موضوعات داغ

معرفی خودروی برقی اسکای ول ET5 در نمایشگاه هفته دولت + فیلم و عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروی برقی اسکای ول ET5 یکی از جدیدترین محصولات شرکت چینی SKYWELL در بازار خودروهای برقی است که از لحاظ طراحی، امکانات و عملکرد، جایگاه ویژه‌ای در این بازار دارد. در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات فنی این خودروی برقی می‌پردازیم. این خودرو بزودی توسط شرکت نبکا در بازار ایران عرضه خواهد شد و اطلاعاتی در خصوص فعالیت های این شرکت در پیج لینکدین این شرکت برای علاقمندان قرار دارد.

با پیشرفت فناوری و تغییرات نگرش به محیط زیست، صنعت خودروسازی نیز به سمت تولید خودروهای برقی حرکت می‌کند. یکی از مدل‌های برقی جدیدی که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، خودروی "SKYWELL ET5" می‌باشد. این خودرو با مجموعه‌ای از امکانات و مشخصات برتر، به عنوان یک نماینده برجسته در دسته‌ی خودروهای برقی به بازار عرضه شده است.

ویدیو معرفی اسکای ول ET5

طراحی ظاهری اسکای ول ET5

ET5 دارای طراحی ظاهری زیبا و آیرودینامیک است که ضمن الهام گرفتن از خودروهای اسپرت، فضای داخلی نسبتاً وسیعی نیز دارد. این خودرو با طول 4698 میلی‌متر، عرض 1908 میلی‌متر و ارتفاع 1696 میلی‌متر، در شاخه خودروهای شاسی‌بلند متوسط قرار می‌گیرد. فاصله بین دو محور آن 2800 میلی‌متر است و 5 سرنشین جای می‌گیرد.

با طراحی شاسی بلند متوسط، خودروی ET5 قدرت و پایداری در رانندگی روی سطوح مختلف را به همراه دارد. این تایپ بدنه باعث تجربه رانندگی مطمئن‌تر و جذاب‌تر برای کاربران می‌شود.

اسکای ول ET5

عملکرد فنی و پیشرانه اسکای ول ET5

اسکای ول ET5 مجهز به موتور الکتریکی 204 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر است. شتاب 0 تا 100 کیلومتر آن 9.6 ثانیه و حداکثر سرعتش به 150 کیلومتر در ساعت می‌رسد. با یک بار شارژ کامل، می‌تواند تا 520 کیلومتر را طی کند. استفاده از موتور قدرتمند برقی در ET5، از مزیت‌های اصلی این خودرو به شمار می‌رود.

سیستم هوشمند کنترل دمای باطری در ET5، با اتخاذ تکنولوژی آب خنک، به حفظ عمر و بهره‌وری بیشتر باطری کمک می‌کند. یکی از اصول مهم در خودروهای برقی، بازیافت انرژی ترمز، به منظور افزایش کارایی و کاهش مصرف سوخت است. خودروی ET5 با سیستم بازیافت انرژی بیش از 30% از نیروی ترمز را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند.

این خودرو با شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در 9.6 ثانیه و حداکثر سرعت 150 کیلومتر در ساعت، تجربه‌ای ایمن و مناسبی از رانندگی را به کاربران ارائه می‌دهد. همچنین، با حداکثر شیب روی 30%، این خودرو توانایی رفتار در مسیرهای مختلف را دارد.

شارژر همراه 11 کیلوواتی این امکان را می‌دهد تا خودرو در 35 دقیقه تا 80 درصد شارژ شود. همچنین با شارژ آرام 12 ساعته نیز قابلیت شارژ کامل دارد. خودرو می‌تواند برق موردنیاز وسایل برقی را تامین کند.

از جمله ویژگی‌های این خودرو، انتخاب حالت رانندگی به صورت اسپرت، اکونومی یا معمولی است. این امکان به راننده اجازه می‌دهد تجربه‌ای متناسب با شرایط مسیر و سبک رانندگی خود را انتخاب کند.

خودرو برقی اسکای ول ET5

ایمنی و امکانات رفاهی

ترمز و پایداری: خودرو ET5 با سیستم ترمز هوشمند فعال، ترمز پارک برقی و ترمز‌های دیسکی خنک‌شونده در چرخ‌های جلو و دیسکی در چرخ‌های عقب، ایمنی و کنترل را به ارمغان می‌آورد. این خودرو با سیستم‌های EBD/CBC، ESC/DSC، ARS/TCS و BA/EBA از پایداری در موقعیت‌های مختلف و کنترل بهتر بر روی جاده اطمینان حاصل می‌کند.

سیستم تعلیق: تعلیق جلو از نوع مک فرسون و تعلیق عقب بازویی، باعث رانندگی پایدارتر و راحت‌تر در مسیر می‌شود. همچنین، سیستم کنترل ایستایی در شیب و سربالایی (HAC)، تجربه نیمه‌شیب و تردد در مسیرهای خاص را ساده‌تر می‌کند.

سیستم‌های هوشمند: از جمله سیستم‌های هوشمند خودرو می‌توان به کنترل سرعت خودرو در سرپایینی، کنترل سرعت بیش از حد، و اخطار خواب آلودگی راننده اشاره کرد که به افزایش ایمنی و راحتی در سفر کمک می‌کنند.

نمای خودرو ماشین برقی اسکای ول ET5

امکانات داخلی و سرگرمی

صندلی‌ها و تنظیمات: خودرو ET5 با داشتن صندلی‌های چرمی با تنظیم برقی در چهار جهت، تجربه رانندگی را راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. همچنین، امکان تنظیمات پشتی صندلی‌های عقب و تنظیم‌های گوناگون برای راحتی سرنشینان از دیگر ویژگی‌های این خودرو است.

سیستم صوتی و تصویری: با داشتن صفحه نمایشگر 12.8 اینچی و آمپر دیجیتال 12.3 اینچی، خودرو ET5 امکانات سیستم مولتی‌مدیا و راهنمایی ترافیکی را فراهم می‌آورد. همچنین، دارای سیستم مسیریابی و دسترسی به گوشی‌های اندروید و آیفون است.

سیستم نورپردازی داخلی: امکان نورپردازی داخلی با 128 طیف رنگی، تجربه یکپارچه‌تر و دلپذیرتر از رانندگی را فراهم می‌کند.

دیزاین و روشنایی: از جمله ویژگی‌هایی که به چشم می‌آید، چراغهای لیزری جلو و چراغ‌های روز (دی لایت) در جلوی خودرو وجود دارد که ظاهری زیبا و به روز به این خودرو می‌بخشد.

تنظیم ارتفاع چراغ جلو: این امکان با توجه به شرایط جاده و دید راننده، تاثیر مستقیمی بر کیفیت روشنایی و دید در شب و روز دارد.

سانروف پانوراما: این ویژگی به سرنشینان امکان لذت بردن از چشم‌اندازهای خارجی را در سفرها می‌دهد.

فضای خودرو ماشین برقی اسکای ول ET5

امکانات برقی و تغذیه

خودرو ET5 با داشتن سه پورت USB، خروجی برق 220 ولت داخل خودرو و خروجی برق 12 ولت، امکان شارژ گوشی‌ها و تجهیزات الکترونیکی را به صورت مستقیم فراهم می‌کند. این خودرو با امکان شارژ سریع و آرام، شارژر همراه 11 کیلوواتی و شارژر وایرلس موبایل، تجربه استفاده راحت از ابزارهای الکترونیکی را فراهم می‌آورد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد