موضوعات داغ

نگاهی به کیا اسپورتیج 2023، کراس اوور محبوب کیا در مسیر بازار ایران

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

نویسنده: مصطفی مشایخ

با بالاگرفتن تب و تاب شاسی بلند سواری در میان مردم در سرتاسر دنیا و همچنین در ایران، عمده شرکت های خودروسازی لوکس و حتی همان هایی که مدل های چندان گران قیمتی هم تولید نمی کنند مانند خودروسازان کره ای و ژاپنی و بخصوص چینی ها، عمده پروژه های خود را متمرکز بر روی توسعه محصولات در سگمنت انواع شاسی بلند های بلند قامت تا کراس اوور های کوچک شهری نمودند، حتی امروزه نیز شاهد فروش بیشتر محصولات از سگمنت کراس اوور ها در کشور خودمان تا محصولات سواری یا به اصطلاح سدان های شهری هستیم مگر برای اقشار خاصی از جامعه با توان مالی محدود.

با رسمی شدن واردات مجدد خودرو های صفر کیلومتر خارجی به کشور ، یکی از مدل هایی که در گمرکات کشور نیز تصاویری از آن منتشر شده و به یکی از گزینه های احتمالی برای واردات به کشور تبدیل شده کیا اسپورتیج 2023 هست که به تازگی در بازار های خارجی عرضه شده و امید است که در خیابان های تهران نیز دیده شود. خودرویی که حتی نسل های قبلی آن نیز در بازار کشور هنوز هم بسیار محبوب هست و حتی اندک نسخه های با کارکرد های پایین با قیمت های به نسبت بالا مورد معامله قرار میگیرند.

خوشبختانه همزمان با معرفی جدیدترین نسل از کیا اسپورتیج 2023 اخبار و تصاویری از بنادر و گمرکات کشور منتشر شده که در میان آنها مدل 2023 از این شاسی بلند محبوب به چشم میخورد که در این مقاله قصد داریم کمی بیشتر با این شاسی بلند محبوب از این برند کره ای آشنا شویم.

نسل قبلی کیا اسپورتیج

همانطور که از مقایسه تصاویر متوجه شدید آخرین نسل از کیا اسپورتیج 2023 با نسل قبلی آن که از سال 2018 تا سال 2022 در بازار های جهانی عرضه شدند که تعداد محدودی در بازار ایران نیز عرضه شدند، از نظر ظاهر بسیار متفاوت هستند.

کیا اسپورتیج 2023

آخرین نسل از کیا اسپورتیج 2023 از نظر کشیدگی و میزان خطوط تیز که در طراحی چراغ های جلو بکار رفته بسیار تخصصی تر از نسل قبلی خود طراحی شده به طوری که پیشرفت محسوس خودروسازی کیا در عرصه طراحی خارجی این محصول بسیار ملموس هست و همچنین فناوری بکار رفته در چراغ های جلو بسیار پیشرفته تر هستند و در شب هنگام گستردگی نور بسیار بیشتر را در مقایسه با نسل قبلی در اختیار راننده قرار می دهند.

دیلایت های ضربدر شکلی که در طراحی چراغ های جلو در نظر گرفته شده اند ظاهر بسیار تهاجمی را برای این شاسی بلند به ارمغان آورده اند به طوری که به نظر می شرد بسیار سریع تر از نسل قبلی خود باشد.

نمای عقب کیا اسپورتیج 2023

اما عمده ی تغییرات در بخش داخلی کیا اسپورتیج 2023 به چشم میخورد به طوری شاهد دو صفحه نمایش پانارومیک 12.3 در اینچی هستیم که ظاهر بسیار جدید و فاورانه ای رو به این نسل بخشیده و عزم کیا به منظور هوشمند تر جلوه دادن این نسل بسیار قابل تحسین هست.

فضای داخلی اسپورتیج 2023

در بخش پیشرانه این نسل ازکیا اسپورتیج از یک پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی بهره مند هست که توان تولید 187 اسب بخار را دارد اما گویا نسخه های وارداتی به کشور دارای پیشرانه متفاوتی خواهند بود. خوشبختانه در این نسل رنگ و بوی بیشتری از یک شاسی بلند با قابلیت های بیشتر آفرودی به چشم میخورد به طوری که در نسخه های نیمه فول این خودرو در محدودی قیمتی 30 هزار دلار از قفل مرکزی دیفرانسیل بهره مند خواهید شد که نسبت به نسل های پیشین مزیت قابل توجهی محسوب می شود و عملکرد بهتری را برای ماجراجویی های خارج جاده ای برای راننده به ارمغان می آورد. از نظر فضای داخل کابین نیز این نسل کشیده تر از نسل پیشین خود هست که در بخش عقب فضای بار بیشتری را برای سرنشینان به ارمغان می آورد که این خودرو را برای سفر های طولانی بسیار مناسب تر از نسل پیشین خود کرده. همچنین سیستم صوتی حرفه ای هارمن کاردن این نسل را بسیار جوان پسند تر از نسل پیشین کرده و لذت بیشتری را برای رانندگی های طولانی و استفاده از یک موسیقی دبش برای راننده به ارمغان می آورد.

نمایشگرهای باکیفیت اسپورتیج 2023

از نظر شفافیت و وضوح تصویر نیز نمایشگر های پانارومیک از کیفیت بسیار مطلوبی برخورداند که یک پیشرفت محسوس نسبت به نسل های پیشین هست.

هنوز از طرف هیچ نهاد رسمی و نمایندگان واردکننده خودرو های کیا، قیمتی برای کیا اسپورتیج 2023 تعیین نشده اما امید هست با قیمت پایه نه چندان بالا در بورس کالا و کشف قیمتی منطقی، شاهد قیمت نجومی برای مدل 2023 نباشیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد