موضوعات داغ

راهنمای خرید خودرو چینی دست دوم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

برای خرید ماشین دست‌دوم چینی بررسی چه نکاتی مهم‌تر‌ است؟ چه چالش‌هایی در این مسیر وجود دارد؟ ما در این مقاله خودرو بانک هفت کمک مهم در خرید خودرو چینی دست‌دوم را به‌صورت دقیق و با جزئیات کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نکات مربوط به خرید اتومبیل چینی دست‌دوم

بر اساس آمارهای رسمی بین‌المللی، صنعت خودروسازی کشور چین نخستین جایگاه را در جهان به خود اختصاص داده است. به طور میانگین یک‌سوم تولیدات جهانی ماشین به کشور چین تعلق دارد. اتومبیل‌های چینی در سطح جهان با ارائه بهترین مدل‌ها و برخورداری از پیشرفته‌ترین امکانات و تجهیزات جانبی، بازار را در اختیار گرفته‌اند. با درنظرگرفتن افزایش صعودی قیمت اتومبیل داخلی در کشور ایران، تمایل به خرید خودرو چینی دست‌دوم نیز بیشتر شده است.

سؤال اصلی، در خرید خودرو چینی دست‌دوم کنترل چه فاکتورهایی مهم‌تر است؟ مزایا و معایب خرید این ماشین‌های جدید و پیشرفته کدام است؟‌ کنترل کدام قسمت‌های خودرو دست‌دوم قبل از خرید ضروری است؟ در خرید این وسایل باید به چه نکاتی توجه کرد؟ ما در این مقاله خودرو بانک یک راهنمای خرید خودرو دست‌دوم چینی را به‌صورت کامل به تحریر درآورده‌ایم. اگر از علاقه‌مندان خرید اتومبیل‌های دست دو چینی هستید، مطالعه این محتوا کمک بزرگی به شما می‌کند. پس به‌اندازه نوشیدن یک چای و صرف چند دقیقه زمان ما را همراهی کنید.

1.کنترل شاسی به‌عنوان اولین راهنمایی فنی در خرید خودرو چینی دست‌دوم

شاسی ماشین بعد از تصادف شدید و آسیب به تعویض نیاز دارد. تعویض این قطعه کارایی و عملکرد خودرو را با چالش بزرگی مواجه می‌کند. این چالش بزرگ در کنار آسیب به عملکرد درست و استاندارد خودرو چینی، هزینه‌های بسیاری به همراه دارد. مشکلات فنی خودرو با شاسی تعویضی به شرح زیر است:

• مشکل جلوبندی

• خروج فرمان از حالت تنظیم

• ساییدگی بیش از حد تایر

کنترل شاسی در زمان خرید ماشین دست دو چینی

در کنار کاهش کارایی، قیمت ماشین با شاسی تعویضی افت شدیدی پیدا می‌کند. این افت قیمت در خودروهای چینی و خارجی شدیدتر است. گروهی از افراد سودجو و منفعت‌طلب برای فروش ماشین با قیمت بالاتر، این مسئله مهم را از خریداران مخفی می‌کنند. به همین خاطر کنترل شاسی ماشین و سلامت آن قبل از خرید ماشین دست‌دوم چینی از اهمیت بالایی برخوردار است. به گفته کارشناسان فنی، خرید خودرو با شاسی تعویضی اصلاً توصیه نمی‌شود.

2.دومین راهنمای خرید اتومبیل چینی دست‌دوم که باید بدانید، کنترل رنگ

گروهی از مردم در کشور ایران بنا به دلایل مختلف از طرف‌داران خرید خودرو دست‌دوم چینی هستند. اما توجه کنید که اندکی بی‌توجهی قبل از خرید این اتومبیل‌ها ممکن است هزینه بسیار زیادی به بار آورد. تشخیص رنگ خودرو و عدم رنگ‌شدگی آن یکی از مهم‌ترین نکات در زمان خرید خودرو دست‌دوم چینی است. تشخیص رنگ و مشکلات ماشین در مدل‌های پیشرفته و جدید چینی به دقت بیشتری نیاز دارد. به همین خاطر باید کلیه مراحل کارشناسی آن توسط افراد متخصص و به شکل اصولی انجام شود.

تشخیص رنگ، دومین راهنمای خرید ماشین دست‌دوم

رنگ‌شدن ماشین یکی از نشانه‌های تصادفی و چپی بودن آن است. همین مسئله در قیمت‌گذاری منصفانه ماشین نقش قابل‌توجهی دارد. اندکی هزینه بیشتر برای تشخیص رنگ خودرو و اطمینان از اصالت آن توسط افراد خبره در جلوگیری از کلاهبرداری، قیمت‌گذاری منصفانه و خرج و مخارج احتمالی آن در آینده جلوگیری می‌کند.

3.کنترل موتور و سیستم برق‌رسانی ماشین دست‌دوم چینی و اهمیت آن

یکی از مهم‌ترین مسائل در زمان خرید اتومبیل دست دو چینی، کنترل سیستم برق‌رسانی و موتور آن است. این قسمت به‌عنوان قلب و مرکز اصلی ماشین، تأثیر قابل‌توجهی در بهبود عملکرد آن دارد. کنترل قطعات و ابزارآلات این بخش و میزان استفاده از آن‌ها، یک نکته فنی مهم در راهنمای خرید ماشین دست‌دوم چینی است. الزام تعویض ابزاری مثل تسمه، روغن و دیگر جزئیات مربوط به موتور و سیستم برق‌رسانی در کنار بهبود خودرو از نظر فنی، طول عمر آن را تضمین می‌کند.

کنترل موتور در راهنمای خرید ماشین چینی دست دو

مهم‌ترین مسئله در هنگام خرید ماشین چینی دست‌دوم، کنترل قطعات و لوازم آن از نظر فنی است. اولین نکته برای کنترل فنی ماشین آشنایی کامل با نکات و مسائل مربوط به آن است. زیباترین طراحی داخلی خودرو ایرانی و خارجی، با وجود مشکلات فنی اساسی هیچ کارایی و فایده‌ای ندارد.

4.کمبود قطعات، مهم‌ترین ایراد در راهنمای خودرو چینی دست‌دوم

آیا می‌دانستید که مهم‌ترین مسئله در زمان انتخاب خودرو چینی کمبود قطعات آن است؟ باوجود این چالش‌های مهم خرید خودرو چینی منطقی است؟ آیا ماشین‌های چینی دست‌دوم از نمونه‌های داخلی بهتر هستند؟ چرا ماشین ایرانی نخریم؟ چرا کوییک نخریم؟ سه مسئله اصلی زیر دررابطه‌با قطعات ماشین‌های چینی وجود دارد:

• قیمت بالای قطعات

• کمبود قطعات

• مشکل تشخیص اصلی یا غیراصلی بودن قطعات

استفاده از قطعات غیراورجینال در مراکز و تعمیرگاه‌های ماشین‌های چینی، یک دلیل مهم در بروز آسیب‌های جانی و غیرقابل‌بازگشت است. کنترل سلامت و امنیت ماشین‌های دست‌دوم چینی بدون برگه کارشناسی معتبر سخت و مشکل‌ساز است.

5.نکته طلائی در خرید اتومبیل چینی دست‌دوم، کنترل سیستم سوخت‌رسانی

مصرف سوخت بالا یکی از مهم‌ترین معایب در خودروهای چینی به‌حساب می‌آید. در سال 1398 تولید برخی از خودروهای چینی مثل جک S5، MVM X33، هایما و لیفان به دلیل مصرف بالا بنزین متوقف شده است. ضعف بالا این وسایل نقلیه چینی به‌مرورزمان و بعد از استفاده زیاد بیشتر نیز می‌شود. یک نکته طلائی در راهنمای خرید ماشین دست‌دوم چینی بررسی سیستم سوخت‌رسانی و سلامت کامل آن است.

اهمیت بالا کنترل سیستم سوخت‌رسانی اتومبیل چینی دست‌دوم

6.بررسی خدمات پس از فروش ضعیف در راهنمای خرید اتومبیل چینی دست‌دوم

آیا می‌دانستید بسیاری از مردم به دلیل پراکندگی نمایندگی‌های خدمات پس از فروش ماشین‌های چینی و خدمت‌رسانی ضعیف، آن‌ها را انتخاب نمی‌کنند؟ کمبود نمایندگی شرکت‌های خودروسازی چینی در تمامی استان‌ها و شهرستان‌های کشور ایران یک مشکل مهم است. همچنین عدم آشنایی برخی از تعمیرکاران این نمایندگی‌ها با سیستم حرفه‌ای ماشین‌های چینی در برخی از نمایندگی‌های موجود مسئله پرچالشی است. تفاوتی ندارد که سوار بر بهترین ماشین شاسی بلند قدیمی‌ترین مدل آن شده‌اید، پیداکردن راهکاری منطقی برای این مسئله قبل از خرید آن مهم است.

خدمات پس از فروش ضعیف، آخرین فاکتور در راهنمای خرید ماشین چینی دست‌دوم

7.کنترل گیربکس و کلاچ قبل از خرید ماشین چینی دست‌دوم را فراموش نکنید

یکی از ویژگی‎‌های منفی اتومبیل‌های چینی، استهلاک بالا و بازدهی پایین پیشرانه‌های آن است. علاوه بر این، وجود مشکلات متعدد در گیربکس و هزینه‌های بسیار بالا تعمیر این قطعات در خودرو چینی بسیار مشهود است. کنترل این قسمت‌های حساس در زمان خرید ماشین چینی دست‌دوم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اندکی هزینه و مراجعه به کارشناس خبره قبل از خرید اتومبیل دست‌دوم چینی، منطقی‌تر از هزینه‌های گزاف بعد از خرید آن است.

کنترل جزئیات و کلیات ماشین چینی دست‌دوم، بزرگ‌ترین راهنمائی خودرو بانک

خرید ماشین دست‌دوم چینی با درنظرگرفتن دو فاکتور مشکلات متعدد و قیمت بالای آن منطقی است؟ چگونه بهترین خودرو دست‌دوم چینی را انتخاب کنیم؟ چگونه از سلامت بدنه و فنی آن اطمینان حاصل کنیم؟ ما در این مقاله خودرو بانک یک راهنمای کامل خرید خودرو چینی دست‌دوم را معرفی کرده‌ایم. اگر از علاقه‌مندان خرید این نوع اتومبیل هستید، با رعایت نکات این نوشته و راهنمایی یک فرد باتجربه و بااحتیاط کامل، فرایند خرید را انجام دهید. به نظر شما خرید خودرو چینی دست‌دوم منطقی است؟ چه نکته مهمی در راهنمای خرید خودرو چینی دست‌دوم ازقلم‌افتاده است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد