موضوعات داغ

چانگان آلسوین وارد بازار روسیه شد، فردا 511 برای مشتریان روس

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

چانگان آلسوین یک سدان کوچک و اقتصادی در سبد محصولات این شرکت چینی است که مشتریان بسیاری در بازار کشورهای در حال توسعه دارد. این خودرو با نام فردا 511 و توسط فرداموتورز به بازار ایران عرضه می‌شود. این خودرو اکنون وارد بازار روسیه شده است و مشتریان روس نیز قادر به انتخاب و خرید این خودرو هستند. چانگان آلسوین در بازار روسیه با هیوندای سولاریس، کیا ریو و لادا وستا رقابت خواهد کرد.

چانگان آلسوین در سال 2018 معرفی شد و اکنون عرضه آن در بازار چین متوقف شده است تا چانگان ایدو XT‌ جایگزین آن شود. با این حال چانگان تصمیم گرفته است تا این خودرو را به بازارهای صادراتی از جمله آسیا، آمریکای لاتین و روسیه عرضه کند.

ابعاد چانگان آلسوین دقیقا مطابق با فردا 511 است. این خودرو دارای 4390 میلیمتر طول، 1725 میلیمتر عرض و 1490 میلیمتر ارتفاع است. فاصله بین دو محور این سدان جمع‌وجور نیز 2535 میلیمتر عنوان شده است. صندوق عقب چانگان آلسوین نیز 380 لیتر فضا دارد.

همانند فردا 511، چانگان آلسوین با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی MPi وارد بازار روسیه می‌شود و نسبت به سوخت مصرفی حساسیت ندارد. حداکثر راندمان این پیشرانه 107 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور است. گیربکس دو کلاچه پنج سرعته از نوع تر (Wet) نیز وظیفه انتقال قدرت را در سدان جمع و جور چانگان برعهده دارد. سیستم تعلیق ساده این خودرو نیز در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع نیمه مستقل است. ترمزهای چرخ جلو از نوع دیسکی و چرخ‌های عقب از نوع دیسکی هستند. فرمان برقی تنها آپشن جذاب این خودرو اقتصادی است.

چانگان آلسوین

فردا 511 یا همان چانگان آلسوین در قالب دو تیپ LX و DLX وارد بازار روسیه می‌شود. تیپ پایین‌تر LX‌ به دو کیسه هوا، ESP، تهویه مطبوع، سیستم رسانه ای، بلوتوث، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک عقب، شیشه های برقی، کروز کنترل، سنسور نور و رینگ های آلیاژی 15 اینچی مجهز است. نسخه DLX چند آپشن بیشتر از جمله سانروف، دوربین دید جانبی در آینه سمت راست، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک و استارت استاپ را در اختیار مالک قرار خواهد داد. قیمت چانگان آلسوین در روسیه برای تیپ LX 1 میلیون 650 هزار روبل و برای تیپ DLX معادل 1 میلیون 710 هزار روبل است. این خودروها از هفته آینده در بازار روسیه عرضه خواهند شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد