موضوعات داغ

مقایسه ماشین های ایران خودرو با سایپا

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

در مقوله خرید خودرو در داخل کشور به دلیل دولتی و تورمی بودن اقتصاد ایران، گزینه‌های زیادی پیشروی مصرف‌کنندگان نیست. از طرفی تولید خودرو به‌صورت انحصاری در اختیار دولت است و از طرف دیگر به‌خاطر پایین‌بودن ارزش پول ملی، امکان خرید خودروهای خارجی کم است. به همین دلیل عمده گزینه‌های در دسترس مصرف‌کنندگان محدود به دو شرکت خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا است. با این توضیحات ما در این مقاله از مجله خودرو بانک به مقایسه ماشین‌های ایران‌خودرو با سایپا خواهیم پرداخت. اگر شما نیز جزو آن دسته از مصرف‌کنندگان هستید که توان خرید خودروهای خارجی را ندارید و ناچارید سراغ خودروهای داخلی بروید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. به این ترتیب راحت‌تر می‌توانید با بررسی مشخصات ماشین ساپیا و مقایسه با گزینه‌های دیگر تصمیم بگیرید.

محصولات ایران‌خودرو یا سایپا

برای اینکه بتوانید بین ماشین‌های ایران‌خودرو و سایپا دست به انتخاب بزنید، لازم است که محصولات این شرکت خودروسازی داخلی را از لحاظ طراحی، ایمنی، خدمات پس از فروش، قیمت، میزان مصرف سوخت، امکانات و ایمنی و استهلاک مورد مقایسه قرار دهید. ما برای تسهیل این امر در ادامه این مقاله هر یک از این موارد را بررسی خواهیم کرد.

ساپیا بخریم یا ایران خودرو

مقایسه طراحی ماشین‌های ایران‌خودرو با سایپا

طراحی‌های خودروهای ایران‌خودرو و سایپا فرق چندانی باهم ندارند و خودروهای هر دو شرکت خودروسازی از سطح طراحی پایینی برخوردار هستند. در سال‌های گذشته شرکت خودروسازی ایران‌خودرو مدام درگیر بازطراحی خانواده پژو بوده و شرکت خودروسازی سایپا درگیر بازطراحی خودروی پراید بود. نهایتاً بتوان گفت که اوج نوآوری شرکت خودروسازی ایران‌خودرو در طراحی، خودروی دنا و اوج نوآوری شرکت خودروسازی سایپا خودروی برلیانس است. به طور خلاصه باید گفت که در حوزه طراحی هر دو شرکت در سطح آماتور هستند.

مقایسه ایمنی ماشین‌های ایران‌خودرو با سایپا

اگر بخواهیم درمورد ایمنی ماشین‌های تولید دو شرکت خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا یک جمله بگوییم، باید گفت که خودروهای تولیدی هر دو ایمنی کافی را ندارند. هرچند که هر دو شرکت خودروسازی با افزودن ایربگ، کیسه و هوا و ترمزهای ABS و تقویت بدنه خودروهای خود در تلاش هستند که ایمنی خودروهایشان را بالا ببرند. ماشین تارا یکی از خودروهای تازه تولید ایران خودرو است؛ به‌نظرتان ایمنی این خودرو چگونه خواهد بود؟

مقایسه خدمات پس از فروش ماشین‌های ایران‌خودرو با سایپا

هر دو شرکت خودروسازی تعداد نمایندگی و مراکز خدمات پس از فروش برابری دارند و خدماتی که هر دو شرکت خودروساز ارائه می‌دهند تفاوت چندانی با هم ندارد. وجود انحصار تولید برای این دو شرکت خودروساز باعث شده که رقابتی در بازار ارائه خدمات پس از فروش وجود داشته باشد و نهایتاً مشتری‌مداری، میزان خدمات و کیفیت این خدمات پایین باشد.

مقایسه قیمت ماشین‌های ایران‌خودرو با سایپا

باتوجه‌به اینکه هر دو شرکت خودروسازی دولتی هستند و شرایط بازار برای هر دو خودروساز برابر و انحصاری است، عملاً قیمت ماشین‌های تولیدی هر دو شرکت خودروسازی همسان بوده و صرفاً بر اساس آپشن‌های ظاهری اختلاف قیمت جزئی بین این محصولات وجود دارد. با درنظرداشتن دولتی و انحصاری بودن تولید خودرو در ایران باید گفت که شما صرفاً باید بودجه خرید محصولات این دو شرکت را تأمین کنید و با ثبت‌نام در طرح‌های فروش این شرکت‌ها در صورت برنده‌شدن در قرعه‌کشی، خودروی مدنظر خود را تهیه کنید.

مقایسه میزان مصرف سوخت ماشین‌های ایران‌خودرو با سایپا

باتوجه‌به شرایط اقتصادی ضعیف کشور و بالابودن تورم، پس از خریدن خودرو از یکی از این شرکت‌ها، بحث هزینه‌های مصرفی خودرو همچون هزینه سوخت، بسیار مهم است. شما باید در انتخاب خودرو دقت کنید که کدام یک از خودروهای تولیدی این شرکت‌های خودروسازی مصرف سوخت کمتری دارد؟ در شرکت خودروسازی ایران‌خودرو، خودروی پژو ۲۰۶ و در شرکت خودروسازی سایپا نیز خودروی کوییک را می‌توان کم‌مصرف‌تر از سایر محصولات تولید این دو شرکت دانست که هر دو میزان مصرف سوختشان ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

مقایسه امکانات ماشین‌های ایران‌خودرو با سایپا

باتوجه‌به اینکه امکانات و آپشن‌های رفاهی ماشین‌های تولیدشده توسط شرکت خودروسازی ایران‌خودرو و شرکت خودروسازی سایپا بسیار محدود است و عموماً این امکانات و آپشن‌ها ضعیف و ظاهری هستند در عمل میزان بودجه شماست که میزان امکانات و آپشن‌های خودرو را تعیین می‌کند. مشخصات شاهین سایپا که از خودروهای جدید این برند است می‌تواند داور خوبی برای این مورد باشد.

مقایسه استهلاک ماشین‌های ایران‌خودرو با سایپا

استهلاک خودروهای تولید شده توسط شرکت‌های خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا پایین است و به همین دلیل است که میزان خودروی فرسوده در ایران زیاد است. این امر موجب شده است که خودرو تبدیل به کالای سرمایه‌ای شود و این‌گونه است که هرچه سن خودرو بالا می‌رود، قیمت آن افت می‌کند.

کدام ماشین داخلی بهتر است

چگونه از بین تولیدات ایران‌خودرو و سایپا انتخاب کنیم؟

انحصاری و دولتی بودن صنعت خودروسازی در ایران موجب شده است که حق انتخاب برای مصرف‌کنندگان خودرو محدود باشد و این محدودیت بین دو شرکت خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا است. این موضع باعث شده است که مصرف‌کنندگان نیاز به مقایسه ماشین‌های ایران‌خودرو با سایپا داشته باشند. ما در این مقاله مؤلفه‌هایی همچون طراحی، ایمنی، خدمات پس از فروش، قیمت و... را لحاظ کرده و محصولات این دو شرکت خودروسازی را مقایسه کردیم. امیدواریم نهایت بهره را از این مقاله برده باشید و پاسخ کاملی برای سوال چه ماشین هایی نخریم پیدا کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد