موضوعات داغ

سایک مکسوس Territory وارد بازار می‌شود، یک شاسی بلند واقعی از صنعت خودرو چین

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت چینی سایک اخیرا از محصول جدید خود که یک شاسی بلند بزرگ است رونمایی کرد. این خودرو سایک مکسوس Territory نام دارد که براساس مدل پیکاپ مکسوس T60 توسعه یافته است. سایک مکسوس Territory قرار است تا جایگزین سایک مکسوس D90 در سبد محصولات این شرکت شود.

مارک مکسوس یکی از زیرشاخه‌های سایک است که پس از تصاحب شرکت بریتانیایی LDV‌ توسط این برند تاسیس شد. در حقیقت مدل‌های یکسان با نام مکسوس در بازار چین و برخی کشورها عرضه می‌شوند، در حالی که برند LDV برای بازارهای رده بالا همچون استرالیا در نظر گرفته شده است.

سایک مکسوس تریتوری از الگوی طراحی چند طبقه در نمای جلو بهره می‌برد. با توجه به ارتفاع زیاد از سطح زمین و زبان طراحی به کار رفته در مکسوس Territory ، می‌توان گفت که این خودرو نمونه چینی تویوتا فورچونر محسوب می‌شود. ابعاد این خودرو عبارتند از: طول 5046 میلیمتر، عرض 2016 میلیمتر، ارتفاع 1876 میلیمتر و فاصله بین دو محور 2950 میلیمتر.

در نمای داخلی نیز صفحه نمایش 12.3 اینچی جایگزین نمایشگر کوچکتر در مکسوس D90 شده است و کلیدهای کنترلی سیستم تهویه نیز ظاهر جدیدتری به خود گرفته‌اند. سایک مکسوس Territory با چیدمان شش یا هفت نفره به بازار عرضه می‌شود. سیستم تهویه و ماساژور صندلی‌ها، دوربین‌های همه جانبه، سانروف، سیستم تهویه سه منطقه‌ای، درب صندوق برقی و رادار نقطه کور بخشی از تجهیرات این شاسی بلند هستند.

سایک مکسوس Territory

برای سایک مکسوس Territory دو پیشرانه معرفی شده است. موتور نخست از نوع دو لیتری توربوشارژر با 218 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور است. گیربکس هشت سرعته ZF‌ نیز وظیفه انتقال قدرت را به چرخ‌ها برعهده دارد. این پیشرانه از یک سیستم هیبریدی خفیف 48 ولتی برای شروع به کار موتور نیز کمک می‌گیرد. البته امکان سفارش سایک مکسوس تریتوری بدون سیستم هیبریدی خفیف وجود دارد.

پیشرانه دوم موتور بنزینی دو لیتری توربوشارژر است که حداکثر 218 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور آزاد می‌کند. این پیشرانه به همراه همان گیربکس و سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل یا دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود. قیمت این خودرو بین 36 هزار الی 39 هزار دلار خواهد بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/9/8
از مشخصه های بارز خودروهای چینی ، قیمت های ارزان و رقابتی آن ها بوده است اما حالا شاهد خودروهای متوسط چینی 40 هزار دلاری در بازار های بین المللی و کم رنگ شدن ارزانی آن ها هستیم . آرام آرام با تصاحب سهم بیشتر در بازارها ، قیمت خودرهایشان را به دیگران برند ها نزدیک میکنند . شاید در آینده نه چندان دور قیمت خودروهای چینی با کره ای را ، نظیر هم ببینیم .