موضوعات داغ

سرامیک ماشین چیست و چه مزایایی دارد؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

سرامیک ماشین چیست؟ سرامیک کردن ماشین چه مزایا و معایبی دارد؟ تا پایان این مقاله از خودرو بانک همراه ما باشید تا با 0 تا 100 سرامیک ماشین آشنا شوید.

سرامیک ماشین چیست و چه مزایایی دارد؟

اولین نکته‌ای که نظر شما را برای خرید یک ماشین جلب می‌کند چیست؟ معمولا افراد هنگام خرید ماشین اول به میزان بودجه شخصی توجه می‌کنند و بعد به ‌ظاهر و قدرت ماشین. هنگام فروش ماشین چطور؟ به نظر شما چه چیزی برای جلب یک مشتری در الویت اول قرار می‌گیرد؟ ظاهر خودرو؟ برای اینکه از ظاهر و بدنه ماشین مراقبت کنید چه اقداماتی را باید انجام دهید؟ کارشناسان خودرو بانک به شما پیشنهاد می‌کنند برای حفظ سلامت ظاهری ماشین، آن را سرامیک کنید. در این مقاله از خودرو بانک به برسی صفر تا صد سرامیک خودرو پرداختیم، تا پایان با ما همراه باشید.

چند نوع سرامیک خودرو در بازار موجود است؟

وقتی صحبت از براق کردن یک سطح به میان میاید، شاید اولین گزینه‌ای که به ذهن افراد می‌رسد، پولیش کشیدن و یا استفاده از یک پوشش براق است. اگر صحبت از براق کردن بدنه ماشین لاماری ایما

در میان باشد چه؟ باید از چه روشی باید استفاده کنیم؟ برای براق کردن بدنه خودرو هم شما می‌توانید از پولیش کشیدن بدنه استفاده کنید؛ اما یک روش بسیار کاربردی‌تر از پولیش کشیدن نیز وجود دارد؛ سرامیک کردن بدنه ماشین. سرامیک ماشین یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین اقداماتی است که برای زیباتر کردن ظاهر ماشین و موتورسیکلت به کار می‌رود.

سرامیک خودرو نوعی پلیمر مایع است که بر روی بدنه خودرو کشیده می‌شود و یک پوشش براق با خاصیت آب‌گریزی و ضد غبار ایجاد می‌کند که نسبت به پولیش ماندگاری و دوام آن بیشتر است.

سرامیک ماشین انواع مختلفی دارد که در ادامه این مطلب از خودرو بانک به بررسی انواع آنها پرداختیم.

انواع سرامیک ماشین

1.سرامیک ماشین از جنس نانو پلیمری

نانو سرامیک ماشین یکی از معروف‌ترین انواع سرامیک در بازار است که یک نوع پلیمر مایع است. سرامیک مایع که با نام گلس کوتینگ نیز شناخته می‌شود، با رنگ ماشین مخلوط می‌شود، علاوه بر براق کردن بدنه ماشین، خط و خش‌های سطحی را نیز پوشش می‌دهد و ماشین شما را در برابر گردوغبار ایمن می‌کند. برای تضمین ایمن سازی خودرو و بدنه ماشین بهتر است که یک نانو سرامیک با کیفیت بالا انتخاب کنید و این کار را به یک متخصص بسپارید تا بهترین نتیجه را ببینید.

2.سرامیک کوارتزی یک انتخاب عالی

سرامیک کوارتزی یک انتخاب عالی برای رانندگانی است که معمولا به دلیل بی‌احتیاطی خط و خش‌های زیادی بر روی بدنه خودرو آنها می‌افتد. سرامیک کوارتزی یک پوشش سخت بر روی رنگ ماشین ایجاد می‌کند و از ایجاد خط‌وخش جلوگیری می‌کند و ماندگاری بسیاری بالایی دارد. اگر شما هم یک راننده کم احتیاط هستید و یا صاحب یک ماشین گران قیمت میلیاردی هستید، کارشناسان خودرو بانک به شما پیشنهاد می‌کنند از سرامیک کوارتزی استفاده کنید.

3.نانو سرامیک هیبریدی را امتحان کنید

نانو سرامیک هیبریدی از ترکیب سرامیک کوارتزی و نانو سرامیک پلیمری با یکدیگر تشکیل شده است. سرامیک هیبریدی بهترین پوششی است که می‌توانید داشته باشید تا بیشترین محافظت از بدنه ماشین و بالاترین ماندگاری را تجربه کنید.

مزایای سرامیک ماشین چیست؟

با مزایای سرامیک خودرو آشنا شوید

اگر تا این قسمت از مقاله شما هم ترغیب شدید که خودرو خودتان را سرامیک کنید، باید به شما بگوییم که مزایای سرامیک کردن فقط به ایجاد یک پوشش براق ختم نمی‌شود و مزایای دیگری هم دارد که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

سرامیک و محافظت از رنگ ماشین

1.محافظت از رنگ بدنه ماشین

بسیاری از رانندگان علاوه بر سلامت فنی روی سامت و زیبایی بدنه ماشین هم بسیار حساس هستند. برای اینکه بتوانند بدنه ماشین را مثل روز اول سالم و بدون هیچ خط و خراشی نگه دارند، به سراغ سرامیک کردن بدنه ماشین می‌روند. سرامیک یک پوشش مقاوم روی رنگ ماشین ایجاد می‌کند؛ از تماس بدنه ماشین با عوامل خارجی و آسیب رسیدن به آن جلوگیری می‌کند، از کدر شدن رنگ ماشین هنگام تماس با تابش آفتاب محافظت می‌کند و یک درخشندگی خیره‌کننده‌ای به آن می‌بخشد.

2.رنگ بدنه ماشین را بادوام‌تر کنید

پوشش سرامیکی از مقاومت بسیار بالاتری نسبت به رنگ بدنه ماشین برخوردار است و باعث افزایش عمر و کیفیت رنگ ماشین می‌شود. اگر پوشش سرامیکی باکیفیت باشد و این کار توسط یک متخصص انجام شود، برای مدت‌زمان طولانی از کیفیت رنگ بدنه ماشین محافظت می‌کند.

با سرامیک کردن، ماشین شما کثیف نمی‌شود

3.با کارواش خداحافظی کنید

یکی از جذاب‌ترین مزایای پوشش‌های سرامیکی، تمیز نگه‌داشتن بدنه ماشین است. پوشش‌های سرامیکی این خاصیت را دارند که بدنه ماشین را در برابر گردوغبار و قطرات آب محافظت کنند. خودروی شما تمیز می‌ماند و یا در صورت نیاز به تمیز کردن، نیاز به مصرف زیاد آب و یا مواد شستشو نیست و با یک دستمال مرطوب، یک درخشندگی خیره‌کننده‌ای را تجربه خواهید کرد.

4.نماندن رد فضولات پرندگان

پوشش بدنه ماشین به دلیل تابش نور، ریختن فضولات پرندگان و بارش باران‌های اسیدی کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهد و کدر می‌شود. پوشش سرامیکی مثل یک محافظ مابین رنگ و این مواد اسیدی قرار می‌گیرد و از آسیب رسیدن به رنگ خودرو و کدر شدن آن جلوگیری می‌کند.

معایب سرامیک کردن ماشین چیستند؟

چرا بدنه ماشین را سرامیک نکنیم؟

سرامیک خودرو نجات‌دهنده شما از هرگونه آسیب به رنگ بدنه ماشین نیست و در کنار مزایایی که گفته شد طبیعتا معایبی هم دارد. البته شایان‌ذکر است که معایب سرامیک کردن بدنه ماشین آن‌قدر هم زیاد نیست که شما را از انجام‌دادن آن منصرف کند. معایب سرامیک کردن بدنه ماشین در زیر برای شما نوشته شده است.

1.هزینه‌‌ی سرامیک کردن بدنه ماشین

برای انجام هر کاری، افراد اول میزان بودجه خود را در نظر می‌گیرند و باتوجه‌به توانایی پرداخت خود، انجام‌دادن و یا ندادن آن را انتخاب می‌کنید. پس از خرید خودرو و پرداخت هزینه گزاف آن، ممکن است از سرامیک کردن خودرو منصرف شوید. سرامیک کردن بدنه ماشین نسبت به پولیش کشیدن از هزینه بسیار بالاتری برخوردار است و یکی از دلایل اصلی منصرف شدن افراد از سرامیک کردن بدنه خودرو است.

2.زمان طولانی سرامیک کردن بدنه ماشین

اگر شما وقت بردن ماشین خودتان به کارواش را ندارید، سرامیک کردن بدنه ماشین را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. یکی از معایب سرامیک کردن خودرو، زمان‌بر بودن آن است. اگر انتخاب شما نانو سرامیک است، باید بدانید که انجام آن در چندین مرحله و چندین روز طول می‌کشد تا به طور کامل خشک شود.

3.سرامیک کردن ماشین نیاز به متخصص دارد

سرامیک کردن بدن ماشین مثل تعویض روغن و یا پولیش کشیدن ماشین نیست که هرکس از عهده انجام آن بربیاید. اگر هدف شما از سرامیک کردن بدنه ماشین زیبایی بیشتر آن است، باید این کار توسط یک متخصص خبره انجام شود و اگر توسط یک فرد کم تجربه صورت بگیرد، ظاهر ماشین شما خراب خواهد شد.

4.صددرصد از خراشی محافظت نمی‌کند

پوشش‌های سرامیکی در برابر آسیب‌هایی که به ماشین شما وارد می‌شوند به طور کامل مقاوم نیستند و از بدنه ماشین در برابر ضربات محکم محافظت نمی‌کند. با سرامیک کردن خودرو شما می‌توانید فقط احتمال ایجاد خطوط را کاهش دهید و نه اینکه به طور کامل از بدنه ماشین محافظت کنید.

5.ماندگاری نانو سرامیک به آب‌وهوای محل زندگی شما بستگی دارد

ماندگاری نانو سرامیک ماشین به عوامل مختلفی مثل آب‌وهوای محل زندگی شما بستگی دارد. اگر شما در محیطی با هوای گرم و خشک زندگی می‌کنید، باید آگاه باشید که پوشش نانو سرامیک ماشین شما عمر کمتری نسبت به سایر مناطق دارد.

چرا بدنه ماشین را سرامیک کنیم؟

از بدنه ماشین با پوشش نانو سرامیک محافظت کنید

برای سرامیک کردن بدنه خودرو در ابتدا باید بدنه خودرو را با مواد شوینده مناسب بشویید، آینه‌ها و شیشه‌ها را بپوشانید، در مرحله بعد باید خطوط ایجاد شده بر روی بدنه را با پولیش بپوشانید؛ در این مرحله خودروی شما آماده سرامیکی کردن است. با سرامیکی کردن خودرو از بدنه ماشین خودتان محافظت کنید و یک ظاهر جذاب به آن ببخشید. در این مطلب از خودرو بانک به معرفی سرامیکی کردن خودرو و معایب و مزایای آن پرداختیم. شما تجربه سرامیکی کردن بدنه ماشینتان را داشته‌اید؟ معایب و مزایای سرامیکی کردن بدنه ماشینتان را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/4/28
بسیار عالی اگه از سه نوع سرامیک بهترین برند ها رو هم میگفتید عالی میشد