موضوعات داغ

کاتالوگ لاماری X به صورت رسمی منتشر شد + جدول

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت آرین پارس موتور اعلام کرد که ایما فول آپشن مونتاژی را با پسوند ایکس (X) به بازار ایران عرضه خواهد کرد. همچنین این شرکت برنامه دارد تا نسخه هیبریدی ایما را نیز در بازار کشور عرضه کند.

امروز در فاصله چند ساعت مانده به رونمایی رسمی از لاماری ایما ایکس، تصاویر و کاتالوگ رسمی این خودرو در وبسایت لاماری منتشر شد.

در حقیقت لاماری ایما X، هیچ تفاوت فنی در مقایسه با تیپ فعلی نداشته و صرفا در بحث امکانات رفاهی و ایمنی و همچنین ظاهری به صورت آپشنال، تغییراتی را به خود دیده است.

مشخصات فنی لاماری ایما ایکس

این خودرو مانند لاماری ایما معمولی مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری T-GDI است که با اتصال به گیربکس 7 سرعته دو کلاچه تر با قابلیت تیپ ترونیک، توانایی تولید حداکثر 195 اسب بخار، قدرت و 285 نیوتن متر، گشتاور را دارد. همچنین مصرف سوخت بهینه این کراس اوور در شرایط استاندارد 5.7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر اعلام شده و در شرایط ترکیبی، این عدد به 6.6 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر می‌رسد. لازم به ذکر است که قابلیت تعویض دنده دستی هم در لاماری ایما ایکس فراهم شده است.

طبق اعلام شرکت آرین پارس موتور در کاتالوگ ایما X، مشتریان می‌توانند تا این خودرو را با کیت بدنه اسپرت هم سفارش بدهند. در غیر این صورت، ایما X، با همان ظاهر قبلی به خریداران تحویل داده خواهد شد.

لاماری ایما ایکس

سیستم های هشدار و ایمنی

لاماری ایما ایکس با استفاده از سیستم هشدار خروج از خط (LDWS) و سیستم هشدار برخورد از جلو (FCW) به راننده هشدار می دهد در صورتی که خطوط جاده را ترک کند یا در معرض برخورد با جلوی خودروی دیگر قرار بگیرد. همچنین با دارا بودن سیستم تشخیص وجود مانع در نقاط کور (BSD)، این خودرو اطلاعاتی در مورد وجود خودروها یا اشیا در نقاط کور را به راننده ارائه می دهد.

امکانات رفاهی و تجهیزات

برخی از امکانات رفاهی لاماری ایما ایکس شامل گرمکن صندلی راننده، گرمکن و تهویه صندلی راننده، ماساژور صندلی راننده و تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو از عقب هستند. همچنین با داشتن شارژر بی سیم، مسافران می توانند گوشی های هوشمند خود را بدون نیاز به کابل شارژ کنند. برای راحتی بیشتر، لاماری ایما ایکس دارای تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو و تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو از عقب است.

سایر امکاناتی که در لاماری ایما ایکس وجود دارند شامل دوربین 360 درجه، دوربین ثبت وقایع، جک برقی درب صندوق عقب و سیستم تیپ ترونیک گیربکس است. همچنین با داشتن نورپردازی جدید داخل کابین و کلاستر با گرافیک جدید، لاماری ایما ایکس ظاهری مدرن و شیک دارد.

کاتالوگ لاماری ایما ایکس

امکانات ایمنی

لاماری ایما ایکس با دارا بودن سیستم های کنترل پایداری، کنترل شروع حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سرپایینی به راننده کمک می کند تا خودرو را به صورت استوار حرکت دهد. همچنین با سامانه های کنترل پایداری، خودرو در مسیر حرکتش پایدار می ماند و در صورت نیاز تصحیح های لازم را انجام می دهد. لاماری ایما ایکس دارای ترمز پارک برقی، سامانه ورود بدون کلید و سیستم کروز کنترل نیز می باشد.

لاماری ایما ایکس در صورت درخواست مشتری با کیت بدنه اسپرت عرضه می‌شود. همچنین با داشتن نور بالا اتوماتیک و چراغ های اصلی جلو با فناوری LED، روشنایی بیشتری به راننده در شرایط مختلف می دهد. سایر قابلیت های لاماری ایما ایکس شامل سنسور باران، سنسور نور و سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو است. همچنین با داشتن سقف پانورامیک، لاماری ایما ایکس به مسافران اجازه می دهد تا مناظر طبیعی را از داخل خودرو لذت ببرند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد