موضوعات داغ

بیلبوردهای جدید بهمن موتور اکران شد، نمایش فیدلیتی پرستیژ و فیدلیتی XB1

عکس نویسنده
محسن آل طه
نویسنده
عکس مطلب اول

در طول تعطیلات نوروز 1402، بیلبوردهای تبلیغاتی شرکت بهمن موتور در شهر تهران اکران شد. بیلبوردهایی که روی آن دو خودروی جدید فیدلیتی پرستیژ و فیدلیتی XB1 به نمایش گذاشته شده اند. هیچ گونه اطلاعاتی از این خودروها روی بیلبوردها درج نشده و جای تعجب است که چنین خودروهای مهمی در بازار ایران، بدون مقدمه اولیه و بدون هیچ اطلاعات اضافی به یکباره روی بیلبورد اکران می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سراغ وبسایت بهمن موتور نیز مراجعه کردیم اما متاسفانه هنوز اطلاعات این دو خودرو در وبسایت بهمن موتور نیز درج نشده و لذا با یک جستجو سعی کردیم اطلاعات این 2 خودرو را برای شما ذکر کنیم.

فیدلیتی پرستیژ با چهره ای متفاوت نسبت به فیدلیتی پرایم، به پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ با توان 197 اسب بخار و 290 نیوتن متر مجهز شده و گیربکس نصب شده روی آن 7 سرعته خودکار دوکلاچه است. به نظر می رسد که فیدلیتی پرستیژ به صورت تک دیفرانسیل به بازار ایران عرضه شود.

اما فیدلیتی XB1 که در حقیقت همان جتور X1 است، خودروی هیبریدی جدیدی است که در سال 2022 عرضه شده و به پیشرانه هیبریدی مجهز است. روی فیدلیتی XB1 یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی با توان حدود 150 اسب بخار مجهز است و به کمک موتور برقی نصب شده، می تواند حداکثر تا 321 اسب بخار را تولید و به چرخ های جلو منتقل کند. حداکثر گشتاور این خودرو تا 545 نیوتن متر نیز می رسد. با توجه به هیبریدی بودن این خودرو، مصرف سوخت فیدلیتی XB1 تنها 1.8 لیتر در هر 100 کیلومتر ترکیبی است.

قطعاً قابلیت های خودرو فیدلیتی XB1 بسیار بالا است و مصرف سوخت بسیار پایین آن می تواند نقطه عطفی بر خودروهای تولیدی باشد اما شاید بهتر بود بهمن موتور مراسمی کامل تر و مفصل تر برای اولین نمایش چنین خودرویی داشته باشد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/1/13
بهمن کم فروش بورس فروش خدا لعنتتون کنه
1402/1/13
حتما میخواد بده چهار میلیارد