موضوعات داغ

نمایش تارا EV در نمایشگاه روایت خدمت در هفته دولت 1402 + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

نمایشگاه "روایت خدمت" از روز شنبه 4 شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد. این نمایشگاه با هدف روایت خدمات و دستاوردهای دوساله دولت سیزدهم برپا شده است.

در این نمایشگاه، وزارت‌خانه‌های مختلف دولتی با برپایی غرفه‌هایی، به نمایش و تشریح فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در دو سال گذشته می‌پردازند. همچنین مسئولان وزارت‌خانه‌ها به عنوان میزبان در این غرفه‌ها حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات و ابهامات بازدیدکنندگان مردمی باشند.

البته متاسفانه وضعیت صنعت خودرو کشور به قدری اسفبار است که چیزی برای دفاع ندارد و این نمایشگاه جز یک مراسم فرمایشی و نمایشی چیزی دیگری نیست و دستاورد دولت در دوسال اخیر را می‌توان تغییرات عجیب قیمتی خودروها و افزایش شدید آن‌ها دانست و البته ورود پر تعداد چینی‌های چند میلیاردی نیز از دیگر دستاوردهاست. در واقع شاید بزرگترین دستاورد دولت در دوسال اخیر خارج کردن خودرو از دسترس عموم و تبدیل کردن خودرو به یک آرزوی دست نیافتی برای اقشار متوسط و کم درآمد بوده است.

نمایش خودرو تارا EV یا نسخه تارا برقی

نمایش خودرو تارا EV یا نسخه تارا برقی

خودرو برقی تارا که با نام تارا EV شناخته می‌شود از محصولاتی است که به عنوان دستاورد دولت در نمایشگاه معرفی شده است.

خودروی برقی تارا محصول شرکت ایران خودرو، مجهز به موتور الکتریکی 160 اسب بخاری است که 300 نیوتن متر گشتاور را نیز تولید می‌کند. این خودرو به کمک این پیشرانه قادر است در 9 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. سرعت حداکثر این خودرو 140 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

تارا از باتری 45 کیلوواتی بهره می‌برد که با یکبار شارژ، مسافت 300 کیلومتری را طی می‌کند. شارژ سریع تارا ظرف 30 دقیقه و شارژ کامل آن با شارژر خانگی طی 10 ساعت انجام می‌شود.

تارا EV یا نسخه تارا برقی

عرضه خودرو تارا برقی

خودروی برقی تارا به عنوان نخستین خودروی تمام برقی شرکت ایران خودرو، به زودی وارد بازار می‌شود. البته عرضه این خودرو منوط به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم مانند شارژرهای عمومی و همچنین ایجاد انگیزه در خریداران برای ترغیب به خرید خودروهای برقی است.

طراحی و ساخت این خودرو توسط شرکت جتکو، زیرمجموعه ایران خودرو و با همکاری شرکت‌های مختلف داخلی انجام شده است. الکتروموتور تارا توسط موتورژن و رادسا، باتری توسط صباباطری، درایو توسط پرتوصنعت و مانا، شارژر و مبدل توسط فرزانگان و سیستم مدیریت حرارت توسط دانشگاه صنعتی شریف و شرکت‌های دیگر ساخته شده‌ است.

تارا برقی

با توجه به مشارکت شرکت‌های مختلف داخلی در طراحی و ساخت این خودروی برقی، می‌توان انتظار داشت که تارا از کیفیت و استانداردهای فنی مناسبی برخوردار باشد و ورود آن به بازار بتواند گامی مثبت در جهت توسعه خودروهای برقی داخلی و زیرساخت‌های مربوطه باشد.

بر اساس اعلام مدیرعامل ایران خودرو تیراژ اولیه تارا 5000 دستگاه است که عمدتاً برای تاکسی‌ها عرضه می‌شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/6/7
چرا عکس از موتور و جلو آمپر نگذاشتید
1402/6/9
این که هنوز همون چراغ مزخرف قدیمی رو داره،چراغ V4 روش نیست چرا