موضوعات داغ

حضور کشنده دیما در غرفه گروه مایان در نمایشگاه شیراز + عکس و فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت مایان دیزل در نمایشگاه خودرو شیراز با محصولات مختلف تجاری سبک و سنگین از جمله کشنده خوش چهره و مشخصات دیما حضور پیدا کرد.

این محصول شرکت دیما که در حقیقت از محصولات شرکت جک چین یعنی جک K7 محسوب می‌شود با نام تجاری دیما ( DIMA ) از اواسط سال 1400 وارد کشورمان شد و حال پس از کذشت حدود 2 سال به جایگاه مناسبی در بازار خودروهای کشنده دست یافته است. این محصول به پشتیبانی گروه مایان به بازار آمد تا خلا حضور خودروهای تجاری سنگین اروپایی را پوشش دهد.

ویدیو معرفی کشنده دیما

تقریباً تمامی خودروهای چینی الگوبرداری شده یا الهام‌گرفته از خودروهای اروپایی هستند، این در حالی است که کامیون دیما نیز به گونه‌ای طراحی شده است که به نسخه چینی مرسدس آکتروس نسل چهارم MP4 شباهت دارد. همچنین، شرکت جک با دایملر قراردادهایی برای تولید خودروهای سنگین دارد، که می‌تواند از این قرارداد برای تأمین موتور کامیون‌های خود استفاده کند.

یکی از موارد قابل توجه در این کامیون، استفاده از گیربکس مانند دیگر کامیون‌های چینی بازار ایران ZF ترکسون ۱۲ سرعته اتومات است که مجهز به سنکرونیزه و ریتاردر ۵ زمانه گیربکس شده است. همچنین طراحی کابین این کامیون نسبت به دیگر کامیون‌های موجود در بازار ایران بسیار جادار و به نظر زیبا طراحی شده است.

به علاوه، این کامیون از موتور ۱۲ لیتری شش سیلندر Cummins با قدرت ۴۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند. استاندارد آلایندگی این موتور یورو 5 بوده و مجهز به سیستم کاهنده آلایندگی EEV نیز شده است.

در کل، کامیون دیما با توجه به قیمت مناسب و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در زمینه گیربکس و سیستم کاهش آلایندگی، می‌تواند به یک گزینه مناسب برای حمل‌ونقل کالا در بازار ایران تبدیل شود.

کشنده دیما در نمایشگاه خودرو شیراز

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد