موضوعات داغ

کراس اوور چانگان UNI-T، محصولی ایمن از برند معتبر چینی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

با آغاز روند واردات خودرو به کشور یکی از اولین مجموعه‌هایی که به سرعت برای رایزنی جهت واردات خودرو اقدام نمود شرکت سایپا با محصولات برند مطرح و همکار قدیمی چانگان بود و در کمترین زمان نسخه‌های آزمایشی محصولات چانگان به دفعات و در مکان‌های مختلف روئیت شد.

برند چانگان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین برندهای چینی با محصولات جدید خود در کشورها مختلف جهان وضعیت مناسبی را تجربه می‌کند. کیفیت خوب و طراحی پیشرفته از مهمترین مولفه‌های خودروسازی چانگان است که در محصولات جدید این کمپانی کاملا به چشم می‌آید. در کنار طراحی آینده‌نگر، چانگان به بحث کیفیت و همچنین ایمنی نگاه ویژه‌ای داشته است. در این میان یکی از جذاب‌ترین محصولات این شرکت که قرار است به زودی در ایران عرضه شود کراس‌اوور کوپه چانگان UNI-T خواهد و به همین بهانه نگاهی انداخته‌ایم به وضعیت ایمنی این محصول.

چانگان UNI-T به عنوان یک محصول در کلاس C سگمنت کراس‌اوورها با چهره‌ای تند و تیز و طراحی کاملا مدرن، با هدف کسب سمهم بازار خودروهای جوان‌پسند و در عین حال ایمن و قابل اطمینان عرضه شده است. در بحث ایمنی خوشبختانه این خودرو توانسته در آزمون‌های موسسه ایمنی چین یا C-NCAP سربلند بیرون آید و با دریافت 87 امتیار، 5 ستاره ایمنی را کسب کند و این موضوع یک نقطه قوت بزرگ برای چانگان UNI-T و یک هشدار برای رقبای آن است.

کسب 5 ستاره ایمنی توسط چانگان UNI-T در تست C-NCAP

آزمون‌های ایمنی و تست تصادف در مجموعه C-NCAP به سه بخش و با اهداف مختلف تقسیم می‌شود. نکته اول و مهم در این تست‌ها تصادف موضوع حفاظت از سرنشینان خودرو است که در تست‌های برخورد از جلو به 2 مدل با شدت 100 درصد و 40 درصد و همچنین تست برخورد جانبی با موانع تغییر شکل‌دهنده و تست محافظت از گردن سرنشین در تصادفات با سرعت پایین انجام می‌شود و کراس اوور چانگان یونی تی با امتیاز عالی 92.3 درصد حفاطت از این آزمایش سربلند بیرون آمده است.

در بخش دوم و تست حفاظت ازعابر پیاده، چانگان UNI-T با امتیاز 70.7 درصد توانسته از است نمایش قابل قبولی را از خود ارائه دهد. در این تست و برای بررسی میزان حفاظت از عابرین پیاده در زمان تصادفات، میزان آسیب‌دیدگی وارد شده به سر و همچین پاها در افراد پیاده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بخش سوم تست تصادف مربوط به بررسی سیستم‌های ایمنی فعال خواهد بود. در این بررسی وضعیت سیستم کنترل پایداری الکترونیکی یا ESC و همچنین سیستم هوشمند ترمز اضطراری خودکار یا AEB خودرو مورد آزمایش قرار خواهد گرفت و میزان ایمنی و عملکرد این سیستم‌ها در مواقع حساس و تصادفات مورد بررسی کامل قرار می‌گیرد. عملکرد چانگان UNI-T در این بخش نیر با موفقیت همراه بوده و با امتیاز 78.5 درصد توانسته است به جایگاه خوبی دست‌یابد.

در مجموع این کراس‌اوور کوپه با 87 درصد امتیاز و 5 ستاره ایمنی کسب شده در تست‌های ایمنی موسسه چینی C-NCAP، خود را به عنوان یک محصول قابل اطمینان و ایمن معرفی کرده است. با توجه به وضعیت ایمنی پایین در جاده‌های کشورمان و آمار شوکه‌کننده تصادفات و همچنین حجم بالای خودروهای ناایمن حاضر در خیابان‌های ایران، حضور یک محصول با کیفیت و ایمن نیز نکته بسیار مثبتی است.

گزارش کامل عملکرد چانگان UNI-T در تست C-NCAP

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/10/22
اروپا و ژاپن ، پیشکش ... 1000 سال دیگه به چین هم نمی رسیم