موضوعات داغ

رالی گردشگری 2300 کیلومتری خزر تا خلیج فارس در حال برگزاری است

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

رالی گردشگری از خزر تا خلیج فارس، با حضور بیش از 60 اتومبیل دو دیفرانسیل و 120 نفر در چمخاله استان گیلان آغاز شده است، کاراوان شرکت کنندگان در حال حاضر در نزدیک مناطق جنوب کشور قرار دارند و پس از ادامه مسیر به جزیره کیش خواهد رسید.

این سفر که از 10 اردیبهشت از مبدا دریای خزر شروع شده به مدت 6 روز با طول 2300 کیلومتر ادامه خواهد داشت و با عبور از 6 استان، به پایان خود در جزیره کیش در خلیج فارس می‌رسد. دبیرخانه دائمی رالی گردشگری خزر تا خلیج‌فارس به همراه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران و تعدای از شرکت‌های فعال صنعتی برگزار کرده‌اند.

رالی گردشگری 2300 کیلومتری خزر تا خلیج فارس

60 خودرو دو دیفرانسیل با برندهای مختلف شامل مکث موتور کلوت، دایون Y5، کی‌ام‌سی تی8، یواز پاتریوت، نیسان رونیز، لندکروزر اتاق 100، رنج روور، دیفندر، شورولت بلیزر، تویوتا هایلوکس، و تویوتا اف‌جی‌کروزر در این رالی شرکت کرده‌اند. هر خودرو با دو نفر سرنشین (یک راننده و یک نقشه‌خوان)، از چمخاله در استان گیلان مسیر خود را آغاز کرده‌اند. شرکت‌کنندگان بر اساس نقشه‌ای که قبل از حرکت در اختیارشان قرار گرفته، در طول مسیر به عبور از استان‌های گیلان، قزوین، البرز، قم، اصفهان و فارس می‌پردازند و سپس با استفاده از لندیگراف به جزیره کیش می‌روند.

هدف اصلی این رالی گردشگری، آشنایی بیشتر با طبیعت ایران و معرفی جاذبه‌های گردشگری این کشور است. برگزاری این رالی با رعایت اصول رانندگی و محافظت از طبیعت، نقشه‌خوانی و مسیریابی درست، همچون رالی‌های قهرمانی برگزار شده است. این سفر برای تجربه بهتر طبیعت ایران و معرفی آن، ۲۳۰۰ کیلومتری می‌باشد.

رالی گردشگری از خزر تا خلیج فارس، با حضور بیش از 60 اتومبیل دو دیفرانسیل و 120 نفر در چمخاله استان گیلان آغاز شده است

با توجه به اینکه تمامی خودروهای شرکت‌کننده دو دیفرانسیل هستند، مسیرهای این برنامه صرفاً از اتوبان و جاده‌های شهری تشکیل نشده و بخشی از مسیر شامل بیراهه نوردی است. قسمت‌هایی از مسیر این رالی از چمخاله به قزوین و بخشی دیگر از مسیر در کویر متین آباد و چند قسمت دیگر از این رالی در مسیرهای صعب‌العبور قرار دارد.

با توجه به هدف اصلی این رالی، ایران‌شناسی، طبیعت‌گردی و معرفی مراکز میراث فرهنگی ایران، در طول تمامی مسیرها باید به حفظ سرعت و رانندگی ایمن، توجه به علائم و هشدارها، رعایت تمامی قوانین و مقررات رانندگی، مسیریابی اصولی از روی نقشه و حفظ جان شهروندان و مسافران توجه شود.

آخرین بخش از این رالی روز پنجشنبه 14 اردیبهشت‌ماه به پایان خواهد رسید.

تمامی خودروهای شرکت‌کننده دو دیفرانسیل هستند

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد