موضوعات داغ

گزارش تصویری غرفه آرین پارس موتور در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۲ + عکس

عکس مطلب اول

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد از تاریخ ۹ الی ۱۲ شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌های این شهر برگزار شده و بسیاری از خودروسازان کشور در آن حضور یافته‌اند. این نمایشگاه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای خودرویی سال ۱۴۰۲ میزبان محصولات متعدد از شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا و تمام شرکت‌های زیرمجموعه و همین‌طور گروه‌های صنعتی بهمن موتور، کرمان موتور، سانیار موتور و ... است و بازدیدکنندگان از ساعت ۱۷ الی ۲۲ می‌توانند به صورت رایگان از غرفه‌های مختلف دیدن کنند.

پارس موتور نیز با نسخه‌های مختلف لاماری ایما وارد نمایشگاه شده تا امکان بازدید نزدیک از آن‌ها را برای علاقه‌مندان فراهم آورد.

لاماری ایما یک کراس اوور جذاب و زیبا در بازار ایران است که در مدت کوتاهی توانسته به محبوبیت بالا و فروش مورد انتظار دست پیدا کند. با این حال به دلیل گزارش کاستی‌های متعدد از سوی خریداران، آرین پارس موتور تصمیم گرفته نسخه فول آپشن این ماشین به نام لاماری ایما X را روانه بازار کند که شامل لیست طویلی از تجهیزات و امکانات رفاهی و ایمنی می‌شود.

لاماری ایما X

لاماری ایما X همچنان از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۱۹۵ اسب بخاری استفاده می‌کند و به گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک مجهز است. ولی برخلاف نسخه قبلی، گیربکس جدید از قابلیت تعویض دنده به صورت دستی (تیپ ترونیک) برخوردار بوده و امکان کنترل بیشتر روی حرکت خودرو را برای راننده فراهم می‌آورد.

و اما نسخه دیگر لاماری ایما که ظاهر جدید و جذاب‌تری دارد، از پیشرانه هیبرید استفاده می‌کند و به همین دلیل لاماری ایما هیبرید خوانده می‌شود. نمای جلوی این ماشین به طور خاص با مدل معمولی و X فرق می‌کند. جلوپنجره با سپر ادغام شده و جلوه زیبا و متمایزی را به وجود آورده است. رینگ‌ها نیز طراحی جدید و اسپرت تری به خود گرفته‌اند.

پیشرانه لاماری ایما هیبریدی شامل یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندره می‌شود که قادر به تولید ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است. قوای محرکه از طریق گیربکس e-CVT به سمت چرخ‌های جلو هدایت شده و ماشین را به حرکت می‌اندازد. نسخه هیبریدی به ۸.۱ ثانیه زمان احتیاج دارد تا بتواند از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت ترکیبی نیز حدود ۵.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

لاماری ایما هیبرید

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/6/13
لاماری ساده چقدر شیک تره