موضوعات داغ

حضور سهند پارس خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد 1402، سومین نسل تیبا + فیلم و عکس

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سهند محصول جدید گروه خودروسازی سایپا است که البته با نشان پارس خودرو به بازار عرضه خواهد شد. این خودرو سومین فیس‌لیفت تیبا است که پس از نسخه اصلی، ساینا و ساینا S به بازار عرضه می‌شود. این خودرو در غرفه پارس خودرو واقع در نمایشگاه خودرو مشهد حضور داشت و پیش از آن نیز در نمایشگاه هفته دولت به نمایش درآمده بود.

همانند اکثر فیس‌لیفت‌ها، بخش عمده تغییرات ظاهری پارس خودرو سهند در نمای جلو و عقب خودرو مشاهده می‌شوند. کاپوت این خودرو اکنون کشیده‌تر است و کاسه چراغ‌های آن نیز ظاهری جدید دارند. اگر از نمای جلو به این خودرو نگاه کنیم، می‌توان گفت که طراحی بخش جلو سهند به نسل اول چری آریزو 5 شباهت دارد. آینه‌های این خودرو نسبت به ساینا بسیار بزرگتر هستند و چراغ‌های راهنمای روی گلگیر نیز به قاب آینه‌ها منتقل شده است.

فیلم بررسی سهند پارس خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد

در نمای جانبی، تفاوت خاصی میان سهند پارس خودرو و ساینا S مشاهده نمی‌شود. طراحی ستون و همچنین قاب درها یکسان است که با توجه به نمای کشیده جلو و عقب، این بخش دچار تضاد شده است. بنابراین می‌توان گفت که ساینا S در نمای جانبی، جلوه بهتری را نسبت به سهند ارائه می‌کند.

در بخش عقب نیز تغییرات چشمگیر هستند. چراغ‌های خودرو اکنون بزرگتر شده‌اند و بخشی از آن‌ها روی درب صندوق خودرو قرار دارد. این سبک از طراحی چراغ‌ها را پیش از این در محصولات جدید رنو دیده بودیم. نام سهند نیز به صورت فارسی در کنار آرم پارس خودرو روی درب صندوق درج شده است.

کابین سهند پارس خودرو از تریم داخلی مشترک با دیگر محصول جدید سایپا یعنی اطلس بهره می‌برد. این داشبورد نسخه بهینه شده کابین ساینا و کوییک است که تریم دو رنگ به همراه نمایشگر و همچنین پنل ابزار جدید را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین سطح مواد به کار رفته در ساخت کابین خودرو نیز نسبت به گذشته بهبود یافته‌اند. سهند در قالب چند تیپ به بازار عرضه می‌شود که تجهیزات استاندارد آن شامل این موارد هستند:

کروز کنترل، سنسور فشار باد تایرها، سیستم تهویه مطبوع دیجیتال با کولر اتوماتیک، تنظیم صندلی راننده در شش جهت به صورت دستی، خروجی برق 12 ولت، چراغ روشنایی در روز، سنسور نور، سنسور باران، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، سیستم صوتی با چهار بلندگو و سنسور پارک عقب.

سهند

در بخش مشخصات فنی، سایپا سهند به نسخه بهینه شده موتور M15‌ مجهز است که حداکثر 90 اسب‌بخار قدرت و 137 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس‌های پنج سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک نیز برای این خودرو قابل انتخاب هستند. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 7 لیتر در صد کیلومتر عنوان شده است اما سایر اطلاعات فنی آن همچون شتاب و حداکثر سرعت، هنوز اعلام نشده‌اند.

سهند

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/6/10
ساید پنل محصولات سایپا از زمان کیا ریو ۲۰۰۱ تا حالا رو تیبا و کوئیک و ساینا و حالا هم سهند یکسانه!!واقعا چرا یه هزینه طراحی مجدد قالب ساید نمیده سایپا؟؟