موضوعات داغ

ماشین آریا سایپا در خیابان های تهران دیده شد + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

بر اساس تصویر بدست آمده شرکت سایپا در حال تست خودرو جدید خود هاچ‌بک‌کراس‌ آریا به صورت پلاک گذر موقت است و احتمالا به زودی شاهد عرضه این خودرو در بازار کشور خواهیم بود.

خودرو آریا در اصل نسخه هاچ‌بک کراس خودرو سدان شاهین محسوب می‌شود و از لحاظ فنی هم از همان پیشرانه نه چندان پرتوان و گیربکس دستی مشترک با برادر سدان خود استفاده می‌کند. البته ایمنی قابل قبول پلتفرم SP100، آپشن‌های رفاهی مناسب، گشتاور کافی می‌تواند به محصول جدید سایپا در این مسیر کمک کند.

شرکت سایپا در ادامه توسعه خودرو آریا در نظر دارد که پیشرانه مدرن 3 سیلندر 12 سوپاپ توربو (محصول کارخانه تیوان)، گیربکس اتوماتیک جدید و آپشن‌های تکمیلی را به لیست مشخصات این خودرو در آینده اضافه کند و این موضوع خودرو آریا سایپا در موقعیت بهتری قرار خواهد داد.

بر اساس اعلام شرکت سایپا خودرو آریا در نسخه اولیه با پیشرانه‌ای مشابه با شاهین تولید خواهد شد، این پیشرانه همان موتور 1.5 لیتری توربوشارژر M15TC است که در واقع پیشرانه اصلاح شده تیبا و ساینا محسوب می‌شود. موتور 8 سوپاپ یورو 5 خودرو آریا در بیشتری و بهترین حالت توان تولید 110 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن‌متر گشتاور را دارا است. پیشرانه فعلی این خودرو در برابر موتورهای 1.5 لیتری روز جهان از قدرت مناسبی برخوردار نیست اما در مقایسه با مدل تنفس طبیعی قبلی، پیشرفت خوبی را تجربه می‌کند.

جعبه دنده آریا هم در نسخه اولیه از نوع 5 سرعته دستی است اما نسخه اتوماتیک به زودی به لیست آپشن‌های این خودرو سایپا اضافه خواهد شد.

هاچ‌بک‌کراس‌ آریا در مدل پایه و اولیه با امکانات قابل قبولی مانند کیلس و استارتر دکمه‌ای، نمایشگر 7 اینچی مرکزی مجهز به رهیاب ماهواره‌ای و دوربین پارک، سنسور دنده عقب، سانروف برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک (تک کاناله)، فرمان برقی مجهز به کلیدهای كنترل سیستم صوتی، دیلایت و اتولایت، چراغ مشایعت، شیشه بالابرها و آینه‌های جانبی برقی (مجهز به سیستم تاشوبرقی)، نشانگر وضعیت دنده‌ها، سيستم ضد سرقت (immobilizer)، كامپيوتر سفری، ترمزهای 4 چرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD، حسگر فشار باد تایرها TPMS، هشداردهنده صوتی و تصویری بستن كمربند ايمنی و صندلی عقب مجهز به Iso Fix در بازار عرضه خواهد شد؛ اما قرار است که در آینده آپشن‌هایی مانند کیسه‌های هوای جانبی، سامانه کنترل کشش و پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل حرکت در شیب، صندلی برقی راننده، کروزکنترل، رینگ‌های بزرگ‌تر و نمایشگر بزرگ‌تر نیز به لیست آپشن‌های تیپ‌ فول این خودرو اضافه شوند.

نظرات کاربران

22 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/8/7
مستراع نیو فیس
1401/8/7
پیشرانه تیوان چی شد ..... میشه یه مطلب ازش بزارید ....خیلی وقت پیش قرار بود تولید بشه ....ولی اصلا خبری نیست
1401/8/7
تا سال دیگه خیابونا پر میشه از آریا مث کوییک و تیبا ک همه جا هس
1401/8/8
خلاصه همون کوییکه اما قول میدن در آینده بشه آریا
1401/8/11
سلام
اینها همه نوه و نتیجه پراید هستند.
1401/8/8
یه جور حرف می زنید انگار بوگاتی تو خیابان دیده شده اینم یه بنجول دیگه از سایپاست به مردم بیچاره قالب می کنید
1401/8/9
برف پاکنش کوتاه کردن بلاخر.و فرستادن تو خیابان
1401/8/9
خجالت بار گرانیس که به هر کس ندهند پر طاووس قشنگ هست که به کرکس ندهند
1401/8/10
یه آشغال بی کیفیت دیگه قراره به بازار بیاد
1401/8/10
البته آریا با موتور TU5P قراره عرضه بشه نه با موتور شاهین
1401/8/14
اینها با موتور M15 گند زدن به شاهین رفت این که دیگه هیچ
1401/8/14
موتور tu5 فرانسه کجا بود،، کپی سازی از روی موتور های پراید و پژو اونم به کمک بنجل سازان چینی
1401/8/11
خر همون خره فقط پالانس عوض شده
1401/8/13
متاسفانه مثل همیشه، مردم بازیچه مافیای خودروسازان می شوند و به اجبار برای پایین ترین کیفیت بالاترین قیمت را پرداخت می کنند.
واقعا خسته کننده شده ...
1401/8/13
آخه کی خودروسازهای ایرانی دست از نوار پلاستیکی روی گلگیر بر میدارن...
خواهش میکنم پیشرفت کنید و بجای الگو قراردادن تولیدات سطح پایین چینی با خودروسازهای سطح بالا ارتباط داشته باشید ...
1401/8/14
ماشینهای ایرانخودرو گاری و از رده خارج و بی کیفیت هستند، ولی حداقل اینه که از یه خودرو درست و حسابی قدیمی سرچشمه گرفته اند. ولی سایپا که از ابتدا ماشین تولید نکرده، هر چی میسازه یک و یک از هم افتضاح تر. ایران خودرو= آشغال ساز، سایپا=اصلا نمیدونه خودرو چیه
1401/8/15
دوستان ۲۰۶ برای ۲۰ سال پیش هست امروز شما خودرو و صنعت ترکیه رو ببینید
داخلی سازی خوبه ولی وقتی نمیتونید از چین کمک بگیرید . خودرویی که چهره شهر و کشور رو زیبا و باکلاس نشان بده تولید انبوه کنید..
اینکه راه ورود گرفته شده و شما چهره کشور رو با این تولیدات بی کلاس و آبروبر به بازی بگیدی و مردم ایران و کشور متمدن ما رو پیش کشورهای دیگه که پاشون رو تو ایران بگذارن ببرید فقط جز تاسف چیز دیگه ای نمیشه گفت
1401/8/24
سایپا آریا با پیشراته m16 انشاالله تولید بشه
1401/11/14
من میخواهم ببینم کی عرضه میشه
1401/11/14
باسلام قیمت این ماشین کسی می‌دونه ودنده اتوما هست ویا نه معمولی کی به بازار عرضه میشه .خدا کنه قبل از عید بیاد ببینیم چجوری هست ودنده اتوما باشه لااقل
1402/1/27
یه موتور بی کیفیت و قدیمی با یه اتاق جدید
به نظرم موتور واقعا از رده خارجی رو به این ماشین خوروندند
1402/2/15
ماشين اونائى بودند که تو سال ۴۹ تو ايران مونتاژ مى شدند آريا اتوماتيک و شاهين از رامبلر آمريکائى بود