موضوعات داغ

تجمع اعتراضی متقاضیان خرید چانگان CS35 پلاس، چانگان ها نیامده گران شدند!

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

بر اساس اخبار منتشر شده امروز تجمع اعتراضی خریداران خودرو وارداتی چانگان CS35 وارداتی شرکت سایپا در مقابل شورای رقابت و با شعار "واردات خودرو سرابه" برگزار شده است.

امروز، بعد از سپری شدن حدود پنج ماه از وعده عرضه و تحویل خودروهای وارداتی چانگان، حالا مشتریان خودروهای چانگان CS35 وارداتی در اعتراض به وضعیت بلاتکلیفی خود و عدم تحقق وعده‌های مسئولین در این خصوص، در مقابل سازمان رقابت تجمع کرده‌اند.

همان‌طور که مطلع هستید، حدود پنج ماه از وعده تحویل خودروهای وارداتی به مشتریان گذشته است و هنوز مشتریان هیچ خبری از تحویل خودروهای خود ندارند. به علاوه، با افزایش قیمت نه تنها مشتریان باید مبلغ بیشتری را بابت تحویل خودروها پرداخت کنند، بلکه ۵۰۰ میلیون تومان از پول ثبت‌نامی‌ها هنوز هم بلاک شده و هیچ سودی به آنها تعلق نگرفته‌است. همینطور، از بین تمامی ثبت‌نام کنندگان که در حدود ۳۰ هزار نفر است، تنها ۱۱۳۳ نفر می‌توانند خودروهای وارداتی چانگان را خریداری شده را دریافت کنند و حدود ۲۹ هزار نفر دیگر نیز در ادامه احتمالا به جمع معترضین به وضع موجود اضافه خواهند شد.

تجمع اعتراضی متقاضیان خرید چانگان CS35 پلاس

از آنجا که تعرفه‌های وارداتی مورد تغییر قرار گرفته، قیمت نهایی خودروی وارداتی چانگان در تیپ ۲ حدود ۱۰۰ میلیون تومان و در تیپ ۳ حدود ۱۷۶ میلیون تومان نسبت به قبل افزایش یافته است.

با توجه به روند عجیب و پیچیده واردات خودرو کارشناسان صنعت خودرو و عمده مردم به این نتیجه اذعان دارند که واردات خودرو جز یک بازی دولتی بیهوده برای سرگرم کردن عموم و بهانه‌ای برای خارج کردن پول از دست مردم چیز دیگری نیست و براساس هیچ منطق و کتابی واردات با روند فعلی به جایی نخواهد رسید و جز ایجاد نارضایتی در میان عموم و به باد دادن سرمایه یک عده از مردم، حاصل دیگری نخواهد داشت.

در این میان شورای رقابت نیز در همراهی با خودروسازان چینی-دولتی و دمیدن در شیپور افزایش قیمت خودروهایی که بنظر قرار نیست حالا حالا تحویل مردم شود و شعله‌ور کردن تنور نارضایتی عمومی فروگذاری نمی‌کند.

بنظر می‌رسد که دولت در فرآیند تغییرات قیمتی جدید خودروهای وارداتی حدوداً ۱۵۶ میلیارد تومان بیشتر از گذشته از طریق ثبت نام کنندگان پول دریافت و سود بدست می آورد که اصلا توجیح ندارد.

در این میان بنظر می رسد تمام دستگاه‌های اجرایی اعم از مجلس و سازمان بازرسی کل کشور و دیگر نهادهای حاکمیتی چشم‌های خود را بر روی این سودجویی گسترده دولتی بسته‌اند.

البته با بررسی‌های بیشتر وضعیت واردات خودرو متوجه می‌شویم فعلا در مرحله اول نابسامانی واردات خودرو هستیم و به اصلاح "سر بزرگ هنوز زیر لحافه" و ما در مرحله‌ای هستیم که در همین ابتدا به ساکن برای واردات خودروهای چینی -که به صورت گسترده و فراگیر مونتاژ می‌کنیم- به مشکل برخورده‌ایم و احتمالا برای واردات خودروهای غیرچینی با یک بحران ملی مواجه شویم. در صورت عدم ورود نهادهای نظارتی فرادولتی به موضوع ساماندهی واردات خودرو در ادامه باید منتظر یک مشکل بسیار بزرگتر باشیم.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/5/16
با سلام
واقعاً حق دارند
چرا باید اینقدر ما در همه زمینه ها ضعف مدیریتی داشته باشیم
و هیچ نهادی هم پاسخگوی حقوق از دست رفته مردم نباشه