موضوعات داغ

احیای مجدد خط تولید تندر ۹۰ در دستور کار وزارت صمت و خودروسازان

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

طی برنامه طراحی شده از سوی وزارت صمت، برنامه ریزی ها جهت راه اندازی مجدد پلتفرم مشترک تندر در خط تولید پارس‌خودرو و زنجیره تامین گسترده آن در داخل کشور شکل گرفته است را با هم افزایی خودروسازان داخلی احیا کرده و محصولات دیگری با نشان خودی بر روی آن توسعه دهد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور منوچهر منطقی در تلاش است تا یک بار دیگر پروژه متوقف شده تولید محصول تندر90 را احیا و راه اندازی مجدد کند.

در طرحی جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت که در حال بررسی و آماده سازی جهت اجرا است، مقرر گردید که پلتفرم مشترک تندر در خط تولید پیشرفته و مجهز شرکت پارس خودرو و زنجیره تامین گسترده برای آن در داخل کشور وجود دارد، با هم افزایی و همراهی خودروسازان داخلی احیا شود.

در این طرح محصولات قبلی و جدید با برند داخلی بر روی این پلتفرم احیا شده و توسعه پیدا خواهد کرد. بر اساس نظر مدیران و مسئولان وزارت صمت، عدم استفاده از این پلتفرم با توجه سرمایه گذاری های فراوان معقول نیست و با توجه به این موضوع که در کشور روسیه و هند نیز این پلتفرم با محصولات متنوع در حال فعالیت و ادامه است و امکان استفاده از زنجیره تامین خارجی در برای جلوگیری از توقف تولید محصولات مرتبط با آن وجود دارد.

بر این راستا وزارت صمت، در نظر دارد تا با احیای این پلتفرم وهمکاری شرکت های ایران خودرو و سایپا، سایت پارس خودرو و خط تولید تندر 90 را به تولید خانواده محصولات این پلتفرم تخصیص دهد.

وزارت صمت در برنامه مصوب خود، برنامه استفاده از پلتفرم خودروی تارا را نیز در دستور کار دارد؛ در حقیقت پلتفرم خودروی تارا با محصول مرتبط با سایپای کاشان اشتراک فراوان دارد و همچنین قابلیت بهره‌گیری از آن برای توسعه محصولات جدید وجود دارد.

پیرو بررسی‌ها ۷۰ درصد از سرمایه گذاری‌ها در تولید محصولات این پلتفرم از سوی خودروسازان و قطعه سازان داخلی بوده و در حدود سه سال است که بی استفاده باقی مانده است.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/5/23
تندر 90 بخاطر موتورش طرفدار داشت، بدون اون موتور قبلی عملاً یک حلبی میشه مثل سایر محصولات داخلی
1401/5/24
واقعا خودروی چرتیه تولید نکنید خرسوارشیم بهتر از ماشینهای فرانسویه از فرانسه هیچ به ما نمی رسد خودروسازها چراموس موس فرانسه رامین کنند
1401/5/26
این ماشین دیگه قدیمی مگه عقل ندارید خودروهای با کیفیت و بروز تولید کنید
1401/5/27
از اندیشمندان وزارت صمت و طراحان خردمند خودرو سپاسگزارم ،،،،، کاش هیلمن و ژیان را نیز به خط تولید مجدد باز می گرداندند🧐
1401/5/27
موتور پراید و باز میزارن روش تحویل مردم میدن m15آشغال