موضوعات داغ

فیدلیتی پرایم با گیربکس دوکلاچه تر در نمایشگاه خودرو اصفهان حضور یافت + عکس

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

فیدلیتی پرایم یکی از کراس‌اوورهای چینی محبوب و خوش فروش در بازار ایران است که از مدتی پیش توسط بهمن موتور عرضه می‌شود. این خودرو به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر و گیربکس دو کلاچه خشک مجهز است، یعنی همان مشخصات فنی که در نسل اول چری تیگو 7 استفاده شده بود.

یکی از دردسرهای مالکان فیدلیتی، مشکل داغ شدن گیربکس دوکلاچه خشک این خودرو در ترافیک‌های سنگین شهری است. بهمن موتور در جریان تحویل خودروهای فیدلیتی پرایم طی سال 1400، وعده داد که از سال آینده فیدلیتی پرایم را به گیربکس دو کلاچه تر مجهز خواهد کرد. اکنون و در آذرماه 1401، فیدلیتی پرایم با گیربکس دو کلاچه تر در نمایشگاه خودرو اصفهان حاضر شده است.

فیدلیتی پرایم

فیدلیتی پرایم ارتقا یافته همچنان به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر با 155 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور است اما در بخش گیربکس آن از جعبه دنده شش سرعته دوکلاچه تر استفاده شده است.

علاوه بر تغییر فنی، چند تغییر کوچک نیز در کابین این خودرو رخ داده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به اهرم تعویض دنده الکترونیکی اشاره کرد. کنسول میانی این خودرو نیز اکنون طرحی کاملا جدید دارد و مکان دکمه‌های کنترلی روی آن عوض شده است. انتظار می‌رود پس از عرضه نسخه‌های ارتقا یافته فیدلیتی پرایم به بازار، قیمت نسخه‌های پیشین با افت اندکی همراه باشد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/9/3
از کی قراره این مدل تحویل داده بشه ؟
1401/9/4
اقای نویسنده،یه تاریخ عرضه ای چیزی اضافه کنین.مطلب ناقص.