موضوعات داغ

کیا اسپورتیج 2023 در نمایشگاه شانگهای، نگاهی کوتاه به وارداتی جدید بازار ایران + فیلم و عکس

عکس نویسنده
محسن آل طه
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول

کیا اسپورتیج یکی از خودروهای محبوب و پرفروش در بازار ایران است که در سبد خودروهای وارداتی کوشا خودرو نیز جای دارد.

فیلم بررسی کیا اسپورتیج 2023

این خودرو پیش از رونمایی در شوروم کوشا خودرو، در نمایشگاه خودرو شانگهای توسط تیم خبری خودروبانک بررسی شد.

طراحی کیا اسپورتیج به طور کامل با نسل قبلی آن متفاوت است. این خودرو جایگاهی میان کیا سلتوس و کیا سورنتو را در سبد محصولات شرکت کره‌ای به خود اختصاص می‌دهد. برخلاف نسل قبلی که شبیه به یک سراتو قد بلند بود، نسل جدید کیا اسپورتیج نسخه کوچک شده کیا سورنتو محسوب می‌شود. خطوط تیز طراحی و چراغ‌های به هم پیوسته از المان‌های منحصر به فرد محصولات جدید کیا هستند که در کیا اسپورتیج نیز مشاهده می‌شوند.

کیا اسپورتیج

درون کابین کیا اسپورتیج، شاهد کلاسترهای به هم پیوسته‌ای هستیم که اندکی به سمت راننده متمایل شده‌اند. همانند کیا K5، اهرم تعویض دنده از این خودرو حذف شده است و به جای آن یک کنترلر چرخان وظیفه انتخاب دنده‌ها را برعهده دارد. بهبود کیفیت ادوات و ابزارهای کابین، موضوعی است که به سرعت در کیا اسپورتیج متوجه آن خواهید شد.

کیا اسپورتیج جدید با طیف متنوعی از موتورهای توربوشارژر و اتمسفریک به بازار عرضه می‌شود که بین 1.5 الی 2.5 لیتر حجم دارد. انتظار داریم تا نسخه‌های وارداتی به بازار ایران، مجهز به موتور دو لیتری تنفس طبیعی یا 1.6 لیتری توربوشارژر باشند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/2/1
این که بالای ۲۰ هزار یورو هست اجازه واردات نمیگیره
1402/2/3
سلام،فکر نمیکردم خودرو بانک در نمایشگاه خودرو شانگهای هم حضور داشته باشه،دم شما گرم، بنده خودم چندین نمونه همین اسپورتیج 2023 را از نزدیک در جاده قم-تهران بار ها دیدم چرا در ایران نمونه نداده؟؟ پر هست، منتها در دست دلالان و وارد کنندگان.
خیلی ماشین قوی نیست و متاسفانه اگر ویدیو های بررسی رانندگی باهاش رو هم ببینید بر خلاف انتظار ،صدای موتور خیلی داخل کابین میاد و گویا هنوز اون خشکی نسل های قبلی را کماکان تا حدی دارد، خیلی از روی ظاهر جدیدش قضاوت نکنید.