول رده‌بندی رانندگان مسابقه فرمول یک بریتانیا 2022

رده

شماره

راننده

تیم

تعداد دور

زمان

امتیاز

1

55

کارلوس ساینز

فراری

52

1:21:20.440

25

2

11

سرجیو پرز

ردبول

52

3.779+

18

3

44

لوئیس همیلتون

مرسدس

52

6.225+

16

4

16

شارل لکلرک

فراری

52

8.546+

12

5

14

فرناندو آلونسو

آلپین

52

9.571+

10

6

4

لندو نوریس

مکلارن

52

11.943+

8

7

1

مکس ورشتپن

ردبول

52

18.777+

6

8

47

میک شوماخر

هاس

52

18.995+

4

9

5

سباستین فتل

استون مارتین

52

22.356+

2

10

20

کوین مگنوسن

هاس

52

24.590+

1

11

18

لنس استرول

استون مارتین

52

26.147+

0

12

6

نیکولاس لطیفی

ویلیامز

52

32.511+

0

13

3

دنیل ریکاردو

مکلارن

52

32.817+

0

14

22

یوکی سونودا

آلفاتائوری

52

40.910+

0

-

31

استبان اوکون

آلپین

37

DNF

0

-

10

پیر گسلی

آلفاتائوری

26

DNF

0

-

77

والتری بوتاس

آلفا رومئو

20

DNF

0

-

63

جورج راسل

مرسدس

0

DNF

0

-

24

ژو گوانیو

آلفا رومئو

0

DNF

0

-

23

الکساندر آلبون

ویلیامز

0

DNF

0

جدول رده‌بندی رانندگان فرمول یک فصل 2022

رده

راننده

ملیت

تیم

امتیاز

1

مکس ورشتپن

هلند

ردبول

181

2

سرجیو پرز

مکزیک

ردبول

147

3

شارل لکلرک

موناکو

فراری

138

4

کارلوس ساینز

اسپانیا

فراری

127

5

جورج راسل

انگلستان

مرسدس

111

6

لوئیس همیلتون

انگلستان

مرسدس

93

7

لندو نوریس

انگلستان

مکلارن

58

8

والتری بوتاس

فنلاند

آلفا رومئو

46

9

استبان اوکون

فرانسه

آلپین

39

10

فرناندو آلونسو

اسپانیا

آلپین

28

11

کوین مگنوسن

دانمارک

هاس

16

12

پیر گسلی

فرانسه

آلفاتائوری

16

13

سباستین فتل

آلمان

استون مارتین

15

14

دنیل ریکاردو

استرالیا

مکلارن

15

15

یوکی سونودا

ژاپن

آلفاتائوری

11

16

ژو گوانیو

چین

آلفا رومئو

5

17

میک شوماخر

آلمان

هاس

4

18

الکساندر آلبون

تایلند

ویلیامز

3

19

لنس استرول

کانادا

استون مارتین

3

20

نیکولاس لطیفی

کانادا

ویلیامز

0

21

نیکو هالکنبرگ

آلمان

استون مارتین

0

جدول رده‌بندی سازندگان فرمول یک فصل 2022

رده

تیم

امتیاز

1

ردبول

328

2

فراری

265

3

مرسدس

204

4

مکلارن

73

5

آلپین

61

6

آلفا رومئو

51

7

آلفاتائوری

27

8

هاس

20

9

استون مارتین

18

10

ویلیامز

3

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد