موضوعات داغ

ایمن سازی خودرو، 8 ترفند برای جلوگیری از سرقت

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

این روزها با توجه به قیمت سر به فلک کشیده خودروها، انگیزه سارقان برای دزدین ماشین بیشتر شده است. به این ترتیب لازم است که در کنار مسائل امنیتی که در کارخانه در نظر گرفته شده است، راه‌کارهای بیشتری برای تامین امنیت خودرو در نظر گرفت. امکانات امنیتی ضعیف خودرو به دزدها کمک می‌کند تا به راحتی اقدام به سرقت اتومبیل کنند. پس لازم و ضروری است که با این نقاط ضعف آشنا و برای آن‌ها یک راه‌حل مناسب پیدا کنیم.

امکاناتی از قبیل GPS، قفل فرمان، پدال، کاپوت به ایمن‌سازی اتومبیل کمک می‌کند. در این مقاله برای ایمن‌سازی خودرو، 8ترفند برای جلوگیری از سرقت معرفی شده است تا با انجام اقدامات لازم بتوانید شب‌ها با خیال راحت ماشین خودرو را پارک کرده و دل نگرانی بابت سرقت احتمالی آن نداشته باشید. پس در ادامه همراه ما باشید.

1-ایمن‌سازی خودرو از طریق سیستم امنیتی جی‌پی‌اس

یکی از جدیدترین و ایمن‌ترین روش‌های امنیتی ماشین، استفاده از مکان‌یاب است. استفاده از GPS خودرو این امکان را به صاحبان خودروها می‌دهد که بعد از نصب جی‌پی‌اس به ماشین، امکان ردیابی آن از راه دور داشته باشند.

دستگاه‌های ردیاب باتوجه به امکانات هوشمند، دقت در عملکرد و کیفیت با قیمت متفاوت در بازار وجود دارند. با نصب این وسیله در خودرو، امکان ردیابی دقیق و لحظه‌ای آن از طریق تلفن‌همراه و کامپیوتر به راحتی در دسترس خواهد بود. این روزها GPS یکی از بهترین و پرکاربردترین وسایل امنیتی در دنیا به حساب می‌آید.

ایمن‌سازی خودرو از طریق سیستم امنیتی جی‌پی‌اس

انواع جی‌پی‌اس عبارتند از:

• ردیاب سیمی

• ردیاب مغناطیسی

GPSهای مغانطیسی شارژی هستند و هر چند مدت یک‌بار نیازمند شارژ مجدد هستند و نصب آن‌ها راحت‌تر است. کار کردن با جی‌پی‌اس مغناطیسی کمی سخت‌تر است اما در داخل بدنه ماشین جا می‌شود. استفاده از ردیاب یک روش بسیار مطمئن برای ایمنی ماشین است اما باز هم ایمنی ماشین را تکمیل نمی‌کند.

2-روشی ساده برای ایمنی از طریق پدال ترمز و فرمان

یکی از وسایل پرکاربرد ماشین، قفل ترمز و پدال است. باتوجه به این‌که باز کردن قفل ترمز و قفل فرمان به زمان بیشتری نیاز دارد، دزدها بعد از دیدن آن‌ها در ماشین از سرقت ماشین منصرف شده و به سراغ اتومبیل دیگری می‌روند. مدل پیشرفته‌تر و پرطرفدارتر قفل فرمان و پدال به شکلی است که هردو همزمان بسته می‌شوند.

عموما راننده‌ها در پارکینگ منزل خود از بستن قفل پدال و فرمان امتناع می‌کنند چرا که از امنیت پارکینگ شخصی خود اطلاع دارند. این در حالی است که بسیاری از راننده‌ها عموما در زمان سفر این دو وسیله کاربردی را همراه خود نمی‌برند و همین نکته موجب می‌شود که امنیت خودرو هنگام سفر پایین بیاید. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که همیشه این وسیله در چک لیست خودرو قبل از سفر قرار بگیرد و قبل از سفر مطمئن شوید که قفل ترمز و فرمان همراهتان است.

ایمنی از طریق پدال ترمز و فرمان

3-استفاده از دزدگیر ماشین، ساده‌ترین و قدیمی‌ترین روش برای دور کردن سارقین

دزدگیر یک وسیله ساده و عمومی در کلیه وسایل نقلیه است. این وسیله امنیتی ماشین دارای مدل‌های متفاوتی است. واضح است که هرچه سیستم امنیتی دزدگیر پیشرفته‌تر ، امنیت اتومبیل بیشتر خواهد بود. در مدل‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر دزدگیر از سیم‌کارت، قابلیت تصویری و کنترل از راه دور استفاده می‌شود. استفاده از این وسایل باعث امنیت بیشتر ماشین می‌شود.

در طراحی دزدگیر انواع صدای ماشین با میزان صدای متفاوت در نظر گرفته می‌شود. صاحب وسیله بعد از تهیه و تنظیم امکانات آن با اطمینان بیشتری نسبت به قبل می‌تواند از اتوموبیل خود فاصله بگیرد.

-استفاده از دزدگیر ماشین

4-قفل رینگ، روشی برای ایمن سازی لوازم جانبی خودرو

جالب است بدانید که همه سارقان هدف دزدیدن ماشین را ندارند چرا که سرقت لوازم جانبی مانند رینگ خودرو، زاپاس، قالپاق یا ضبط خودرو برایشان ریسک کمتری دارد. پس بهتر این است که صاحبان خودروها با علم بر این موضوع برای حفظ لوازمی مانند رینگ‌های خودرو نیز چاره اندیشی کنند.

قفل رینگ یکی از روش‌های است که از سرقت لاستیک‌های ماشین جلوگیری می‌کند. این وسیله به صورت همزمان مثل یک چنگال سفت، رینگ و لاستیک را قفل می‌کند و مانع از دستکاری سارقین می‌شود.

-قفل رینگ

5-قفل پنل ضبط صوت، روشی برای دور شدن سارق از دستبرد به خودرو

دزدها بعد از شکستن شیشه به راحتی می‌توانند ضبط صوت ماشین را با خود ببرند. ضبط صوت و پنل‌های صوتی در رده‌های بالای آمار سرقت قرار دارند. امروزه سیستم‌های صوتی مدرن با قیمت بالا در اتومبیل‌ها استفاده می‌شود؛ به همین دلیل بهتر است که برای پنل صوتی خودرو از سیستم ایمنی استفاده کرد.

قیمت زیاد و راحتی حمل پنل صوتی باعث شده که این وسیله مورد توجه ویژه سارقان قرار بگیرد. به این ترتیب بهتر است که برای جلوگیری از سرقت ضبط صوت گران قیمت اتومبیل یک قفل برای آن تهیه کنید و یا تا حد امکان اگر ضبط ماشین شما از پنل جدا می‌شود، هنگام ترک خودرو ضبط را از پنل جدا کنید.

6-استفاده از قفل کاپوت برای امنیت بیشتر ابزار داخل ماشین

وسایل داخل کاپوت ماشین مثل کامپیوتر و باتری از قیمت بالایی برخوردارند. تفاوتی ندارد که اتومبیل شما بهترین ماشین برای رانندگان تازه کار باشد یا کهنه‌کار، همه وسایل داخل کاپوت از قیمت بسیار بالایی برخوردار است. برخی از سارقان به قصد باز کردن کاپوت ماشین درب آن را باز می‌کنند. بعد از باز شدن درب اتومبیل کاپوت از طریق دکمه داخل کابین باز می‌شود. مزیت منحصر به فرد قفل کاپوت این است که با باز شدن کابین، درب کاپوت با دکمه باز نمی‌شود و فقط باید از کلید آن استفاده کنید.

7-جلوگیری از سرقت لاستیک صندوق عقب با قفل زاپاس

یکی از وسایلی که بسیار زیاد مورد سرقت قرار می‌گیرد، لاستیک زاپاس است. بهتر است که یک قفل زاپاس تهیه کرده و لاستیک زاپاس ماشین را قفل کنید. به این ترتیب بدون داشتن کلید زاپاس امکان باز کردن آن غیرممکن خواهد بود. استفاده از این وسیله باعث می‌شود که وقت سارق گرفته شود و از سرقت وسایل موجود در ماشین منصرف شود.

8- استفاده از سوییچ مخفی، جدیدترین روش برای دور کردن سارق از دزدیدن ماشین

یکی دیگر از جدیدترین روش‌ها برای امن نگه داشتن خودرو از دست سارقان، استفاده از سوییچ مخفی است. شما می‌توانید اتومبیل خود را به یک برقکار نشان دهید تا برای خودروتان سوییچ مخفی تعبیه کند. سوییچ مخفی می‌تواند رمز روشن شدن ماشین شما باشد که تنها خودتان از آن با خبر هستید. به عنوان مثال استارت ماشین با فشردن چراغ فلاشر، چراغ راهنما یا حتی روشن شدن برف پاک کن ماشین فعال می‌شود. البته برخی معتقد هستند که راه اندازی سوییچ مخفی تاثیر منفی روی برق خودرو دارد اما باز هم بسیاری از افراد این روند مطمئن را برای ایمن کردن ماشین خود انتخاب می‌کنند.

بهترین روش برای جلوگیری از سرقت اتومبیل

یک نکته مهم که باید به آن توجه کنیم این است که برای تامین امنیت خودرو همیشه هم نباید از ابزار عجیب و قریب استفاده کرد بلکه گاهی اوقات با روش‌های بسیار ساده و عقلانی می‌توانیم درصد خطر را کم و کمتر کنیم. بهتر است که بعد از پیاده شدن از ماشین به چند نکته کوچک توجه کنید تا با اطمینان خاطر بیشتر ماشین را ترک کنید:

• قبل از ترک ماشین بهتر است که از قفل بودن درب اطمینان حاصل کنید.

• وسایل گران‌قیمت را در معرض دید قرار ندهید.

• حتی اگر برای چند ثانیه از ماشین خارج می‌شوید آن را خاموش کنید.

• پشت چراغ قرمز اتومبیل خود را قفل کنید.

• ماشین را در یک محیط ناامن پارک نکنید.

بهترین روش برای جلوگیری از سرقت اتومبیل

شما چه توصیه‌هایی برای ایمن سازی خودرو و جلوگیری از سرقت دارید؟

ما در این مقاله 8 روش کاربردی برای محافظت از خودرو و لوازم جانبی را به شما معرفی کردیم. با استفاده از این روش‌های کاربردی تا حد بسیار زیادی از شر سارقان و دزدان خودرو راحت خواهید شد. حالا به نظر شما کدام یک از این هشت مورد پرکاربرد است شما چه روش‌های دیگری را به ما پیشنهاد می‎دهید؟ به نظر شما استفاده از این ابزار برای ایمن‌سازی خودرو، چند درصد در کاهش سرقت آن موثر است؟

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/3/8
سوییچ مخفی رو خودم دوست دارم باحاله.
ولی جدید ترین روش نیست😑