موضوعات داغ

مشارکت سایپا و سیتروئن رسمی شد

عکس مطلب اول
مراسم امضای قرارداد همکاری میان سایپا و سیتروئن فرانسه امروز در محل وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار شد.
به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جمالی مدیرعامل شرکت سایپا در این مراسم تصریح کرد:حدود 50 سال پیش سایپا و سیتروئن در تولید ژیان همکاری داشتند و امروز هم قرارداد جدیدی بین دو شرکت امضا می شود که امیدواریم در این قرارداد، همکاری های مناسبی در جهت ارتقای صنعت خودروی کشور در سطح منطقه و جهانی و توسعه صادرات انجام گیرد.
وی افزود: سرمایه گذاری در این قرارداد به صورت 50-50 است و و هیات مدیره این شرکت مشترک 3 نفر از سمت طرف ایرانی و 3 نفر از سمت شریک فرانسوی خواهد بود.
جمالی ادامه داد: در این قرارداد زنجیره ارزش از قطعه سازی تا فروش مدنظر قرار گرفته شده و در آن توسعه صنعت قطعه سازی نیز پیش بینی شده است.
همچنین در این مراسم نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: امروز پیش نویس این قرارداد امضا شد و امیدواریم به زودی قرارداد اصلی به امضا برسد.
وی افزود:30 درصد محصولات این شرکت مشترک برای 5 سال اول با مسئولیت طرف فرانسوی صادر می شود و برای توسعه همکاری های فنی و ارتقای فناوری در کشور نیز برنامه زمان بندی شده ای وجود دارد.
نعمت زاده اظهار داشت: همچنین بحث ساخت موتور جدید یورو6 در این قرارداد دیده شده که در سال 2019 تولید می شود و در سال 2020 اکثر قطعات این موتور در ایران ساخته خواهد شد.
وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد:خط تولید این شرکت مشترک در سایپا کاشان است که در 5 سال آینده به مرور خودروهای فعلی این خط تولید همچون پراید از چرخه تولید خارج می شوند.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/5/1
منتظر مونتاژ آشغالای فرانسوی با قیمت گزاف و باز هم کاهش قدرت خرید مردم هستیم...
و خدا حال قومی را تغییر نخواهد داد مگر اینکه خودشان بخواهند...
1395/5/1
به جای پند و نصیحت برو فکر خرید دوچرخه واسه خودت باش تا از این بیکاری نجات پیدا کنی
1395/5/1
خب تبریک میگم...فک کنم سیتروئن به باد رفت.
1395/5/1
خیلی هم خوب ولی اگه قرار بشه چند سال بعد تولیدشون متوقف بشه و رو دست خریدار بدبخت باد کنه به درد نمی خوره خیلی خوبه که همکاری کردند امیدوارم قیمت محصولاتی که می خواد بیاد هم قیمت خودروهای وارداتی نباشه و طوری باشه که قشر متوسط هم بتونن بخرن
1395/5/1
زمانی گه این نعمت زاده و یاراش دست از سر خودروسازی بردارن فقط میشه انتظار خودروی خوب داشت
1395/5/2
عمرأ مردم بتونن با این قیمت این ماشینو بخرن دلمون خوش بود که ماشینهای فرانسوی با قیمت های پایین وارد ایران میشه . با این قیمت به هیچ دردی نمیخوره.
1395/5/10
بدبخت سیتروئن
نکنه محصولات سیتروئنو وانت کنن!!!!