موضوعات داغ

عرضه دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا متوقف می شود؟ / اعتراض شورای رقابت به عرضه مجدد خودرو در بورس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شورای رقابت با تأکید بر اینکه عرضه خودرو در بورس کالا باید به حالت توقف درآید، اعلام کرد که تصمیم این شورا مبنی بر فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه الزامی است و هر نوع اقدام مغایر با این دستورالعمل به عنوان تخلف شناخته می‌شود.

در پاسخ به فروش محصولات یک تولیدکننده خودرو در بورس کالا، شورای رقابت این عمل را تخلف دانست و در یک اطلاعیه اعلام کرد که باید متوقف گردد.

در این اطلاعیه آمده است: شورای رقابت با توجه به وظایف خود که در قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مشخص شده است، در جلسه ۵۴۳ مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱ دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری را تصویب کرد که بر اساس ماده (۲) آن، بازار خودروی سواری به عنوان انحصاری شناخته شد و بر اساس بند ۵ ماده (۵)، فروش خودرو باید از طریق سامانه یکپارچه صورت بگیرد.

با توجه به الزامی بودن تصمیم مذکور شورای رقابت، هر گونه اقدام مغایر با این دستورالعمل به عنوان تخلف شناخته می‌شود. با توجه به اینکه در شرایط کنونی بازار خودروی سواری نسبی ثبات دارد، هر گونه اقدام مخالف با دستورالعمل تصویب شده این شورا منجر به آشفتگی در بازار و نارضایتی عمومی خواهد شد. بنابراین، با توجه به اطلاعیه مربوط به فروش اخیر برخی از محصولات خودرویی در بورس کالا، این روند باید به حالت توقف درآید.

شرایط فروش جدید دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا

روز ۲۹ خرداد ماه، قرار بود ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی پرستیژ سفیدرنگ توسط بهمن موتور در تالار خودروی بورس کالا عرضه شوند. در فرآیند فروش این خودرو، میزان پیش‌پرداخت ثبت سفارش خرید ۱۰۰ درصد قیمت پایه اعلام شده است.

بهمن موتور قیمت پایه دیگنیتی پرستیژ را یک میلیارد و ۲۹۶ میلیون تومان اعلام کرده است و زمان تحویل این خودرو را نیز ۱۲ شهریورماه اعلام کرده است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/3/24
خودرو فقط باید از یک روش فروش برود تا تبعیض بوجود نیایید فعلا سامانه فروش بهترین روش هست وهمه میتونن شرکت کنند
1402/3/24
دمش گرم، قرار بود تو سامانهبفروشن دیگه چرا بورس؟ اگه ماشین دارن بیان تو سامانه ملت همبه قیمت مصوب میخرن
1402/3/24
شورای رقابت وسامانه یکپارچه بی عرضه و بی وجود و بی غیرت