موضوعات داغ

چری آریزو 5 جی تی برای مشتریان چینی معرفی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

چری آریزو 5 یکی از سدان‌های میان‌رده چری است که در بازار ما نیز حضور گسترده‌ای دارد. در حالی که شرکت چینی آریزو 7 را از سبد محصولات خود حذف کرده است، روز به روز بر تنوع محصولات خانواده آریزو 5 اضافه می‌شود. جدیدترین عضو این خانواده چری آریزو 5 جی تی است که از 28 مارس وارد بازار چین شده است.

طراحی چری آریزو 5 جی تی به وضوح از خودروهای لکسوس الهام گرفته شده است، چرا که الگو X مانند جلوپنجره آن به خودروهای آن برند شباهت دارد. علاوه بر جلوپنجره، چراغ‌های جلو این خودرو نیز از لامپ‌های LED بهره می‌برند.

با وجود تغییر در طراحی، ابعاد چری آریزو 5 جی تی همانند نسخه اصلی است که شامل 4710/1829/1490 میلی متر و فاصله بین دو محور 2670 میلی متر می‌شود. تغییرات اصلی درون کابین آریزو 5 جی تی رخ داده‌اند، جایی که صفحه نمایش عریض 20.5 اینچی جایگزین کلاسترهای قبلی شده است. دیگر آپشن اضافه شده به این خودرو، سیستم تصفیه هوا است که کیفیت هوای کابین خودرو را به صورت هوشمند پایش می‌کند. گرمکن صندلی‌های جلو و فرمان قابل تنظیم در چهار جهت، از دیگر آپشن‌های این خودرو هستند.

چری آریزو 5 GT به دستیارهای رانندگی سطح دوم مجهز است که از جمله آن‌ها می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، سیستم نگهدارنده بین خطوط، محدود کننده سرعت، ترمز اضطراری، رادار نقطه کور، هشدار تغییر خط و هشدار برخورد از عقب اشاره کرد. چری آریزو 5 جی تی در تست تصادف موسسه CNCAP، پنج ستاره ایمنی دریافت کرده است.

آریزو 5 جی تی

مهم‌ترین بخش چری آریزو 5 جی تی به عنوان یک سدان اسپرت، پیشرانه آن است. قوای فنی این خودرو هیچ تفاوتی با نسخه عادی ندارد و همچنان شاهد نصب موتور 1.5 لیتری توربوشارژر با 154 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور هستیم. گیربکس اتوماتیک CVT با 9 دنده مصنوعی نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده دارد. حضور گیربکس اقتصادی CVT‌ در یک سدان اسپرت با پسوند GT عجیب است و به نظر می‌رسد مدیران چری هنوز درک صحیحی از نحوه ساخت یک خودرو اسپرت ندارند.

قیمت چری آریزو 5 در چین بین 99,900-108,900 یوان است که معادل دلاری آن برابر 14,500-15,800 دلار می‌شود. قیمت نسخه جدید هنوز اعلام نشده است اما انتظار می‌رود که محصول جدید چری یکی از گران‌ترین اعضای خانواده آریزو 5 باشد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/1/9
قرار بود موتور 1.6 توربو داشته باشه که!!!!