موضوعات داغ

آیین نامه واردات کامیون و اتوبوس کارکرده ابلاغ شد + نامه ابلاغیه

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

بر اساس اخبار منتشر شده و نامه دولت، آیین‌نامه اجرایی واردات خودروهای کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی‌بوس و ون با عمر کمتر از پنج سال به تصویب رسیده است.

این آیین‌نامه توسط هیات وزیران بر اساس پیشنهاد وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، کشور، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه با استناد به اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و بند (ص) تبصره (7) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ تصویب شده است.

هدف اصلی این آیین‌نامه، پاسخگویی به نیاز‌های حمل‌ونقل داخل شهری و برون شهری و رفع نیازهای صنعت و رفع انحصار است. با توجه به بند (ص) تبصره (7) ماده قانون بودجه سال ۱۴۰۲، به وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داده می‌شود تا با تأیید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای (کاربری بین شهری) و وزارت کشور (کاربری شهری) واردات خودروهای کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و ون با عمر کمتر از پنج سال را با رعایت قوانین و مقررات موجود ثبت کند.

اجرای این بند از طریق هیات وزیران توسط وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، کشور، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور صورت می‌پذیرد. در این آیین‌نامه، تأکید بر تأمین قطعات، خدمات پس از فروش و معاینه فنی شده است.

گزارش عملکرد این آیین‌نامه هر سه ماه یک بار توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود. خودروهای وارداتی باید بر اساس استانداردهای مورد نیاز و قوانین مربوطه تأمین شده و مطابق آنها باشند. همچنین، سن خودرو بر اساس سال ساخت آن می‌بایست کمتر از پنج سال باشد و میزان آلایندگی مجاز نیز باید مطابق قوانین و مقررات باشد.

ورود و ترخیص خودروهای مشمول این آیین‌نامه در بنادر و گمرکات اجرایی کشور، بدون ثبت سفارش و تخصیص ارز ممنوع است. منابع ارزی مورد نیاز برای اجرای این آیین‌نامه توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین و ابلاغ می‌شود.

آیین نامه واردات کامیون و اتوبوس کارکرده 1

آیین نامه واردات کامیون و اتوبوس کارکرده 2

آیین نامه واردات کامیون و اتوبوس کارکرده 3

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/5/31
آیا این آیین نامه شامل انواع وانت هم میشود؟