موضوعات داغ

عرضه پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۳ با قیمت اولیه یک و نیم میلیارد تومان در انگلستان

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

عرضه فیس‌لیفت پژو ۲۰۰۸ در انگلستان آغاز شده است و این کراس‌اوور فرانسوی به ترتیب با قیمت اولیه ۲۴۰۲۰ پوند (یک میلیارد و 483 میلیون تومان) برای مدل بنزینی و ۳۶۳۵۰ پوند (دو میلیارد و 246 میلیون تومان) برای مدل برقی به فروش می‌رسد.

مدل به‌روزشده ۲۰۰۸ دارای نمای جلوی عریض‌تر و تهاجمی‌تر با نشان جدید پژو، تزئینات مشکی روی سپر و چراغ‌های جدید الهام‌گرفته شده از پژو ۵۰۸ است.

بزرگترین تغییرات در زیر بدنه رخ داده و ۲۰۰۸ با پیشرانه‌های کاملاً جدید عرضه شده است. پیشرانه بنزینی و برقی هر دو از زمان عرضه در دسترس هستند و یک نسخه هیبریدی در سال ۲۰۲۴ از راه خواهد رسید.

گزینه بنزینی شامل دو موتور پیورتک ۱.۲ لیتری توربو با توان ۹۸ و ۱۲۷ اسب بخار است. هر دو به صورت استاندارد با جعبه‌دنده شش سرعته دستی کار می‌کنند، اما نسخه ۱۲۷ اسب بخار را می‌توان با جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار نیز سفارش داد.

نسخه هیبریدی یک موتور پیورتک را با یک موتور برقی ترکیب می‌کند تا در مجموع ۱۳۶ اسب بخار قدرت تولید کند و یک باتری دارد که می‌تواند در سرعت‌های پایین خود را شارژ کند.

به گفته پژو این پیشرانه هیبریدی در مقایسه با نمونه قبلی از نظر مصرف سوخت ۱۵ درصد بهینه‌تر است و می‌تواند در بیش از ۵۰ درصد مواقع در محیط‌های شهری در حالت برقی کار کند.

پژو ۲۰۰۸

پژو e-2008 از یک موتور برقی جدید و قدرتمندتر و باتری بزرگتر ۵۴ کیلووات ساعتی بهره می‌برد که مشابه آن در سوپرمینی پژو e-208 مورد استفاده قرار گرفته است. قدرت این نسخه نسبت به e-2008 قبلی ۱۸٪ افزایش یافته و به ۱۵۳ اسب بخار رسیده است.

برد حرکتی نیز از ۲۱۴ مایل به ۲۵۱ مایل افزایش یافته است که e-2008 را در رقابت مستقیم با کیا نیرو و هیوندای کونا قرار می‌دهد.

با این حال، پیشرانه برقی ارتقایافته باعث افزایش قیمت نیز شده است: مدل پایین‌رده اکتیو با قیمت ۳۶۳۵۰ پوند نسبت به مدل قبلی ۴۵۰ پوند گران‌تر است، در حالی که قیمت نسخه آلور ۸۵۰ دلار و قیمت نسخه GT حدود ۷۰۰ دلار افزایش یافته است.

پژو e-2008 را می‌توان با شارژر داخلی ۷.۴ کیلوواتی یا ۱۱ کیلوواتی سفارش داد. شارژر خانگی ۷.۴ کیلوواتی آن را در ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه از ۰ تا ۸۰ درصد شارژ خواهد کرد. شارژر سریع ۱۰۰ کیلوواتی می‌تواند در عرض ۳۰ دقیقه آن را از ۰ تا ۸۰ درصد شارژ کند.

۲۰۰۸ بنزینی در سه نسخه با مشخصات فنی مشابه در دسترس خواهد بود: اکتیو (با قیمت ۲۴۰۲۰ پوند)، آلور (با قیمت ۲۷۲۲۰ پوند) و GT (با قیمت ۳۱۰۲۰ پوند).

هر سه ویژگی‌های ظاهری نسبتا متفاوتی دارند و مدل GT چشم‌نوازترین طراحی را به نمایش می‌گذارد.

تجهیزات استاندارد تمام نسخه‌ها شامل سیستم سرگرمی iConnect پژو با صفحه لمسی ۱۰ اینچی (که می‌تواند به یک سیستم iConnect پیشرفته جایگزین شود) و اندروید اتو و اپل کارپلی است.

مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی نیز در تمام مدل‌ها وجود دارد که شامل کروز کنترل تطبیق‌پذیر، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، دستیار حفظ خودرو در بین خطوط و پایش نقاط کور می‌شود.

پژو ۲۰۰۸

۲۰۰۸ خودروی مهمی برای پژو به شمار می‌رود و از زمان تغییرات اساسی آن در سال ۲۰۱۹ تاکنون تقریبا ۷۰۰ هزار دستگاه فروش داشته است. این خودرو در سال ۲۰۲۱ به عنوان پرفروش‌ترین شاسی بلند کلاس B اروپا شناخته شد.

این کراس‌اوور همچنین یکی از مدل‌های کلیدی در بازار برقی پژو محسوب می‌شود و نسخه برقی آن ۱۷.۴ درصد از فروش ۲۰۰۸ در سال ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داده است.

این خودروساز فرانسوی انتظار دارد مدل برقی ۳۸ درصد، مدل هیبریدی ۲۲ درصد و مدل بنزینی ۴۰ درصد از فروش کلی این کراس‌اوور را به خود اختصاص دهند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد