موضوعات داغ

نگاهی به هیوندای اکستر، شاسی بلند کوچک و مربعی برای بازار هند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

هیوندای و کیا طی چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به بازار در حال رشد هند داشته‌اند. خودروهای کوچک و ارزان‌قیمت متعددی برای عرضه به بازار هند در نظر گرفته شده‌اند که برخی از آن‌ها در لیست واردات به بازار ایران نیز قرار دارند. جدیدترین محصول هیوندای برای این بازار، هیوندای اکستر است که شاسی بلند جمع و جور و مکعبی شکل مقرون به صرفه‌ای محسوب می‌شود.

هیوندای اکستر در سبد محصولات این شرکت، جایگاهی پایین‌تر از هیوندای ونیو را به خود اختصاص خواهد داد. تیزرهای این خودرو اکنون منتشر شده‌اند و بنابراین جزئیات بیشتری را از هیوندای اکستر در دست داریم.

چهره هیوندای اکستر در بخش جلو شباهت قابل توجهی به هیوندای سانتافه و هیوندای آزرا دارد. شباهت محصول ارزان قیمت هیوندای به خودروهای گران این برند، برای خریداران اکستر جالب خواهد بود. هیوندای ادعا می‌کند نام اکستر اشاره به ماجراجویی در فضای باز دارد. ظاهر خارجی این خودرو با گلگیرهای حجیم و روف‌رک‌ها نیز حس و حال ماجراجویانه‌ای دارد. این خودرو با طول 3595 میلیمتر، یکی از کوچکترین شاسی‌بلندهای بازار لقب گرفته است.

هیوندای اکستر

تخمین‌های اولیه بیان می‌کردند که هیوندای اکستر براساس پلتفرم K1 هیوندای توسعه یافته است. این پلتفرم در تولید خودروهای کوچک هیوندای همچون هیوندای i10 و هیوندای کاسپر مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال انتشار تصاویر جدید از این خودرو، سبب شده است تا هیوندای اکستر به خودروهای توسعه یافته براساس پلتفرم K2‌ هیوندای نزدیک باشد. هیوندای ونیو و هیوندای اکسنت براساس این پلتفرم ساخته شده‌اند.

هیوندای اکستر با محدوده متنوعی از پیشرانه‌ها قابل انتخاب خواهد بود. این پیشرانه‌ها شامل موتور 1.2 لیتری بنزینی تنفس طبیعی با 82 اسب بخار قدرت و موتور یک لیتری توربوشارژر با 99 اسب بخار قدرت هستند. این خودرو با گیربکس‌های دستی و اتوماتیک قابل خریداری خواهد بود. همان طور که انتظار داریم، هیوندای اکستر تنها با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو وارد بازار می‌شود. این امکان وجود دارد که در آینده نسخه‌های گازسوز اکستر نیز به بازار عرضه شوند. سیتروئن C3 نیو و تاتا پانچ از جمله رقبای جدی هیوندای اکستر در بازار هند هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد