موضوعات داغ

سایپا اطلس در بهار 1402 به بازار می‌آید + عکس

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سایپا اطلس نسخه فیس‌لیفت کوییک محسوب می‌شود که تصاویر رسمی آن هم‌اکنون توسط سایپا منتشر شده‌اند. بنابر اظهارات مدیر پروژه سایپا اطلس، این خودرو در اردیبهشت ماه 1402 وارد مرحله تولید انبوه خواهد شد. سایپا اطلس در نمای جلو و عقب تغییراتی در طراحی را تجربه کرده است و علاوه بر آن با تریم گوناگون و امکانات بیشتر به تولید می‌رسد.

همانند اکثر فیس‌لیفت‌ها، بیشترین سهم تغییرات نصیب نمای جلو خودرو شده‌اند. نمای جلو سایپا اطلس به کلی متفاوت از سایپا کوییک است و طراحان سایپا اکنون از دماغه نوک تیز این خودرو نهایت بهره را برده‌اند. طراحی چراغ‌های جلو این خودرو نیز متفاوت از کوییک است و یک جلوپنجره بزرگ با خطوط عمودی، تکمیل کننده طراحی قسمت جلو هستند. سبک طراحی جلو سایپا اطلس تهاجمی است و تا حدی یادآور زبان طراحی خودروهای کیا موتورز و فورد است.

نمای جانبی سایپا اطلس در مقایسه با کوییک بدون تغییر خواهد بود اما در بخش عقب با چراغ‌های جدید روبرو هستیم. این چراغ‌ها که زبان طراحی خودروهای اقتصادی اروپایی را تداعی می‌کنند، هماهنگی بیشتری با درب پنجم اطلس و ابعاد خودرو دارند. در مجموع می‌توان گفت که ظاهر سایپا اطلس نسبت به کوییک از هماهنگی و زیبایی بیشتری برخوردار است. در صورتی که اطلس با رینگ‌های آلیاژی به دست مصرف کنندگان برسد، این زیبایی دو چندان خواهد شد.

سایپا اطلس

در مورد مشخصات فنی سایپا اطلس صحبتی به میان نیامده است اما مدیر پروژه این خودرو از عرضه اطلس در قالب دو تیپ دنده‌ای و دو تیپ اتوماتیک خبر داد. انتظار می‌رود نسخه بهینه شده از پیشرانه M15‌ سایپا که با نام M15GSI شناخته می‌شود، به همراه گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک CVT در اطلس مورد استفاده قرار گیرد.

ارتقا امکانات رفاهی و ایمنی، بخش مهم دیگری از تغییرات سایپا اطلس نسبت به سایپا کوییک خواهد بود. سایپا اطلس به عنوان یکی از محصولات جدید سایپا، به سامانه کنترل پایداری یا ESC مجهز خواهد بود که حضور آن در خودروهای امروزی الزامی است. سیستم های صوتی و تصویری جدید، آنتن کوسه ای، صندلی های برقی برای تیپ‌های بالاتر، لامپ های جلو LED ، سنسور باران، آینه‌های برقی به همراه گرمکن، سنسور نور، چراغ بدرقه و مانیتور 7 اینچی بخش دیگری از تجهیزات سایپا اطلس خواهند بود.

نمای عقب سایپا اطلس

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/9/21
قطعا با قیمت بیش از دویست و هفتاد شکست خواهد خورد این خودرو یک فیس لیفت مید روی کوئیک محسوب میشه نه موتور نه گیربکس و نه حتی خط شخصیت جانبیش تغییری نداشته لذا نمیشه بهش گفت یک خودروی کاملا تازه بنابراین باید بعنوان جایگزین کوئیک و با حداکثر ده درصد اختلاف قیمت بفروش برسه.بعلاوه بکارگیری پلاستیک کرم رنگی که بیشتر به آجری نزدیکه تا کرم هم تو فضای داخلیش خیلی بیش از استاندارده و امیدوارم تو نمونه نهایی اینطور نباشه
1401/9/21
داشتن این همه امکانات و سنسور در صورتی خوب و منتطقی است که از کیفیت مناسبی برخوردار باشند. در غیر اینصورت با توجه به اینکه این گونه خودرو در اختیار اقشار متوسط و پایین قرار میگیره، این همه پیچیدگی و امکانات فقط هزینه اضافی باعث هر روز رفتن به تعمیرگاه و نمایندگی خواهد بود
1401/9/21
طراحی جلوش افتضاحه.
1401/9/21
حالا نمی‌دونن چجوری ۴۰ سال دیگه روی کوییک و فرآورده های پراید بازی کنن
1401/9/21
خدایی نمیدونم با چه رویی اینو میخواید تولید کنید...
1401/9/23
خودروسازی یا بهتر بگم آفتابه سازی های وطنی جز خالی کردن جیب مردم و گرفتن جان آنها هیچ کار دیگه ای بلد نیستن حالاببینید بخاطر تعویض دوتا چراغ جلو و عقب چقدر روی قیمت این ارابه بکشن و مردم بیچاره رو سرکیسه کنند