موضوعات داغ

بهترین ماشین شاسی بلند

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

دلیل افزایش تقاضا ماشین‌های شاسی‌بلند در چیست؟ در زبان انگلیسی ماشین شاسی‌بلند را با نام Sport Utility Vehicle یا مخفف SUV می‌شناسند. شاسی‌بلند اتومبیلی است که دارای فاصله از سطح زمین و چهار چرخ محرک است. همین تمایز باعث راحتی و رفاه سرنشینان، عبور راحت از مسیرهای دشوارتر و در نتیجه افزایش تمایل افراد به خرید این ماشین‌ها می‌شود. خرید ماشین شاسی‌بلند در کارخانه‌های داخلی و با ثبت نام سایپا یا ایران خودرو نیز ممکن است.

القا حس برتری در خودرو با شاسی‌بلند، یکی از دلایل خرید آن توسط برخی از افراد است. ماشین‌های شاسی‌بلند در دو سایز بزرگ و متوسط تولید می‌شوند که ارزش بالائی را به خریداران القا می‌کند. مدل‌های متنوعی از ماشین شاسی‌بلند وجود دارد که هریک دارای مزیت‌های متفاوتی است. ما در این مقاله خودرو بانک بهترین ماشین شاسی‌بلند از نظر اقتصادی، سفرهای کوهستانی، رفاه، طراحی ظاهری و مصرف سوخت را معرفی می‌کنیم. اگر قصد خرید یک خودرو با شاسی‌بلند دارید، ما را دنبال کنید تا تنها با صرف چند دقیقه زمان بهترین انتخاب را خواهید کرد.

1-رنج‌روور اسپورت، بهترین ماشین شاسی‌بلند برای سفر در جاده‌های پرپیچ‌وخم

Range Rover یک ماشین لوکس بریتانیایی تولید سال 1970 است. این خودرو دارای کلیه امکانات و تجهیزات برای سفری با آرامش کامل است. از ابتدای تولید تا به امروز، چهار نسل از این اتومبیل در بازارهای جهان عرضه شده است. از جمله بهترین امکانات این خودرو برای تجربه سفری ایمن در مسیرهای صعب‌العبور عبارتند از:

• بدنه سبک و شتاب بالا

• قفل دیفرانسیل در داخل ماشین

• نرمی بالا به دلیل وجود فنرهای لول در کلیه چرخ‌ها

• انعطاف مناسب در پستی‌وبلندی

• مصرف پایین بنزین

• دنده سنگین پنج حالته

• گرمکن شیشه‌های خودرو برای روزهای برفی و بارانی

• برخورداری از کمک‌فنر برای حفظ تعادل خودرو

• رینگ محکم و مناسب برای عبور از مسیرهای برفی تا سنگی

• جنس خوب بدنه، قدرت بالا شاسی و برخورداری از گارانتی مادام‌العمر

• برخورداری از ترمز دستی و دیسکی

شاسی‌بلند رنج‌روور

رنج‌روور اسپورت 2023 با برخورداری از کلیه این امکانات منحصربه‌فرد مثل ماشین خانواده کیا سورنتو، در لیست بهترین خودروهای کوهستان قرار دارد. فناوری‌های جدید و پیشرفته‌ای مثل کولر سقفی و صندلی تاشو در این ماشین شاسی‌بلند، باعث افزایش طرف‌داران آن شده است. علاوه بر این با وجود قیمت بالا، طراحی ظاهری ساده و شیک این خودرو از ارزش بالایی برخوردار است.

2-ماشین MVM X22 چینی، شاسی‌بلند ارزان با سطح رضایت بالا مشتریان

ماشین ام‌وی‌ام X22 یک ماشین چینی ارزان موجود در بازار ایران است که توجه بسیاری از افراد را به سمت خود کشیده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این اتومبیل طراحی ظاهری اسپرت با لاستیک‌های 16 اینچی است. این خودرو با کاهش قیمت و حفظ کیفیت در حد استاندارد، یکی از بهترین ماشین‌های شاسی‌بلند در کشور ایران است. X22 در خود کشور چین نیز اولین خودرو از نظر رضایت مشتریان معرفی شده است.

MVM X22 یکی از بهترین ماشین‌های شاسی‌بلند ارزان

با وجود نکات منفی مثل شتاب پایین و فنربندی سفت، ام‌وی‌ام با جلب رضایت مشتریان در لیست ماشین‌های شاسی‌بلند خوب قرار دارد. ماشین ام‌وی‌ام X22 به دو صورت دنده‌ای و اتوماتیک تولید می‌شود. ما در یکی از مقالات خورد بانک تفاوت خودروهای دنده ای و اتومات را به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار داده‌ایم. برای آشنایی بیشتر با این نکات فنی اتومبیل برای چند دقیقه آن را مطالعه بفرمایید.

3-پرفروش‌ترین ماشین شاسی‌بلند در کشور ایران، کیا اسپورتج

کره جنوبی یکی از کشورهای پیشتاز در عرصه تولید خودرو با کیفیت بالا است. ماشین Kia Sportage توسط شرکت کیا موتورز تولید و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. این اتومبیل از آغاز تولید تا به امروز در چهار نسل تولید و مشکلات آن بهبود یافته است. اقبال این ماشین کره‌ای در کشور ایران بسیار بلند بوده است به‌طوری‌که در لیست ماشین‌های پرفروش شاسی‌بلند قرار گرفته است.

طراحی ظاهری جذاب ماشین شاسی‌بلند KIA

کیا اسپورتج همچون اتومبیل لوکس هیوندای توسان طرفداران بسیاری را به دست آورده است. این خودرو با طراحی ظاهری عالی در سال 2016 جایزه بهترین طراحی ماشین در رد دات شده است. در کنار مصرف سوخت مناسب و ترمزهای پرقدرت، اسپورتج در جاده‌های پر پیچ‌وخم عملکرد مناسبی نداشته است. این خودرو روی‌هم‌رفته انتظارات دوستداران خود را به بهترین شکل ممکن برآورده کرده است.

4-نیسان جوک یک شاسی‌بلند خاص که نمی‌توان بی‌تفاوت از کنار آن عبور کرد

Nissan Juke ماشینی شاسی‌بلند با طراحی ظاهری متفاوت است که هیاهو به بار آورده. سیستم طراحی ظاهری این خودرو به شکلی است که نمی‌توان بی‌تفاوت از کنار آن گذشت. برخی از مردم از این خودرو متنفر و آن را با لقب زشت‌ترین خودرو می‌شناسند، برخی دیگر نیز شیفته این اتومبیل و از طراحی ظاهری آن منقلب می‌شوند. آپشن‌های هوشمند این اتومبیل متفاوت عبارتند از:

• سیستم کنترل پایداری پیشرفته NDCS

• سیستم هشدار خروج از خط LDW

• سیستم آنالیز و بررسی نقاط کور

ظاهر متفاوت شاسی‌بلند نیسان جوک

نیسان جوک یک شاسی‌بلند خوب با مصرف مناسب بنزین، سیستم فنی و موتور خوب و شتاب بالا است. البته این ماشین دارای کابین کوچک و قطعات گران قیمتی است که در کنار ظاهر خاص خود کمتر موردتوجه قرار گرفته است. Juke یک ماشین مناسب در بین شاسی‌بلندها با کیفیت بالا است.

5-تویوتا CHR ژاپنی کم‌مصرف در بین بهترین خودروهای شاسی‌بلند

شرکت تویوتا بزرگ‌ترین کارخانه تولید ماشین در دنیا است. یکی از بهترین تولیدات این شرکت از نظر مصرف انرژی خودرو تویوتا سی‌اچ‌آر است که در پاریس از آن رونمایی شده است. این اتومبیل به‌صورت توربو و HV در ایران موجود است. خودرو CHR کم‌مصرف به ترتیب با توان و قدرت 122 اسب بخار و 142 نیوتن متر گشتاور از قدرت فنی بالایی برخوردار است. این اتومبیل با مصرف سوخت کمتر از چهار لیتر در هر صد کیلومتر یک ماشین شاسی‌بلند اقتصادی به‌حساب می‌آید.

CHR ، یکی از بهترین شاسی‌بلندهای کم‌مصرف تویوتا

6-سانگ‌یانگ تیوولی، شاسی‌بلند کوچک ساخت کشور کره جنوبی

اتومبیل سانگ‌یانگ تیوولی یک ماشین جمع‌وجور کره‌ای در داخل کشور است. در کنار شتاب و فاصله کم از سطح زمین این اتومبیل ویژگی‌های مثبت و قابل‌توجهی دارد که به شرح زیر است:

• طراحی ظاهری زیبا

• مصرف سوخت پایین

• عملکرد مطلوب در بخش فنی

• ایمنی استاندارد

• سیستم ARP برای جلوگیری از انحراف

ماشین شاسی‌بلند سانگ‌یانگ تیوولی با ایمنی بالا

ماشین سانگ‌یانگ در سال 2015 میلادی در KNCAP پنج ستاره دریافت کرده است. علاوه بر این، این اتومبیل کره‌ای دارای سیستم آلایندگی یورو 6 است. این اتومبیل کوچک یکی از بهترین ماشین‌های شاسی‌بلند در سطح استانداردهای بین‌المللی است.

چه فاکتورهایی در انتخاب بهترین اتومبیل شاسی‌بلند مهم است؟

در عصر جدید و رشد تولیدات با آپشن بالا، شاسی‌بلند توجه افراد زیادی به سمت خود کشیده شده است. ماشین‌هایی که به دلیل رفاه، امکانات، نکات فنی و ایمنی بالاتر توجه‌ها را به سمت خود کشیده‌اند. ما این در مقاله خودرو بانک بهترین ماشین شاسی‌بلند با ویژگی‌های متفاوت را مورد بررسی قرار دادیم. به نظر شما کدام ماشین شاسی‌بلند بهتر از بقیه است؟ نظرات و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/7/19
رنجروور این وسط چی میگه ؟
1401/7/19
رنجرور با ام وی ام؟؟؟؟؟؟ماضا فازا؟؟؟؟؟؟؟؟
1401/7/19
فقط یه چیزی نوشتید که صفحه رو پر کنید .
1401/7/19
با وجود نکات منفی مثل شتاب پایین و فنربندی سفت، ام‌وی‌ام با جلب رضایت مشتریان در لیست ماشین‌های شاسی‌بلند خوب قرار دارد
1401/7/20
قشنگ فیلم کردی مردم را
1401/7/20
گزارش منصفانه ای ندادید ، از میتسوبیشی و سایر برندهای معتبر براحتی رد شدید!!!
1401/7/23
کاش نمی نوشتی این چیه مرد؟