موضوعات داغ

جتور X70 پرو به بازار چین عرضه شد، نسخه‌ای ارتقا یافته از فیدلیتی پرستیژ

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

جتور X70 که در بازار کشورمان تحت برند فیدلیتی عرضه می‌شود، یکی از کراس‌اوورهای صادراتی چینی در بازار خاورمیانه و روسیه است. نسخه جدید این خودرو با طراحی متفاوت و تجهیزات فنی بهتر تحت نام فیدلیتی پرستیژ برای عرضه به بازار ایران معرفی شده است. در همین حال شرکت جتور در چین، از جتور X70 پرو رونمایی کرد. این خودرو از هفته پیش در بازار چین قابل دسترسی برای مشتریان است.

جتور X70 پرو شباهت قابل توجهی به فیدلیتی پرستیژ دارد اما برخی قسمت‌های آن باز طراحی شده‌اند. برای مثال جلوپنجره این خودرو از تزیینات کرومی رنگ بهره می‌برد که در خودروهای جدید چری استفاده شده است. دو نوار قرمز رنگ نیز در دو طرف سپر خودرو قرار دارند. این نوار در بخش جانبی خودرو و سپر عقب نیز ادامه می‌یابد. در کابین خودرو نیز روکش‌های صندلی قرمز رنگ مشاهده می‌شوند. طول 4749 میلی متر، عرض 1900 میلی متر و ارتفاع 1720 میلی متر ابعاد این خودرو را تشکیل می‌دهند. فاصله بین دو محور خودرو نیز 2745 میلیمتر است.

جتور X70 پرو

از نظر مشخصات فنی، جتور X70 پرو دقیقا از همان پیشرانه و گیربکس جتور X70 پلاس یا فیدلیتی پرستیژ استفاده می‌کند. فضای داخلی این خودرو نیز مشابه نسخه پلاس است. نسخه پایه جتور X70 پرو با موتور 1.5 لیتری توربوشارژر با 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور قابل خریداری است. نسخه میان‌رده جتور X70 پرو از موتور 1.6 لیتری توربوشارژر با 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. در نهایت قوی‌ترین تیپ جتور X70 پرو، به موتور دولیتری توربوشارژر با 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن‌متر گشتاور مجهز است. هر سه این پیشرانه‌ها هم‌اکنون در خودروهای چری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جتور X70 پرو

دو گیربکس برای جتور X70 پرو قابل انتخاب است که شامل جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک و هفت سرعته دوکلاچه تر می‌شوند. سیستم انتقال قدرت در جتور X70 پرو تنها به صورت دیفرانسیل جلو عمل می‌کند. بنابراین محصول جتور برخلاف تیگو 7 پرومکس قابلیت چهار چرخ محرک ندارد. جتور در حال راه‌اندازی خط تولید خود در روسیه است که سال 2024 تکمیل می‌شود. پس از آن بسیاری از نسخه‌های جتور در این کشور مونتاژ خواهند شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/5/7
این فیدلیتی دریم هستش