موضوعات داغ

10 تا از بهترین های MPV جهان در سال 2022

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

بنظر می‌رسد در سال 2022 بازار خودروهای SUV در حال رونق گرفتن است. زیرا با تمام جذابت که در بازار کراس اوورهای بزرگ و SUVها، همچنان بهترین راه حل برای حمل همزمان انسان و وسایل، هنوز هم استفاده از MPV است. در این مقاله به 10 MPV برتر جهان در سال 2022 می‌پردازیم.

1. داچیا Jogger

برای یک خانواده‌ با بودجه‌ داچیا Jogger حکم یک خبر خوب دارد و دقیقاً یک ماشین خانوادگی هفت نفره واقعی است که می‌توانید با عددی در حدود 17265 دلار بخرید. برند مقرون به صرفه داچیا با تولید این خودرو بالاخره به کلاس MPV ملحق شد و این کار را با Jogger نسبتاً جمع و جور اما کاربردی انجام داد، که رانندگی به سبک خانوادگی با ارزشی را ارائه می دهد که ما به ندرت مثل آن را می شناسیم.

ون داچیا Jogger با خود سوپرمینی داچیا ساندرو در بخش پلت‌فرم و همچنین موتور 1.0 لیتری بنزینی 109 اسب بخاری مشترک است و مدل بنزین-هیبریدی بعدا عرضه خواهد شد.

داچیا Jogger

2.فولکس واگن Touran

فولکس واگن توران (Touran) مانند خودرویی است که کاملا براساس کتاب درسی MPV ها ساخته شده است و برای ارائه یک فضای عالی برای سرنشینان از فضای نسبتاً فشرده به وجود آمده است.

این خودرو نمی تواند کاملاً با BMW سری 2 Gran Tourer از نظر جذابیت برند لوکس یا جذابیت تجربه رانندگی برابری کند، در عین حالی در طراحی آن نیز از جذابیت خاصی برخوردار نیست. اما مانند تمام فولکس‌واگن‌های بزرگ، از همه لحاظ کاربردی است و یک کابین هفت‌نفره همه‌کاره و جادار را ارائه می‌کند، بدون اینکه خطری برای نیمه سوم سه‌ سه نفره خودرو ایجاد کند.

فولکس‌واگن این خودرو را تنها با موتور 1.5 لیتری TSI Evo ارائه می‌کند که می‌تواند 148 اسب‌بخار قدرت تولید کند، اما خودرو را به‌راحتی و با ظرافت قابل‌اعتماد و در عین حال اقتصادی ساپورت می‌کند. این خودرو بر اساس مدل موتور و تجهیزات از 33379 تا 39134 دلار قیمت گذاری شده است.

فولکس واگن توران

3. فورد S-Max

فورد یکی از معدود تولیدکنندگانی است که بر روی MPV های سنتی پافشاری می کند، این به معنای حفظ مدل های قدیمی تر برای مدت طولانی در تولید است. فورد S-Max اکنون نسبتا قدیمی است و از سال 2015 تولید می شود، اما پیشرانه هیبریدی جدید و به روزرسانی های سیستم اطلاعات سرگرمی آن را به روز نگه داشته است.

از نظر رانندگی فورد S-Max مانند مدل قبلی جذاب نیست، حال و هوای منحصر به فرد خودروی قدیمی با ظاهری عجیب و غریب و رانندگی شگفت‌آور خوب تا حدودی زیاد توسط موتور بنزینی-الکتریکی 2.5 لیتری فورد کم‌رنگ شده است. با این حال، هنوز هم یک خودروی خانوادگی قابل احترام، رقابتی و به طور کلی برای رانندگی لذت بخش است. از آنجایی که اکنون فقط هیبریدی است، بسیار مقرون به صرفه است - و با داشتن 187 اسب بخار قدرت، مصرف آن نیز کم نیست.

فورد S-Max

4. سیتروئن Berlingo

با بیش از دو دهه و تقریباً دو میلیون فروش، سیتروئن به عنوان یک پیشگام در خصوص خودروهای MPV مبتنی بر ون با مدل Berlingo بوده است، و نسل سوم و آخر این مدل MPV به جذابیت و دوست داشتنی بودن عجیب و غریب اصلی خود بازگشته است. فضای داخلی واقعاً ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، با 186 لیتر فضای ذخیره‌سازی در قسمت‌های مختلف، و حتی با وجود هفت صندلی، هنوز فضای سخاوتمندانه‌ای برای چمدان‌ها وجود دارد.

سیتروئن Berlingo اکنون فقط به صورت تمام الکتریکی عرضه می‌شود و از موتور الکتریکی 134 اسب بخاری Stellantis و بسته باتری 50 کیلووات ساعتی نیرو می گیرد. این باعث می شود برد واقعی تنها حدود 110 مایل باشد. اما اگر با این شرایط برای یک سواری با آلایندگی صفر آماده هستید، برلینگو جذابیت زیادی دارد.

سیتروئن Berlingo

5. فورد Galaxy

فورد S-Max یک خواهر بزرگتر و کاربردی تر به نام فورد گلکسی دارد. این MPV اصلی فورد است و در داخل بسیار شبیه به S-Max است، اما برای سقف بالاتر و کابین کمی جادارتر، و با همان پیشرانه هیبریدی عرضه می‌شود.

تفاوت اصلی وجود هفت صندلی واقعا قابل استفاده و کاربردی است که آن را به وسیله نقلیه عالی برای خانواده های بزرگ تبدیل می کند. لذت رانندگی با آن نسبت به S-Max کمتر است، اما در مسیر بزرگراه راحت‌تر است و همچنان به طرز شگفت‌آوری خوب اداره می‌شود، همانطور که از فورد انتظار داشتیم.

فورد گلکسی

6. سیتروئن گرند C4 Spacetourer

سیتروئن گرند سی 4 اسپیس‌تورر (با نام مستعار پیکاسو) نیز مدت‌هاست که تولید می‌شود. مدل اولیه آن یکی از اولین MPV های سایز متوسط بازار بوده است، و در حالی که رقبای آن از جمله رنو و واکسهال مدت هاست حذف شده اند، "پیکاسو" هنوز با ما است.

قدمت مدل فعلی در فضای داخلی قابل لمس است. فضای داخلی ممکن است کمی قدیمی به نظر برسد، اما همچنان بسیار کاربردی است و از طریق میرور کردن گوشی هوشمند، سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو را جذاب نگه می‌دارد. برای رانندگی، C4 فاقد درخشش S-Max فورد است، اما در جاده بد نیست، و همچنان گزینه‌ای از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی را ارائه می‌کند - و نسخه الکتریکی آن نیز در راه است. در بخش MPV ها، سیتروئن گرند C4 Spacetourer یک مثال ستودنی است، البته نه خیلی کامل.

سیتروئن گرند C4 Spacetourer

7. مرسدس بنز GLB و EQB

کاربردی ترین خودروی کامپکت مرسدس بنز تلفیقی از طراحی MPV و SUV است، به دلیل چیدمان کابین هفت نفره آن و قابلیت نصب و انتخاب موتورهای مختلف، مرسدس بنز GLB را به بهترین مدل برای بررسی در بین ون‌های MPV تبدیل کرده است.

شما می توانید از دو موتور بنزینی مدل پایه 163- 200 اسب بخاری یا GLB 35 با مارک AMG ، دو موتور دیزلی GLB 200d یا 220d، با چهار چرخ متحرک در هر مدل قابل انتخاب است. مدل EQB تمام الکتریکی در مدل‌های 300 و 350 عرضه می‌شود که در قویترین مدل قدرت 288 اسب‌بخاری و چهار چرخ متحرک بسیار هیجان‌انگیز را ارائه می‌کند، همراه با مسافت ادعایی 250 مایل.

این MPV با سایر صندلی‌های جمع و جور هفت نفره ، عقب‌ترین صندلی‌های ون MPV مرسدس بنز فقط برای کودکان کوچکتر قابل استفاده است، این خودرو در دو مدل موتور بنزینی و تمام الکتریکی موجود است. در موضوع تجربه رانندگی از بالاترین استاندارد مرسدس برخوردار نیست، سواری و هندلینگ خودرو به خصوص احساس سفت و سختی نسبت به رقبای موجود در این لیست دارد - اما در عین حال قابل قبول است.

مرسدس بنز GLB

8. ب ام و سری 2 گرن تورر و بی ام و سری 2 اکتیو تورر

ب ام و سری 2 Active Tourer از نظر قیمتی گران به نظر می رسد، اما این با این مجهز بودن این موضوع جبران می‌شود، این خودرو ون MPV در فضای داخلی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و دارای موتورهایی بسیار خوب و مقرون به صرفه است. این مدل ب ام و سری 2 Active Tourer اولین ب‌ام‌و دیفرانسیل جلو بود، اما در کلاسی از خودروهایی که عموماً رانندگی ضعیفی دارند، این یکی از بهترین‌ها است.

در حال حاضر می توانید بین اکتیو تورر پنج صندلی و گرن تورر سری 2 هفت نفره یکی را انتخاب کنید. مدل جدید Active Tourer نیز به تازگی معرفی شده است. ب ‌ام و با ارائه یک پیشرانه پلاگین هیبریدی در این خودرو به محبوب ادامه خواهد داد.

ب ام و سری 2 گرن تورر

9. مرسدس بنز EQV

مرسدس بازار تمام برقی هفت نفره EQB که قبلاً در موردش توضیح دادیم . حالا EQV مدل بزرگ‌تر و گران‌تر MPV مرسدس بنز را به عنوان یکی از بهترین‌ها مورد بررسی قرار می‌دهیم. این خودرو که در واقع یک کلاس V الکتریکی است، یک وسیله نقلیه بزرگ، بلند و ون مانند با درهای کناری کشویی و صندلی‌های خلبانی در ردیف دوم که می‌تواند به سمت جلو یا عقب بچرخد.

این MPV از یک موتور الکتریکی 204 اسب بخار نیرو می گیرد و برد قابل استفاده آن کمی بیش از 200 مایل است و با یک سیستم تعلیق بادی و وزن سنگین، به طور شگفت انگیزی ساکت و راحت است و به سادگی هندل می شود.

مرسدس بنز EQB

10. فورد Tourneo Custom

اگر به حداکثر رساندن فضای و ظرفیت حمل مسافر در دسترس شما اولویت شماره یک شما است، باید به نسخه های مسافری ون های سایز متوسط نگاه کنید. بهترین ون برای رانندگی Ford Transit Custom و Tourneo Custom یکسان است، اما برای حمل مسافران قابل زندگی تر است.

خودرو فورد Tourneo Custom PHEV در حالی که هرگز از نظر جذابیت رانندگی با فوکوس قابل مقایسه نیست، در عین حال در حین رانندگی کردن هرگز احساس مشکل نخواهید داشت. ما یک نسخه دیزلی معمولی را توصیه می کنیم. برد الکتریکی خالص 30 مایل است که ناچیز محسوب می‌شود و برای وسیله نقلیه ای که می خواهید در سفرهای طولانی بروید کافی نیست.

فورد Tourneo Custom PHEV

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد