موضوعات داغ

نحوه قیمت‌گذاری ماشین تصادفی به چه صورت است؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

چگونه قیمت ماشین تصادفی محاسبه می‌شود؟ آسیب به هر بخش اتومبیل تا چه میزان قیمت آن را کاهش می‌دهد؟ ما در این محتوا خودرو بانک نحوه قیمت‌گذاری ماشین تصادفی را معرفی کردیم.

چگونه افت قیمت ماشین بعد از تصادف محاسبه می‌شود؟

افت قیمت ماشین بعد از تصادف به چه شکل محاسبه می‌شود؟ چه فاکتورهایی در تعیین قیمت اتومبیل بعد از تصادف مؤثر است؟ نحوه قیمت‌گذاری ماشین تصادفی به چه صورت است؟ اتومبیل بعد از تصادف و بسته به‌شدت آن دچار افت قیمتی متفاوتی می‌شود. یک چالش بزرگ بعدازاین اتفاق ناگوار، نحوه محاسبه قیمت وسیله نقلیه است. فاکتورهای مختلفی مثل میزان رنگ‌شدگی، تعویض قطعات مختلف و شاسی روی محاسبه قیمت جدید آن تأثیرگذار است.

برخی از مردم با رنگ‌کاری، تعویض بدنه و فریبکاری تصادف خودرو را از چشم خریداران مخفی نگه‌ می‌دارند. به همین خاطر بررسی مشکلات فنی خودرو و سلامت بدنه و رنگ آن قبل از خرید یک مسئله حیاتی است. ما در این محتوا خودرو بانک قیمت‌گذاری ماشین تصادفی و عوامل مؤثر روی آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. اگر به دنبال خرید یا فروش ماشین تصادفی هستید، بهترین مقاله را انتخاب کرده‌اید. با صرف 4 دقیقه زمان و مطالعه این محتوا، بهترین اطلاعات درباره قیمت‌گذاری ماشین دست‌دوم تصادفی در اختیارتان قرار می‌گیرد؛ پس ما را دنبال کنید.

آشنایی بیشتر با چهار گروه خودرو تصادفی و نکاتی که نمی‌دانستید!

اتومبیل‌های داخلی و خارجی موجود در بازار بسته به میزان تصادف و آسیب‌دیدگی به چهار گروه مجزا تقسیم می‌شوند. قرارگرفتن در هریک از این دسته‌ها، روی قیمت‌گذاری خودرو تأثیر می‌گذارد. در ادامه به معرفی این چهار گروه و تفاوت آن‌ها از نظر شدت آسیب می‌پردازیم.

ارتباط شدت تصادفات و کاهش قیمت خودرو

1.دسته اول ماشین‌های تصادفی، آسیب‌های شدید

دسته اول ماشین‌های تصادفی گروه اوراقی‌ها هستند. اگر ماشین بعد از تصادف در رده اول قرار بگیرد باید قید آن را زد. صاحبان این اتومبیل تنها از فروش اوراق خودرو آسیب‌دیده پول جزئی به دست می‌آورند. با قرارگرفتن در این گروه باید به دنبال تهیه یک وسیله نقلیه جدید بگردید.

2.گروه دوم خودروهای تصادفی و شرایط فنی آن‌ها را بشناسید

کدام خودروها در گروه دوم تصادفی‌ها قرار می‌گیرند؟ ماشین‌های دسته دوم دارای موتور سالم ولی کابین و بدنه آسیب‌دیده هستند. تهیه یک کابین جدید با سیستم و موتور قبلی شاید پرهزینه ولی خوب است.

3.ماشین‌های عملکردی، دسته سوم اتومبیل‌های تصادفی

گروه سوم ماشین‌های تصادفی با اسم عملکردی شناخته شده‌اند. این خودروها آسیب‌های بزرگ ولی نه چندان کارا وارد شده است. قسمت‌های مهم و حساس ماشین سالم بوده و با اندکی هزینه و تعمیر امکان استفاده از آن قابل‌پذیرش است.

4.آسیب جزئی برای دسته چهارم تصادفی‌ها

آخرین دسته ماشین‌های تصادفی به نسبت سه گروه قبلی افت قیمتی کمتری پیدا می‌کنند. یک هزینه جزئی بعد از یک تصادف ساده شرایط خودرو را مطلوب و قابل‌استفاده می‌کند. این دسته از خودروها سالم و نیازمند تعمیرات جزئی و نامحسوسی هستند.

رنگ خودرو، اولین فاکتور مؤثر در افت قیمت ماشین تصادفی

اولین و مهم‌ترین عامل افت قیمت اتومبیل به رنگ آن مربوط می‌شود. مهم‌ترین مسئله دررابطه‌با رنگ خودرو، شدت و مساحت آسیب‌ آن است. خودرویی که کلیه قسمت‌های آن بعد از تصادف به رنگ نیاز پیدا کند مشمول 60 درصد افت قیمت می‌شود. به‌صورت کلی یک درصد خاص افت قیمت بعد از رنگ قسمت‌های گوناگون اتومبیل در نظر گرفته می‌شود که به شرح زیر است:

•عدم افت قیمت اتومبیل بعد از رنگ قطعات غیراصلی ماشین مثل سپر، آینه، دستگیره و موارد مشابه آن

•حداکثر 3 درصد افت قیمت برای رنگ گلگیر

•حداکثر 5 درصد افت قیمت خودرو بعد از رنگ کاپوت

•نزدیک به 5 درصد افت قیمتی رنگ صندوق ماشین

•3 الی 4 درصد افت قیمت خودرو بعد از رنگ درب آن

میزان افت قیمت ماشین بعد از رنگ چقدر است؟

هرچه میزان رنگ خودرو بیشتر، شدت آسیب و افت قیمتی آن بیشتر می‌شود. روش‌های بسیار متعددی برای بررسی رنگ ماشین از کنترل چشمی تا کمک از دوربین وجود دارد. به‌طورکلی مطمئن‌ترین روش برای تشخیص رنگ ماشین، استفاده از آهنربا و مراجعه به مراکز مخصوص آن است. بهتر است در خرید خودرو دست‌دوم برای کنترل و اطمینان از سلامت، آن را به یک کارشناس متخصص نشان دهید. ما در محتوا تشخیص خودرو تصادفی نکات مربوط به خودرو تصادفی و کلیات آن را به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار داده‌ایم. مطالعه این محتوا برای متقاضیان خرید خودرو دست دو به‌شدت توصیه می‌شود.

نزدیک به 7 درصد افت قیمت ماشین بعد از آسیب به اتاقک و شاسی آن

آسیب به اتاقک خودرو، یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای بررسی میزان افت قیمتی آن بعد از تصادفات شدید است. آیا می‌دانستید که بدنه اتومبیل به‌عنوان یک اهرم نیرو وارده شده به خودرو را تنظیم می‌کند؟ همین مسئله ساده اهمیت سلامت و شاسی‌کشی منطقی اتومبیل را توجیه می‌کند. اگر بعد از تصادف و آسیب به بدنه ماشین تعمیرات به‌صورت منطقی و اصولی انجام نشود، خودرو در درجه پایینی از سطح ایمنی قرار می‌گیرد.

کنترل سلامت بدنه و شاسی‌کشی اصولی آن برای محاسبه قیمت واقعی ماشین تصادفی بسیار مهم است. حداقل 7 درصد افت قیمتی برای عدم سلامت شاسی و آسیب به آن در تصادف لحاظ می‌شود. این بخش خودرو بیشتر بعد از یک تصادف شدید مورد آسیب قرار می‌گیرد.

سومین عامل مؤثر در کاهش قیمت ماشین تصادفی، آسیب به کاپوت جلو و گلگیر آن

جالب است بدانید که بعد از آسیب به کاپوت و گلگیر به ترتیب 10 و 35 درصد از قیمت اتومبیل کاهش می‌یابد؛ اما دلیل اصلی این افت شدید چیست؟ این قطعات ماشین در کارخانه باکیفیت بالایی پرس و جوشکاری می‌شوند؛ اما این کیفیت موم و زیرسازی توسط تعمیرکاران قابل‌اجرا نیست. همچنین قطعات مورداستفاده در کارخانه از سطح استاندارد بالاتری بهره می‌برند. در برخی از مواقع نیز این قطعات غیر فابریک دچار زنگ‌زدگی می‌شوند. همین مسئله توجیه قابل‌توجهی برای افت قیمتی بالا بعد از آسیب به گلگیر و کاپوت جلو است.

افت 10 درصدی قیمت ماشین بعد از آسیب به کاپوت

چگونه افت قیمت در تصادفات از عقب ماشین محاسبه می‌شود؟

جهت آسیب به بدنه ماشین، روی کاهش قیمت آن مؤثر است؟ میزان افت قیمتی تصادف از جلو و عقب چه تفاوت‌هایی دارند؟ بر اساس قوانین محاسبه ارزش خودرو دست‌دوم، قیمت آن بعد از آسیب از ناحیه عقب دچار افت بیشتری می‌شود. میزان افت قیمت قطعات عقبی اتومبیل به شرح زیر است:

• 7 درصد افت قیمت بعد از آسیب به صندوق عقب

• 8 درصد افت قیمتی برای آسیب به ستون‌های عقبی

• افت قیمت 5 درصدی برای آسیب به گلگیر ثابت عقب

• آسیب به شاسی و سینی عقب ماشین و افت 5 درصدی قیمت آن

افت قیمتی بیشتر خودرو در تصادف از عقب

ماشین ساینا یا بهترین ماشین شاسی‌بلند از این فرمول و قاعده برای محاسبه افت قیمت بعد از تصادف از ناحیه عقب استفاده می‌کنند. در واقع هریک از این آسیب‌های جزئی، قیمت خودرو را با افت قابل‌توجهی روبه‌رو می‌کنند.

افت قیمت 10 درصدی تصادفات از سقف ماشین

میزان آسیب به اتومبیل و شدت آسیب‌های واردشده به آن افت قیمتی خودرو را مشخص می‌کنند. اما محل آسیب نیز در تعیین افت قیمت مؤثر است. خودروهای تصادفی که از سقف دچار مشکل شده‌اند، نزدیک به 10 درصد افت قیمتی را متحمل می‌شوند.

چگونه قیمت ماشین را بعد از تصادف محاسبه کنیم؟

جلوگیری از افت قیمت ماشین با احتیاط بیشتر

نزدیک به نیمی از ارزش خودرو بعد از سه سال استفاده کاهش پیدا می‌کند. این افت ارزشی در سال سوم تا پنجم زندگی به 10 درصد کاهش پیدا می‌کند. به‌طورکلی استهلاک و میزان استفاده از خودرو، قیمت آن را دچار کاهش می‌کند. به همین خاطر احتیاط و جلوگیری از تصادفات برای حفظ قیمت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. ما در این مطلب خودرو بانک به سؤال نحوه قیمت‌گذاری خودرو به چه صورت است پاسخ دادیم. برای محاسبه ارزش خودرو و قیمت‌گذاری آن مطالعه این محتوا را به شما توصیه می‌کنیم. عوامل دیگری برای افت قیمت ماشین می‌شناسید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد