موضوعات داغ

چرا مردم ماشین سفید می‌خرند؟

عکس نویسنده
شهروز چرکچی
نویسنده
عکس مطلب اول

چرا رنگ ماشین‌های موجود در جاده‌های ایران به سفید و مشکی محدود می‌شود؟ چرا صاحبان خودرو به رنگ سفید علاقه بیشتری دارند؟

چرا مردم ماشین سفید می‌خرند؟

در دهه‌های گذشته اگر نگاهی به خیابان می‌انداختید، خودروها با رنگ‌های آبی، نقره‌ای، سفید، مشکی، نوک‌مدادی و سورمه‌ای رفت‌وآمد داشتند؛ اما امروزه 90 درصد ماشین‌های موجود در خیابان‌های کشور به رنگ سفید محدود می‌شوند. انتخاب رنگ ماشین به سلیقه افراد بستگی دارد، اما برخی دلایل دیگر مثل فروش راحت‌تر، دوام بالای رنگ، عدم کچلی رنگ، کمتر دیده‌شدن گرد و غبار روی بدنه ماشین، درخشندگی بیشتر و صافکاری راحت‌تر خریداران خودرو را به خرید خودروی سفید رنگ ترغیب می‌کند.

در این مقاله از خودرو بانک به بررسی دلایل علاقه افراد به خرید خودرو سفید می‌پردازیم؛ تا پایان با خودرو بانک همراه باشید.

ماشین سفید را به‌راحتی در بازار دست دوم بفروشید

1.خودروی سفید را در بازار دست دوم به‌راحتی بفروشید

اگر شما خودرویی می‌خرید، از همان ابتدا به فکر فروش آن نیز هستید. برای اینکه بعد از مدتی بتوانید خودرو را به قیمت مناسب به فروش برسانید، چه اقداماتی باید انجام دهید؟ اگر باتری ماشین شما نو باشد و خودرو را تازه بیمه کرده باشید؛ کافی است؟ مشخصا خیر. برای اینکه بتوانید خودروی کارکرده خودتان را بفروشید، علاوه بر سلامت فنی، خودروی شما باید ظاهر خوب و همه پسندی نیز داشته باشد. اولین نکته‌ای که خریدار خودروی شما به آن توجه می‌کند، رنگ آن است. اگر شما صاحب یک خودرو با رنگ خاص هستید، باید این نکته را در نظر بگیرید که فروش آن بسیار سخت است؛ اما اگر خودروی شما به رنگ سفید باشد، طرف‌داران بسیاری خواهد داشت و خیلی سریع‌تر می‌توانید آن را به فروش برسانید.

با ماشین سفید در تابستان خنک بمانید

2.در تابستان خنک‌تر بمانید

معمولا افراد در تابستان لباس‌هایی با رنگ روشن‌تر می‌پوشند و کمتر به سراغ رنگ‌های تیره‌تری مثل مشکی می‌روند. رنگ خودرو شما هم در تابستان بسیار مهم است. اگر خودروی شما تیره باشد، گرمای هوا را بیشتر جذب می‌کند و باعث آزار سرنشینان داخل خودرو می‌شود و شاید حتی دیگر کولر خودرو هم پاسخگو نباشد؛ اما خودروهای سفید گرما کمتری جذب میکنند و با روشن کردن کولر ماشین می‌توانید یک دمای مناسب را تجربه کنید.

3.خودروی سفید رنگ، نقاشی و صافکاری را راحت‌تر کرده است

تصادفات در رانندگی یک اتفاق گریزناپذیر است و برای هرکسی ممکن است اتفاق بیوفتد؛ هرچقدر شما محتاط باشید، ممکن است سایر رانندگان بی حتیاطی کنند و موجب تصادف شوند. اگر آسیب وارده به ماشین شما کم باشد، از ارزش خودروی زیاد شما کاسته نمیشود و با یک صافکاری و نقاشی همه چیز همانند روز اول می‌شوند. اگر رنگ ماشین شما سفید باشد، صافکار و نقاش می‌تواند بسیار راحت‌تر یکسان سازی کند.

دید خوب ماشین سفید در شب

4.ماشین سفید دید بهتری در شب دارد

بسیاری از تصادفات جاده‌ای به دلیل نبود دید مناسب اتفاق می‌افتند. اگر خودرو شما تیره باشد، جاده تاریک باشد، احتمالا سایر رانندگان خودرو شما را نبینند و امکان تصادف وجود دارد. اگر راننده ماشین سفید باشید، به دلیل دید بهتری که سایر رانندگان در شب از خودروی شما دارند، احتمال وقوع تصادف کاهش می‌یابد.

5.بدنه سالم و تمیزتری داشته باشید

خودروهای سفید به دلیل رنگی که دارند، اگر در معرض گرد و غبار قرار بگیرند، کثیفی کمتری را نسبت به خودروهای تیره به نمایش می‌گذارند؛ انگار که خودروی شما تمیز و به دور از هرگونه آلودگی است؛ اما اگر آن را بشویید می‌توانید به حجم آلودگی آن پی ببرید. یکی از مزایای دیگری که خودروهای سفید نسبت به خودروهای تیره رنگ دارند، این است که اگر خط‌‌‌‎وخش ظریفی روی بدنه ایجاد شود، کمتر مشخص می‌شوند و تا حدودی رنگ سفید خطوط را پوشش می‌دهد.

6.هزینه تولید کمتر خودروهای سفید

تولیدکنندگان در هر صنفی، علاقه‌مند به تولید محصولات با هزینه پایین‌تر هستند. تفاوتی ندارد که تولید کننده قطعات پزشکی باشد و یا تولید کننده بهترین باتری ماشین . تولیدکنندگان خودرو نیز از این قضیه مستثنی نیستند و تلاش می‌کنند تا یک خودرو با هزینه تمام شده پایین و سود بالاتر تولید کنند. رنگ سفید هزینه کمتری نسبت به سایر رنگ‌های بدنه خودرو دارد و به همین دلیل موردعلاقه خودروسازان است و عرضه آن بیشتر از سایر رنگ‌‌ها است.

7.ماندگاری بالای رنگ سفید بدنه ماشین

تابه‌حال تجربه داشته‌اید که بر اثر شستشو رنگ لباس شما کدر و کم‌رنگ شود؟ اگر آفتاب به طور مستقیم به لباس‌های شما بتابد چه‌طور؟ رنگ آنها چه تغییری می‌کند؟ رنگ بدنه ماشین نیز در اثر شستشو زیاد و یا شستشو با مواد شوینده نامناسب کدر می‌شود و از بین می‌رود. شما برای ایمن سازی خودرو و رنگ بدنه آن چه نکاتی را رعایت می‌کنید؟ اگر خودروی شما سفید رنگ است، به شما تبریک می‌گوییم بابت این انتخاب، چون رنگ سفید نسبت به سایر رنگ‌ها از مقاومت و ماندگاری بالاتری برخوردار است.

توضیحات عکس

کچلی گرفتن رنگ ماشین

8.خودرو سفید کچلی نمی‌گیرد

یکی از مشکلات امروزه شهرهای بزرگ، مسئله کمبود پارکینگ و افزایش تعداد خودروها شده است. اگر در محل زندگی و یا محل کار خودتان به پارکینگ‌های سقف‌دار دسترسی ندارید و خودروی خود را در معرض تابش نور خورشید قرار می‌دهید، باید آگاه باشید که این کار به قیمت کچلی گرفتن رنگ بدنه ماشین تمام می‌شود. کچلی گرفتن رنگ ماشین را می‌توانیم مثل آفتاب‌سوختگی بدانیم. برای جلوگیری از کچلی گرفتن ماشین، می‌توانید بدنه ماشین را سرامیک کنید، رنگ ماشین را ترمیم کنید، ماشین را در سایه پارک کنید و در آخر حواستان به سطح مایعات داخلی و باتری ماشین باشد تا آسیب نبیند. اگر خودرو شما پس از گذشت زمان طولانی روشن نشود، به نظر شما بهترین روش باتری به باتری کردن ماشین چیست؟

کدام رنگ ماشین را انتخاب می‌کنید؟

ماشین سفید رنگ، انتخاب جهانی

گزارش‌ها حاکی از این است که در جهان نیز خودروهایی با رنگ سفید فروش و متقاضی بیشتری دارد. ماشین‌های خارجی در رنگ‌های متنوع و بسیار جذابی به بازار عرضه می‌شوند، اما تقاضای ماشین سفید جایگاه اول را به خود اختصاص داده است و جایگاه‌های بعدی متعلق به نقره‌ای، مشکی، خاکستری و قرمز است.

رنگ خودرو یک انتخاب شخصی است و به سلیقه خریدار بستگی دارد. قطعا خرید یک خودرو قرمز می‌تواند بسیار جذاب‌تر از یک خودرو سفید رنگ و شبیه به هزاران ماشین موجود در خیابان باشد. انتخاب شما چیست؟ هم سو با بازار یک ماشین سفید را انتخاب می‌کنید و یا یک‌رنگ خاص و متناسب باسلیقه خودتان؟ تجربیات خودتان از خرید ماشین با رنگ‌های خاص را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد