موضوعات داغ

ورود 9 خودروی جدید داخلی به بازار در سال 1402

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

مدیر کل صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که در سال جاری 9 خودروی جدید را به بازار عرضه خواهد شد و افزایش تولید خودروسازان بزرگ کشور و اجرای گام دوم طرح تحولی خودرو با اصلاح قیمت‌ها میسر خواهد شد.

لاهیجانی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا اظهار داشت: پس از چهار سال متوالی که تولید در حدود سالیانه 800 هزار دستگاه بود و قسمتی از خودروهای تولیدی نیز در پارکینگ‌ها انباشته می‌شد و به صورت ناقص و غیر قابل عرضه به بازار عرضه نشده بود، در سال ۱۴۰۱ با رشد ۳۹ درصدی، تولید بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو محقق شد.

وی افزود: در سال جاری قصد داریم رکورد تولید خودرو در کشور را بشکنیم و به تولید بالای یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه برسیم. همچنین پس از اجرای گام نخست که به تثبیت جریان تولید اختصاص داشت، در گام دوم طرح تحولی تمرکز بر توسعه محصولات بومی با کیفیت بر اساس پلتفرم‌های جدید است و قصد داریم که 9 محصول جدید را به بازار عرضه کنیم.

توکلی لاهیجانی ادامه داد: با توجه به ازسرگیری واردات و شفاف‌سازی عرضه در سامانه یکپارچه خودرو، پیش‌بینی می‌شود که بازار خودروی کشور به سمت رقابتی شدن پیش برود.

وی افزود: همچنین با افزایش عرضه و واقعی شدن قیمت‌ها از طریق افزایش قیمت کارخانه، تقاضای کاذب در بازار خودرو حذف شده و عرضه از طریق حذف زیان خودروسازان افزایش می‌یابد.

مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت نیز اظهار داشت: در گام دوم که بسیار مهم‌تر است، باید به ریشه اصلی ناکارآمدی در صنعت خودروی کشور پرداخته شود که عدم پرداختن به حلقه طراحی و توسعه محصولات بومی در زنجیره ارزش خودروسازان داخلی است.

لاهیجانی تاکید کرد: به دلیل عدم دانش بنیان شدن، ابتکار عمل در محصول در دست خودروساز داخلی نیست و با وابستگی به غیر، جریان تولید خودروسازان داخلی مدام با فراز و فرود همراه است.

وی بیان کرد: گام دوم تلاش برای دانش بنیان شدن این صنعت از طریق توسعه بن سازه‌های بومی و توسعه محصولات با نشان ملی است. با گسترش گفتمانی که با برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو آغاز شده و در خودروسازان داخلی با قدرت بیشتر دنبال می‌شود، با اتکا به هم افزایی منابع داخلی و عمق ساخت داخل بالا، می‌توان ارزش افزوده، ثروت و اشتغال بیشتری از طریق این صنعت حیاتی در کشور ایجاد کرد و در گام سوم با خلق مزیت‌های راهبردی داخلی به رقابت با خودروسازان جهانی و گسترش بازارهای صادراتی دل بست.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/1/23
با درود. ی سیستم یکپارچه راه اندازی کردن برای ثبت نام خودرو با صدها مشکل که هیچ کس هم جوابگو نیست؟ ؟اسفند ماه با وکالتی کردن نود میلیون و سپس یکصدوسی میلیون بنام ایرانخودرو شرکت کردیم وخبری نشد.تا اینکه دوباره گفتن حساب وکالتی باید بنام سازمان حمایت از مصرف کننده تولیدکننده باشه و چندین بار تمدید کردن و مشکلات همچنان لاینحل ماندوموقع ثبت نام پیام میآمد. حساب وکالتی شما یافت نشد!!!؟؟هیچکس هم جوابگو نبود.پس تکلیف ما چی میشه؟؟نه بانک جوابگوست؟نه ایرانخودرو؟ نه سایر.......؟؟یکی مارا راهنمایی کنه.