موضوعات داغ

نگاهی به ایکس 33 کراس، محصول جدید مدیران خودرو

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

سرانجام ایکس 33 کراس به عنوان کراس اوور جدید ام‌وی‌ام طی مراسمی متفاوت که با استقبال حاضران همراه بود، رسماً رونمایی شد. اما در بخشی از این مراسم، حمید محمدی به‌عنوان مدیر واحد توسعه محصول برند ام‌وی‌ام تلاش کرد به سؤالی مهم در خصوص این کراس اوور مدرن پاسخ دهد؛ اینکه چرا ایکس 33 کراس بهترین انتخاب برای مشتریان است؟ در این مقاله بخش‌هایی از سخنرانی وی در پاسخ به این سؤال را مرور می‌کنیم:

حمید محمدی به‌عنوان مدیر واحد توسعه محصول برند ام‌وی‌ام

آیا خودرو X33 Cross انتخابی مناسبی برای مشتریان در نوع خودش هست؟

محمدی به سه نکته اشاره کرد که ما به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

1- طراحی مدرن بیرونی و داخلی خودرو

2- تجهیزات و آپشن‌های متنوع و کاربردی

3- تغییر در سبک زندگی با مفهوم Cross life

چراغ‌های جلو و جلوپنجره X33 کراس

چراغ‌های جلو و جلوپنجره

بر اساس اعلام طراحان این خودرو، در نمای روبرو جلوپنجره ماتریسی با طراحی هندسی ذوزنقه‌های معکوس و چراغ‌های روشنایی روز کوانتومیک در امتداد این جلوپنجره، از جهان موازی و لذت سفر رؤیایی صحبت می‌کند.

این موضوع حاصل تخیل و رویاپردازی طراحان چری است که تلاش کرده اند چهره مدرنی را به خودرو بدهند و البته تا حدود زیادی در این موضوع موفق عمل کرده اند. اما موضوع طراحی یک بحث نسبی است و به سلیقه افراد بر می‌گردد.

نمای جانبی ام وی ام X33 کراس

نمای جانبی / رنگ‌های طبیعی

به گفته طراحان چری در نمای جانبی شاهد خطوط نارنجی روی ریل سقفی و بدنه خودرو هستیم. خطوطی که خواستگاه رنگی آن عناصر طبیعی است که نشان‌دهنده تعهد این خودرو به حفاظت از محیط‌زیست، با دو موتور یک و یک و نیم لیتری و مصرف سوخت 6.1 لیتر در هر صد کیلومتر است. بلوغ در طراحی نمای جانبی با خطوط روی بدنه و رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی با تیغه‌های دورنگ به اوج خودش رسیده.

البته این خودرو در واقع یک فیس لیفت از X22 پرو محسوب می‌شود و در نمای جانبی به جز برخی از جزئیات تفاوت خیلی زیادی با آن ندارد و این موضوع از نقاط ضعف این خودرو محسوب می‌شود و تا حدودی تکراری بودن را تداعی می‌کند.

نمای پشت X33 Cross

نمای پشت / چراغ‌ها

در نمای عقب X33 Cross چراغ‌های یکپارچه با گرافیک زیبا و متقارن جانمایی شده است که با در نظر گرفتن جزئیات در طراحی، مشابه فلاپ‌های جلو و عقب، توازن در زبان طراحی را به خوبی حفظ کرده است.

البته همچنان یاد برادر بزرگتر یعنی X22 نیز اینجا گرامی داشته شده است و نمای عقب، چهره تلطیف شده ای از آن خودرو است.

نمای داخلی X33 کراس

نمای داخلی

اما در فضای داخلی طراحان چری خوب عمل کرده‌اند. در لحظه ورود به کابین، به کارگیری خطوط درهم‌آمیخته با مفهوم Dragon Skin (پوست اژدها) نظر هر بیننده‌ایی را به خود جلب خواهد کرد. خطوطی که تکرار آن در کنار هارمونی رنگ و دکوراسیون داخلی سعی در حفظ اصول زیبایی‌شناختی و ایجاد احساس آرامش برای سرنشینان دارد.

امکانات و آپشن‌ها

امکانات و آپشن‌ها

در بحث امکانات این خودرو نیز در سطح مناسبی قرار دارد و از این لحاظ یک چینی پرآپشن محسوب می‌شود اما خب در بازار فعلی پر از خودروهای چینی رقبا نیز دست خالی نیستند.

اشتراک‌گذاری اطلاعات تلفن همراه در صفحه‌نمایش 10.25 اینچی با وضوح تصویر بالا، ثبت اطلاعات سفر در صفحه جلو آمپر دیجیتال، ترمز پارک برقی و Auto hold و استارت خودرو از راه دور خدماتی هستند که از یک هم‌سفر هوشمند در یک رانندگی ماجراجویانه انتظار دارید، هم چنین امنیت در سفر با سیستم ایمنی ESP و چهار کیسه هوا تامین می‌شود. همچنین شارژر وایرلس دیگر آپشن این خودرو است که از سگمنت قیمتی فراتر می‌رود.

کانسپت Cross life تغییر در سبک زندگی

کانسپت Cross life تغییر در سبک زندگی

فارغ از مباحث فنی به ادعای مسئولین مدیران خودرو، ارتقای تکنولوژی همواره در رأس اهداف محصولات مدیران خودرو بوده و هست، این شرکت تلاش کرده تا در نسل جدید خودروهای تولیدی خودش از جمله X33 Cross با درک صحیحی از نیازهای کاربران، نگاه ویژه‌ایی به مفهوم "تغییر در سبک زندگی" داشته باشد. و حالا خودرو X33 Cross قصد دارد تا مثل یک پوشش به‌روز، که برآمده از خودآگاهی و نیازهای عاطفی هر شخص می‌باشد، حامی سلیقه و طرز فکر مالک خودش باشد. در این بین بهره‌گیری از تجارب مشتریان و ترکیب آن با توابع ریاضی و هندسی، زبان‌اصلی طراحی این خودرو برای ایجاد احساس آرامش در سرنشینان می‌باشد.

البته این موضوع یک کانسپت انتزاعی و یک روش تبلیغاتی است که شرکت مدیران خودرو آغازگر آن بوده است و شاید به دلیل مشکلات خاص و واقعی که اقتصاد کشور و وضعیت صنعت خودرو درگیر آن است و تبدیل شدن خودرو به محصولی دست نیافتنی، کانسپت‌های انتزاعی اینچنینی در صنعت خودرو ایران در درجه آخر اهمیت قرار دارد.

اما خب این موضوع نشان از پیشرو بودن شرکت مدیران خودرو نیز خبر می‌دهد ولی بنظر می‌رسد پرداخت به مسائلی که خرید خودرو را برای مشتریان تسهیل کند از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است تا پرداخت به تغییر سبک زندگی مشتریان.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/5/3
این خودرو رو چرا با نام x22 معرفی نکردن؟
این جانشین x22 pro هست
چری tiggo x3 plus هست اسم اصلی این خودرو که در سیگمنت x22 قرار داره نه در کلاس x33 یا تیگو ۴
1402/5/3
قیافش از پشت مثل صورت حشره میمونه - آدم فکر میکنه یه مگس داره بهش نگاه میکنه - بهتر بود از سبک خطوط موازی با طراحی مکعبی در چراغ خطر ها استفاده میشد تا چهره خودرو هم با X22 متفاوت بشه .