موضوعات داغ

علت تقه زدن هنگام گاز دادن ماشین چیست؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

علت تقه زدن ماشین هنگام گاز دادن چیست؟ چگونه مشکل تقه زدن خودرو را حل کنیم؟ گاهی در هنگام گاز دادن و افزایش شتاب، خودرو از پشت سر متوقف می‌شود. این مسئله به دلیل تقه زدن خودرو رخ می‌دهد که یکی از مشکلات رایج در بین رانندگان بعد از خرید اتومبیل و ثبت نام سایپا یا ایران‌خودرو است. ما در این مقاله خودرو بانک 9 تا از دلایل اصلی تقه زدن هنگام گاز دادن ماشین را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با همراهی ما و توجه کامل به جزئیات این مشکل از سلامت خودرو و ایمنی آن اطمینان حاصل کنید، پس همراه ما باشید.

1.وجود مشکل در دسته موتور به‌عنوان اولین علت تقه زدن ماشین

آیا تاکنون اسم Engine Mount به گوشتان خورده است؟ دسته موتور یکی از قطعات مهم برای تحمل وزن و کنترل لرزش ماشین به‌حساب می‌آید. در واقع این وسیله یک عامل مهم در نگهداری موتور روی بدنه اتومبیل است. وجود مشکل در این قطعه از ماشین، اولین علت تقه زدن در هنگام گاز دادن است. مشکلات دسته موتور عبارت‌اند از:

• پارگی دسته موتور از موتور

• پوسیدگی دسته موتور

• وجود ترک در دسته موتور

• ازبین‌رفتن لاستیک دسته موتور

خرابی دسته موتور دلیلی بر تقه زدن ماشین

در صورت مواجه با این مشکلات Engine Mount دیگر قادر به نگهداری موتور در جای مناسب نخواهد بود. همین مسئله ساده و پیش‌پاافتاده، باعث خرابی خودرو و تقه زدن آن می‌شود. بهتر است که در صورت مشاهده هرگونه خرابی در اتومبیل، آن را به یک فرد متخصص نشان دهید. ما در یکی از مقالات خودرو بانک علائم خرابی ماشین را به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار داده‌ایم. با مطالعه این مقاله و صرف چند دقیقه زمان، اطلاعات دقیق‌تر و کامل‌تری نسبت به سلامت و اینی خودرو پیدا خواهید کرد.

2.جستجو علت تقه زدن ماشین در دنده دیشلی

دنده دیشلی یک قطعه بسیار کوچک با نقشی بسیار پررنگ در عملکرد درست خودرو است. این قطعه کوچک وظیفه تنظیم دور چرخ موتور، حفظ تعادل خودرو و کنترل خودرو در زاویه و پیچ را به عهده دارد. یکی از دلایل اصلی تقه زدن ماشین در هنگام گاز دادن، خروج دنده هرزگرد از تنظیم است. بهتر است در صورت مواجه با این مسئله به گیربکس ماشین برای تنظیم دیشلی مراجعه کنید.

دنده دیشلی دومین دلیل تقه زدن خودرو

3.تقه زدن ماشین در دنده سه به دلیل خوردگی مشعل گیربکس

خوردگی مشعل گیربکس یکی از دلایل اصلی تقه زدن ماشین در هنگام گاز دادن به‌حساب می‌آید. این مسئله باعث ایجاد یک لرزش کوچک و تقه در اتومبیل می‌شود. لرزش ماشین با این مشکل در هنگام شتاب‌گیری در دنده سه نمود بیشتری دارد. در صورت وجود این مسئله باید خودرو را سریعاً به یک کارشناس متخصص نشان دهید. ماشین و قطعات آن به مرور زمان و بعد از استفاده زیاد دچار فرسایش می‌شوند. به همین خاطر برای حل مشکلات فنی خودرو باید در دوره‌های زمانی مشخص آن‌ها را کنترل کرد. این مسئله کمک بزرگی به عملکرد خودرو و کاهش استهلاک آن می‌کند.

تقه زدن ماشین با گیربکس خورده

4.هزینه‌های گزاف تقه زدن ماشین بعد از شل شدن پیچ گیربکس را دست‌کم نگیرید!

در صورت شل شدن پیچ اصلی گیربکس، این قطعه از خودرو جدا می‌شود. همین مسئله باعث شنیدن صداهای غیرطبیعی از خودرو از دنده یک تا پنج می‌شود. در صورت شل یا جداشدن این پیچ، گیربکس به‌کلی آسیب می‌بیند. یک مشکل کوچک و جزئی مثل شل شدن یک پیچ و بی‌توجهی به آن، می‌تواند آسیب و هزینه‌های گزافی را به‌جای بگذارد. بهتر است باتوجه‌به مشکلات جزئی و حل آن‌ها، ماشین را در بهترین حالت نگهداری کنیم.

شل شدن پیچ گیربکس، دلیل چهارم تقه زدن ماشین

5.پارگی گردگیر سرپلوس، پنجمین علت تقه زدن خودرو که نمی‌دانستید

در داخل گردگیر سرپلوس مقداری گریس وجود دارد که نقش پررنگی در عملکرد درست این قطعه ایفا می‌کند. در صورت وجود پارگی در گردگیر سرپلوس، روغن آن تخلیه می‌شود. همین مسئله امکان ورود گردوغبار به داخل سرپلوس و ایجاد صدا در آن را فراهم می‌کند.

تنها راهکار ممکن برای حل این مشکل، تعویض گردگیر سرپلوس است. در صورت بی‌توجهی به این مسئله و به‌مرورزمان، ماشین در حالت خلاص قرار گرفته و حرکت آن غیرممکن می‌شود. به همین ترتیب باید ماشین را به کمک جرثقیل جابه‌جا کرد.

6.مشکل سنسور کیلومتر، دلیل اصلی تقه زدن اتومبیل در زمان گاز دادن

یکی از دلایل اصلی تقه زدن ماشین در هنگام گاز دادن، وجود مشکل در سنسور کیلومتر است. این مسئله زمانی مشخص می‌شود که راننده پای خود را روی پدال گاز برمی‌دارد. 2 دلیل اصلی بروز این مشکل در سنسور سرعت عبارت است از:

• سولفاته زدن سوکت سنسور کیلومتر

• خرابی کامل سنسور کیلومتر

تقه زدن ماشین دارای سنسور کیلومتر خراب

با کنترل دائمی و معاینه فنی قطعات مختلف خودرو در زمان مشخص امکان مواجه با این مشکلات به حداقل می‌رسد. چگونه ماشین سالمی داشته باشیم؟ برای پاسخ به این سؤال و افزایش طول عمر و قطعات خودرو، این مقاله خودرو بانک را به‌صورت دقیق مطالعه کنید. ما در این مقاله روش‌های مختلف حفظ سلامت خودرو را به‌صورت دقیق و با جزئیات کامل مورد بررسی قرار داده‌ایم.

7.شست‌وشو انژکتورها، راه‌حلی مناسب برای جلوگیری از تقه زدن اتومبیل

هفتمین دلیل تقه زدن ماشین مسدود شدن مسیر انژکتورهای آن است. وجود آلودگی و گرفتگی نازل‌های سوخت دو دلیل اصلی سوخت ناقص ماشین ماشین به‌حساب می‌آید. همین مسئله باعث می‌شود که شتاب‌گیری ماشین با مشکل روبه‌رو می‌شود. به‌این‌ترتیب ماشین در هنگام گاز دادن تقه می‌زند. برای جلوگیری از این مسئله باید انژکتورها را در بازه زمانی 30 الی 40 هزار کیلومتر و به‌صورت دقیق توسط یک فرد ماهر تمیز کرد.

تقه زدن اتومبیل با انژکتور گرفته

8.تعویض بلبرینگ، روشی ساده برای حل مشکل تقه زدن خودرو

یک روش ساده و کاربردی برای جلوگیری از تقه زدن اتومبیل، تعویض بلبرینگ آن است. تعویض بلبرینگ خودرو در سه قسمت زیر ضروری است:

• گیربکس

• میل‌لنگ

• کلاچ

تعویض این سه بلبرینگ ماشین در زمان مشخص و در صورت شنیدن صدا در کنار کمک به طول عمر بیشتر خودرو از تقه خوردن آن جلوگیری می‌کند. روشی مطمئن که با مراجعه به یک مکانیک ماهر و هزینه‌ای جزئی، قابل‌حل است.

9.تقه خوردن آن بعد از شل شدن فنر صفحه کلاچ و شکستن فنر صفحه خورشیدی

دلیل آخر تقه زدن خودرو و لرزش ماشین به فنرهای صفحه کلاچ مربوط می‌شود. در صورت مواجه با این مشکل صفحه کلاچ باید به‌صورت کامل و دقیق توسط کارشناس باز و مشکلات آن برطرف شود. در صورت وجود مشکل در فنرهای این قطعه، امکان کنترل ارتعاشات در خودرو غیرممکن است.

همچنین در صفحه خورشیدی ماشین فنرهایی وجود دارد که می‌تواند یکی از دلایل تقه زدن خودرو باشد. با معاینه این فنرها و تعویض مرتب آن‌ها، لرزش و تقه ماشین قابل‌کنترل می‌شود.

فنر کلاچ، دلیل آخر تقه خوردن ماشین

تقه زدن ماشین در هنگام گاز دادن، موضوعی ساده که نباید آن را فراموش کرد!

چگونه تقه زدن هنگام گاز دادن ماشین را کنترل کنیم؟ یک مشکل رایجی که در بین رانندگان وجود دارد تقه خوردن و لرزش در خودرو در زمان استفاده از گاز است. این مسئله به شکلی است که گویی خودرو از پشت متوقف شده است. در این مقاله خودرو بانک 9 دلیل اصلی تقه زدن در هنگام گاز دادن ماشین را به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار داده‌ایم. به نظر شما راه‌حل دیگری برای حل این مشکل وجود دارد؟ با ارائه نظرات و پیشنهادهای خود ما را در ارائه مطالب کاربردی و مفید بیشتر یاری کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد