موضوعات داغ

بهترین ماشین برای جوان ایرانی کدام است؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

جوان‌پسندبودن صفتی است که معمولا روی اسپرت‌ترین‌ها می‌گذارند. در بازار ماشین هم وقتی حرف از جوان‌پسندبودن یا مناسب جوانان بودن است، منظور خودرویی شیک و اسپرت با سرعت و قدرت فنی بالا است. در میان گزینه‌های محدودی که در بازار خودروی ایران برای جوانان وجود دارد و با توجه به عامل محدودکننده‌ی دیگر برای جوانان، یعنی قیمت بالای خودروهای واقعا جوان‌پسند! ما سعی کردیم مناسب‌ترین موارد موجود را معرفی کنیم. برای مثال بین خرید ماشین لاماری یا تیبا، کدامیک گزینه ارزان‌تری برای جوان ایرانی است؟

خودروهای جوان‌پسند بازار

با در نظر گرفتن قیمت و ویژگی‌های باب میل جوانان، گزینه‌های زیادی نمی‌توان پیشنهاد داد. اما با جستجویی در میان خودروهای موجود در بازار ایران می‌توان گزینه‌های زیر را معرفی کرد:

1. تیپا 2

2. پژو 206

3. پژو 207

4. دنا سدان

5. رانا

6. تندر 90

7. برلیانس

8. کوئیک

9. رنو کپچر

10. ام وی ام 110

11. ام وی ام x22 و 315

12. هایما S7

برای شناخت بیشتر خودروهای جوان‌پسند معرفی شده این مطلب را تا انتها بخوانید.

1-تیبا 2

اگر به دنبال یک خودروی ارزان هستید اما پراید را گزینه‌ی مناسبی نمی‌دانید و همچنین در پی گزینه‌ای هستید که کمی زیباتر، قدرتمندتر و سریع‎تر باشد و با این حال از نظر قیمت نیز تفاوت زیادی نداشته باشد، گزینه‌ای بهتر از تیبا2 پیدا نخواهید کرد. این خودرو که از ابتدا نیز قرار بوده نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی پراید باشد، اگر توقع چندان بالایی از آن نداشته باشید، می‌تواند خودروی مناسبی برای یک جوان ایرانی باشد.

2-پژو 206

پژو 206 تیپ 2 به دلیل قیمت مناسب و طراحی شیک و اسپرتش معمولاً مورد علاقه‌ی جوانان بوده، با این حال نباید انتظار زیادی از آن داشت. اگر طراحی 206 را می‌پسندید اما توقع دارید خودرویی با امکانات و سرعت و قدرت بیشتر سوار شوید و البته حاضرید مقداری بیشتر هزینه کنید، می‌توانید 206 تیپ 5 را امتحان کنید.

3-پژو 207

پژو 207 در واقع همان 206 است با برخی بهبودهای فنی و ظاهری که می‌تواند با توجه به قیمت مناسب و ظاهر بهبودیافته‌اش انتخاب مناسبی برای جوانان باشد.

4-دنا سدان

خودروی دنا سدان یکی از زیباترین‌های ایران خودرو است که در آن به سلیقه‌ی جوانان توجه بیشتری شده است و علاوه بر این، بدنه‌ی مقاومی نیز دارد. برای این خودرو امکاناتی مانند کیسه‌های هوای جانبی، دوربین دید عقب، صندلی‌های برقی و فرمان با کلیدهای فرمان صوت پیش‌بینی شده است. در مجموع دنا سدان از خودروهای خوب ایرانی است که قیمت بالاتری نسبت به گزینه‌های معرفی شده دارد، اما در مقایسه با خودروهای خارجی بازار، همچنان می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب باشد.

5-رانا

رانا در واقع نمونه ارزان شده‌ی پژو 206 با ظاهری متفاوت است و البته خیلی عجیب نیست اگر بگویم ارزان‌سازی انجام شده، باعث کاهش کیفیت این خودرو نسبت به پژو 206 شده است. به همین دلیل در تیپ LX این خودرو امکانات بیشتری توسط ایران خودرو اضافه شد تا کاهش کیفیت انجام شده جبران شود، امکاناتی نظیر سنسور عقب، شیشه بالابر برقی عقب، اسپیکرهای درب عقب و نمایشگر کامپیوتر سفری روی داشبورد.

اگر به ماشین‌های چینی علاقه‌مندید 10 تا از بهترین کراس اوورهای چینی را از دست ندهید.

6-تندر 90

تندر 90 با وجود ظاهر نه چندان جذابش برای جوانان، به خاطر موتور 4 سیلندری 105 اسب بخاری‌اش همواره مورد استقبال بوده، علاوه بر این فضای جادار کابین و دوام فنی نیز از مزایای دیگر این خودرو است. ضمناً کیفیت ساخت این خودرو در مدل‌های تندر پلاس و پارس تندر افزایش قابل توجهی یافته است.

7-برلیانس

برلیانس ماشین برای جوانان

یک هاچ بک شیک و جوان‌پسند چینی که در ایران توسط شرکت پارس خودرو مونتاژ و عرضه می‌شود، دارای 4 سیلندر BM16LB با قدرت 114 اسب بخار، که به خاطر ظاهر زیبا و توان فنی خوبش هواداران زیادی دارد.

خودروهای چینی همیشه به خاطر امکانات و قیمت مناسبشان نسبت به خودروهای ملی، مطرح بوده‌اند و برلیانس نیز از این قاعده مستثنا نیست.

8-کوئیک

کوئیک از ارزانترین خودروهای بازار ایران است که در دو مدل دستی و اتومات ارائه شده و اتومات آن معمولاً مورد پسند جوانان است به خصوص مدل اتومات پلاس آن که از امکاناتی مانند فرمان برقی، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، کروز کنترل، سنسور عقب و سنسور فشار باد تایر بهره می‌برد. این ماشین باتوجه به قیمت کنونی‌اش نمی‌تواند در لیست آشنایی با بهترین ماشین برای رانندگان تازه کار قرار بگیرد! پس اگر حرفه‌ای نیستید، حواستان را جمع کنید.

9-رنو کپچر

رنو کپچر یکی از جوان‌پسندترین شاسی‌بلندهای بازار است که با موتور4 سیلندر توربوشارژ TCe120 با ظرفیت 1.2 لیتری با قدرتی معادل 120 اسب بخار توسط شرکت فرانسوی رنو تولید می‌شود. این خودرو دارای صندوق عقب دو طبقه با فضای 455 لیتری است که از این لحاظ به خودروهای مشابه خود برتری دارد.

همچنین می‌توان به امکانات دیگر این ماشین از قبیل کروز کنترل، سیستم محدودکننده سرعت، دوربین دنده عقب، مانیتور ۷ اینچ لمسی مقاومتی، ورود بدون کلید، قفل مرکزی اتوماتیک درها و... اشاره کرد.

10-ام وی ام 110

این خودروی کوچک چینی که جزو ارزان‌ترین خودروهای بازار نیز محسوب می‌شود همواره به خاطر طراحی‌اش مورد استقبال خانم‌های جوان قرار گرفته و می‌تواند به عنوان یک خودروی شهری سبک و راحت انتخاب برای راننده‌های تازه‌کار با بودجه‌ی پایین، انتخاب مناسبی باشد. از مهمترین معایب این خودرو می‌توان به مناسب نبودن آن برای جاده اشاره کرد.

11-ام وی ام x22 و 315

ام‌وی‌ام X22 و ام‌وی‌ام 315 از پرفروشترین خودروهای برند MVM در بازار ایران هستند و معمولاً به عنوان خودروهایی جوان‌پسند شناخته می‌شوند. MVM X22 دارای یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری با قدرت 105 اسب بخار و MVM 315 نیز دارای موتوری با همین حجم با قدرتی معادل 107 اسب بخار است. قیمت این خودروها نسبت به خودروهای ایرانی معرفی شده بیشتر است و برای یک جوان با درآمد متوسط یا متوسط رو به پایین زیاد مناسب نیست، اما اگر از این نظر مشکل ندارید، می‌توانید به عنوان یک گزینه به این دو ام وی ام فکر کنید.

12-هایما S7

-هایما ماشین برای جوانان

هایما S7 یک کراس اور تک دیفرانسیل اتوماتیک است که گرانترین خودروی این لیست محسوب می‌شود. امکاناتی مانند ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، تنظیم نزدیکی ستون فرمان و رینگ‌های بزرگتر و موتور توربوشارژ S7 با پیشرانه 1.8 لیتری توربو و قدرت 170 اسب بخار و حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت، در کنار ظاهر زیبا، این خودرو را تبدیل به یک شاسی بلند محبوب به خصوص در میان جوانان کرده است. با این حال خرید خودرو برای همه ممکن نیست و نیاز به بودجه نسبتاً بالایی دارد.

کدام خودرو را بخریم؟

اگر بودجه‌تان آنقدر زیاد نیست که بخواهید سراغ یکی از خودروهای بالا بروید، می‌توانید سری به «ارزان‌ترین خودروهای بازار ایران» بزنید، اما اگر می‌توانید مقداری بیشتر خرج کنید در این مطلب خودروهایی با قیمت‌های مختلف و ویژگی‌های متنوع معرفی شده که کار شما را در انتخاب یک خودروی جوان‌پسند بسیار راحت خواهد کرد. به‌نظر شما زیباترین طراحی داخلی خودرو ایرانی برای کدامیک از گزینه‌های این لیست است؟

و البته لازم به گفتن نیست که سطح سلیقه‌ی جوان ایرانی بسیار بالاست و معمولاً با چنین خودروهایی راضی نمی‌شود، اما گاهی چاره‌ای جز انتخاب از میان گزینه‌های موجود، وجود ندارد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/3/13
شاهین
طراحی خاص، سطح آپشن، کشش خوب
و مهمترین نکته ایمنی در تصادفات فراوان جوانان