موضوعات داغ

تارا V4 و V3 جدید در ایران خودرو، امکانات بیشتر برای خودرو ملی + فیلم و عکس

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

روز سه شنبه ایران خودرو در مجموعه خود از تارا V4 و تارا V3 جدید رونمایی کرد.

فیلم معرفی تارا V4 محصول جدید ایران خودرو

تارا V4 تیپ جدید نسخه اتوماتیک به شمار می‌رود که با تجهیزات بیشتری به دست مشتریان می‌رسد، در حالی که تارا V3 تیپ جدید نسخه دنده‌ای این خودرو به حساب می‌آید. این دو خودرو به عنوان نسخه‌های جدید تارا از سال 1402 در دسترس مشتریان قرار خواهند داشت.

تارا V4 همانند دیگر نمونه‌های تارا اتوماتیک به جلوپنجره مشبک مجهز شده است که روش مرسومی برای تمایز تیپ دنده‌ای و اتوماتیک این خودرو از یکدیگر است. نخستین تفاوت تارا V4 با تارا اتوماتیک عادی در قسمت عقب سقف مشاهده می‌شود، جایی که آنتن کوسه‌ای جایگزین آنتن معمولی شده است.

طراحی چراغ عقب تارا که باعث شده بود ایران خودرو انتقادات بسیاری را متحمل شود، در تارا V4 عوض شده است. دیگر آپشن جدید تارا V4 سنسور درب صندوق عقب است که زیر سپر قرار دارد و با تکان دادن پا می‌توانید درب صندوق را بگشایید.

تارا V4

در داخل کابین تارا V4 نیز چند آپشن جدید اضافه شده‌اند. نخستین آن‌ها گرمکن صندلی جلو است که از طریق یک دکمه در کنار صندلی‌ها فعال می‌شود. طرح جدید روکش صندلی‌ها نیز در نگاه اول جلب توجه می‌کند. ایران خودرو یکی از بزرگترین انتقادات دیگر این خودرو یعنی دکمه شیشه بالابرها را نیز جابجا کرده است. این دکمه‌ها از کنسول وسط به روی درب راننده منتقل شده‌اند. همچنین یک جا عینکی نیز به قسمت وسط سقف اضافه شده است.

در مورد تیپ جدید تارا V3 که دنده‌ای است، با بهبودهای قابل توجهی روبرو هستیم. به روز رسانی‌های این مدل شامل طرح جدید چراغ‌ها، سیستم ورود و استارت بدون کلید، زیر آرنجی ردیف عقب و جلو، دوربین دنده عقب، سانروف و آنتن کوسه‌ای به خودرو اضافه شده‌اند. بزرگترین تغییر تارا V3 زیر بدنه آن قرار دارد، جایی که گیربکس پنج سرعته دستی با نسخه شش سرعته مورد استفاده در رانا پلاس پانوراما تعویض شده است.

نظرات کاربران

12 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/12/24
تمام این چرندیات اضافه شده رو قبلا گفته بودن
چی شد که الان دوباره تکرارشون کردن بدون هیچ توضیحی که چرا طبق اعلام قبلیشون عرضه نشده بهمن ۱۴۰۱ چی شد؟

اصلا منظورشون از در دسترس قرار گفتن چیه دقیقا!؟
اینکه توی بازار یواشکی و شبانه بفروشن به دلالا؟!
1401/12/24
سلام کسی میدونه خودرو های تارا اتوماتیک پیش فروش تحویل بعد از عید یعنی اول اردیبهشت ماه هم با همین نسخه v4 عرضه میشن یا نه؟
1401/12/25
بله
1402/1/25
خیر ، تارا تحویلی اردیبهشت صرفاً فقط گیربکس اتوماتیک داشته، قیمت پیش فروش مدل v4 به مراتب بیشتر خواهد بود از نمونه اتوماتیک پیش فروش ۱۴۰۱...
1401/12/24
این مدل تارا بهتره یا آریزو5 جدید
باتوجه به اینکه هردو جدید و سگمنت C هستند یکی از چین یکی از ایران
1401/12/25
مقایسه با ارزیو 5 جدید؟

اصلا قابل مقاسه نیستن دوتا پرتقال رو میشه مقایسه کرد اما سیب رو با پرتقال نمیشه...
وجه اشتراک هرجفت تنها اینه هر جفتشون ارزان ترین ماشین ممکنه هستند ( این که کمترین ارتباطی با 301 |زو نداره اما 301 پژو ترکیب از همه چیزای منقضی شده ای هست که دیگه توی ماشین هاشون بکار نمیره حتی توی 208 اومدن برای قشر بیچاره 301 رو با چیزای قدیمی مثل پلتفرم PF1 سال 1996 که ماله پژو 206 بود و موتور پژو 206 با سک سالت کمی بزرگتر داده اند بدون هیچ چیزی دیگری اونقدر از نظر امکانات فقیر هست که برای تبلیغ اش در سال 2013( سال رونمایی اش) صرفا به کلمه سالن تاکید شده بود و دیگر هیچ!

حالا شما اینا رو در مورد ورژن به شدن پلاستیکی تر شده از پایین تا بالا اش زده شده ایرانی اش تصور کن

ارزیو 5 جدید ماشین خوبیه گیربکس ارزو CVT هست یعنی یک گیربکس خیلی ارزون با عمر نهایت 5 ساله (در صورت مراقبت وگرنه یکساله هم توی نیسان مورانو دیده شده خراب بشه!- فک نکنید چون ساخت چین هست اینطوره همه CVT ها همین هستند حتی هوندای ژاپن!

ماشین توربوی 145 اسب رو مقایسه با موتور 113 اسبی رو کاغذ (حتی کمتر در عمل ، خصوصا در ترکیب با دریچه گار برقی و نرمافزار که تحت نام یورو5 روی ECU ارزنه تارا میریزن ، پس به مراتب اسب کمتر)

اگر ارزیو 5 نیو گیربکس CVT نداشت بهتر از دنا اتومات و تارا اتومات تیپ وی هزار خواهد بود v4 که جای خود!
نه فکر کنید اون گیربکس CVT باگی داره نه اتفاقا از تمام نسخه های قبلی اش بی نقص تر و عالی شده اما بهر حال CVT هست و با شناخت در مورد اینکه CVT چیه اگر با این موضوع کنار اومدید از تمام موارد دیگر راضی خواهید بود

امیدوارم این جمع بندی بجای اشاره به یک بخش کوچک ، بتونه به دردتون بخوره
1401/12/24
با اینهمه آپگرید گویا هنوزم سطح آپشن تارا V3 به سایپا شاهین نرسیده! ی دست رینگ و تریم چرمی رو کم داره...
و یک سوال.. چرا واقعا رودری اصلی طرح سیتروئن رو نمیذارن؟! مگه چقدر اختلاف هزینه داشت. خیلی شیکتر و کاربردی تر بود
1402/1/16
سلام من تارادستی ثبت نام کردم موعدتحویلش شهریور۱۴۰۲هستش.میخوام بدونم مال ماازاین تاراجدیدا‌v3هستش یاهمون قدیمیاv1
1402/2/2
سلام من موعد تحویل خودرو آخر خرداد هست آیا تیپ خودرویی که آخر خرداد به ما تحویل میدن از این مدل جدید تیپ ۳ هست ؟
1402/1/17
یعنی مثل دنا پلاس جا برای سرنشینان عقب ماشین فضای جلوی مناسبی دارد یا مثل دنیاست
1402/3/23
سلام من تارا اتوماتیک ثبت نام کردم تحویل زمستان 1402 آیا مدل V4 تحویل میدن. از کجا پیگیری کنم.
1402/4/18
سلام دوستان نمیدونم چرا سیستم تهویه رو اتومات نزاشتن حد اقل مثل دنا . و مسئله بعد اینکه بجای دستی و زیر ارنجی زشت ی EPB یا ترمز دستی برقی میزاشتن