موضوعات داغ

SEV E-WAN، ارزان‌ترین خودرو برقی در بازار مکزیک

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

همزمان با رشد فروش خودروهای برقی در اروپای غربی و آمریکای شمالی، دیگر کشورها نیز به استفاده از خودروهای برقی تمایل پیدا کرده‌اند. البته خودروهای برقی مورد استفاده در بازارهایی همچون مکزیک از نوع هاچ‌بک‌های کوچک هستند. ارزان‌ترین خودرو برقی در بازار این کشور SEV E-WAN است که با قیمت تقریبی 300 هزار پزو (492 میلیون تومان) به فروش می‌رسد. این خودرو در حقیقت نسخه تغییر یافته‌ای از Letin Mengo چینی است. لتین منگو یک خودرو کوچک و الکتریکی چینی است که در سال 2020 وارد بازار شد و هدف از عرضه آن عرضه برای بازار کشورهای در حال توسعه بوده است.

طراحی لتین منگو توسط استودیو پنین فارینا انجام شده است که حاصل آن یک خودرو کوچک و زیبای الکتریکی است. با وجود هنر ایتالیایی‌ها در به تصویر کشیدن لتین منگو، این خودرو همچنان ارزان به نظر می‌رسد و به همین دلیل نسخه مجهزتر آن با تزئینات آلومینومی به بازار عرضه شده است. تمامی نسخه‌ها به لامپ‌های LED‌ مجهز هستند و نسخه‌های مجهزتر سقف دو رنگ را ارائه می‌دهند.

لتین منگو از آداپتورهای شارژ 110 ولت و 220 ولت پشتیبانی می‌کند و با خرید تیپ بالارده آن موسوم به بولد، کمربندها و قطعات کابین مزین به چرم مصنوعی نارنجی روشن دریافت خواهید کرد.

شاید بزرگترین نقطه تمایز کابین SEV E-WAN، فرمان متمایز و دو شاخه آن باشد. این فرمان بزرگ و تپل بخش بزرگی از داشبورد را اشغال کرده است و بیننده را به یاد مینی هاچ‌بک‌های دهه 1990 میلادی همچون دوو ماتیز می‌اندازد. از نظر مواد استفاده شده در ساخت کابین نیز SEV E-WAN با ماتیز معروف برابری می‌کند و از همان نوع پلاستیک در ساخت کابین این خودرو استفاده شده است.

صفحه نمایش 9 اینچی برای سیستم سرگرمی این خودرو مورد استفاده قرار گرفته است. در تیپ پایه مجموعه نشانگرها عادی هستند و تنها یک نمایشگر دیجیتال 2.5 اینچی در میانه آن قرار گرفته است اما تیپ بولد مجموعه نشانگرها را در قالب نمایشگر 7 اینچی نشان می‌دهد. فضای کابین این خودرو نیز برای چهار سرنشین بزرگسال کافی است.

SEV E-WAN

تیپ پایه SEV E-WAN موسوم به لایت، موتور الکتریکی با توان 25 کیلووات دارد و پکیج باتری آن نیز 17.28 کیلووات ساعت ظرفیت دارد. برد تیپ لایت 200 کیلومتر است و موتور آن در قسمت عقب قرار دارد. از این رو فضای چندانی برای قرار دادن ابزارها نخواهید داشت.

تیپ مجهزتر بولد موتور قوی‌تر 35 کیلوواتی را در خود می‌بیند و پکیج باتری‌های آن نیز 29.44 کیلووات ساعت ظرفیت دارد. برد تیپ بولد حدود 335 کیلومتر برآورد می‌شود. این تیپ دیفرانسیل جلو است و موتور برقی آن نیز در قسمت جلو قرار دارد.

نزدیک‌ترین رقیب لتین منگو در بازار مکزیک، جک E 10X است که از نظر قدرت، تجهیزات و قیمت در رده بالاتری نسبت به لتین منگو قرار می‌گیرد. خودرو برقی مکزیکی و ارزان‌قیمت Zacua نیز دیگر رقیب این دو هاچ‌بک چینی محسوب می‌شود. شرکت SEV در تلاش است تا خدمات پس از فروش خود را گسترش دهد و دلایل بیشتری برای خرید از جانب مشتریان ایجاد کند. انتظار می‌رود در آینده نزدیک نسخه وانت بار از SEV E-WAN نیز به بازار مکزیک عرضه شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد