موضوعات داغ

بررسی کراس اوور VGV U75 پلاس، محصول ایلیا موتور در نمایشگاه مشهد ۱۴۰۲ + فیلم و عکس

عکس مطلب اول

گروه خودروبانک به بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد ۱۴۰۲ آمده تا شما عزیزان را در جریان این رویداد مهم قرار دهد. نمایشگاه خودرو از تاریخ ۹ لغایت ۱۲ شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌های این شهر در انتهای بلوار وکیل‌آباد دایر بوده و بین ساعات ۱۷ الی ۲۲ میزبان بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان حوزه خودرو است.

بررسی کراس اوور VGV U75 پلاس

خودروسازان بسیاری در این نمایشگاه حاضر شده‌اند تا از محصولات متنوع خود رونمایی کنند. ایلیا موتور نیز با نسخه ارتقا یافته دایون Y5 به نام دایون Y7 و کراس اوور جدید VGV U75 Plus وارد میدان شده که غرفه آن جنب غرفه ایران‌خودرو است.

کراس اوور وارداتی ایلیا موتور محصولی از کمپانی سینوتراک چین بوده که ظاهری به‌روز، موتور قدرتمند و امکانات و تجهیزات فراوانی دارد. این ماشین در نسخه‌های ۵، ۶ و ۷ نفره عرضه شده که مدل ۷ نفره آن در غرفه ایلیا خودنمایی می‌کند. یو۷۵ پلاس برای خانواده‌های پرجمعیت مناسب است و رقیب اصلی هایما 7X و سوبا M4 به حساب می‌آید.

وی‌جی‌وی یو۷۵ پلاس محصول سال ۲۰۲۱ است و یک خودروی نسبتا جدید تلقی می‌شود. این ماشین دارای ۴۸۲۵ میلی‌متر طول، ۱۸۷۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۹۱ میلی‌متر ارتفاع بوده و فاصله بین دو محور آن به ۲.۸ متر می‌رسد. بنابراین اتاقکی با فضای جادار در اختیار سرنشینان قرار دارد.

کراس اوور VGV U75 پلاس در نمای مقابل شامل یک جلوپنجره بزرگ می‌شود که از طرفین به چراغ‌های اصلی متصل شده است. بخش سپر دارای یک نوار قرمزرنگ است که ماشین را از سایر همتایان چینی متمایز می‌سازد. در نمای جانبی، طراحی جالب رینگ‌ها، نوار کرومی در پایین درب‌ها، روکش پلاستیکی قوس چرخ‌ها و سقف نسبتا صاف خودنمایی می‌کنند که به یک اسپویلر منتهی شده است. عقب ماشین نیز هماهنگی مناسبی با نمای جلو داشته و شامل چراغ‌های جدا از هم و دیفیوزر با نوار قرمزرنگ می‌شود. یک خروجی اگزوز مستطیلی شکل در دو طرف سپر به چشم می‌خورد.

نمای عقب کراس اوور VGV U75 پلاس

داخل کابین VGV U75 Plus طراحی شبیه به محصولات مرسدس بنز دارد و تریم دورنگ مشکی و قهوه‌ای حس نشستن در یک خودروی لوکس را به سرنشینان القا می‌کند. در بین صندلی‌های جلو، کنسول مرکزی قرار گرفته که از یک طرف به استراحتگاه بازو و از طرف دیگر به دکمه‌های لمسی سیستم تهویه و سپس به نمایشگر ۱۰.۱ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی متصل می‌شود. دریچه‌های تهویه هوا در بالای نمایشگر و در وسط داشبورد جاسازی شده‌اند که طراحی آن‌ها چندان شیک و مدرن نیست.

غربیلک فرمان، حالتی مابین گرد و دی-کات دارد و دکمه‌های کنترلی متعددی روی دو شاخه آن دیده می‌شود. در پشت غربیلک، نمایشگر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اطلاعات حیاتی خودرو را به راننده نشان می‌دهد. صندلی‌ها با چرم به ظاهر مرغوبی روکش شده‌اند و ارگونومی مناسب آن‌ها، آسایش در طول سفرهای کوتاه و طولانی را برای سرنشینان فراهم می‌آورد.

موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با قدرت ۲۲۶ اسب بخار و گشتاور ۳۸۵ نیوتن متر، وظیفه به حرکت درآوردن این خودروی ۱۷۰۰ کیلوگرمی را بر عهده دارد. موتور به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل است که قوای محرکه را به چرخ‌های جلو وارد می‌کند.

فضای داخلی VGV U75 Plus

وی‌جی‌وی یو۷۵ پلاس از چهار حالت رانندگی معمولی، اکونومی و اسپرت و همچنین رانندگی در شرایط برفی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد ۸ ثانیه‌ای دست پیدا کند. این ماشین پیرو استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

در بخش ترمز و پایداری، سیستم‌های ترمز ضد قفل به همراه توزیع‌کننده الکتریکی نیروی ترمز، سیستم کنترل کشش، کنترل پایداری، کنترل شروع حرکت در سربالایی HAC، کنترل حرکت در سرپایینی DAC و ARP یا همان سیستم محافظ فعال واژگونی به کمک راننده می‌آیند. امکانات رفاهی وی‌جی‌وی یو۷۵ پلاس شامل کروز کنترل، سیستم پایش باد لاستیک‌ها، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد، سیستم هشدار خروج از خط، دوربین ثبت وقایع، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی، فرمان برقی EPS و ... می‌شود.

ایلیا موتور قیمت کراس اوور VGV U75 پلاس را حدود ۱.۷ الی ۱.۸ میلیارد تومان اعلام کرده است. این شرکت همچنین قصد دارد یک شاسی‌بلند دو دیفرانسیل کره‌ای را در لیست وارداتی‌های خود قرار دهد.

کنسول میانی شبیه به محصولات برند مرسدس بنز

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد