موضوعات داغ

نگاهی به سایپا اطلس در نمایشگاه خودرو مشهد 1402 + فیلم و عکس

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سایپا اطلس محصول جدید سایپا است که در کنار سهند پارس خودرو، سومین نسل از خودروهای اقتصادی سایپا را تشکیل می‌دهند. در حالی که سهند فیس‌لیفت ساینا و تیبا به حساب می‌آید، اطلس را باید فیس‌لیفت تیبا 2 و سپس کوییک بدانیم. البته سایپا همزمان با تولید اطلس و سهند، قصد دارد تا تولید کوییک S و ساینا S را نیز ادامه دهد. بنابراین اطلس به عنوان خودرویی گران‌تر و همچنین لوکس‌تر از کوییک شناخته خواهد شد.

نگاهی به سایپا اطلس در نمایشگاه خودرو مشهد

سایپا اطلس طی چندماه گذشته در حال تست جاده‌ای رویت شده است و اکنون مصرف‌کنندگان ایرانی می‌توانند این خودرو را در نمایشگاه مشهد 1402 از نزدیک ببینند. اطلس جزو خودروهای عرضه شده در مرحله دوم سامانه یکپارچه بود که البته قیمت آن هنوز برای مصرف‌کنندگان مشخص نشده است. انتظار داریم تا عرضه سهند و اطلس از سوی سایپا و پارس خودرو به صورت همزمان صورت بگیرد.

اطلس

از نظر طراحی ظاهری، اطلس رویه سهند را ادامه می‌دهد. تغییرات ظاهری نمای جلو و عقب چشمگیر هستند، در حالی که نمای جانبی تفاوتی نسبت کوییک S‌ را تجربه نکرده است. سبک طراحی سایپا اطلس در جلو شباهت بسیاری به هاچ‌بک‌ها و کراس‌اوورهای فورد دارد. در نمای عقب نیز از چراغ‌هایی به سبک خودروهای رنو استفاده شده است که شباهت بسیاری به چراغ‌های سهند دارند.

کابین سایپا اطلس نیز از تریم داخلی مشابه با سهند بهره می‌برد. این کابین نیز نسخه به‌روز شده کابین ساینا S‌ است که تریم دو رنگ دارد و از مواد باکیفیتی در ساخت آن استفاده شده است. بزرگترین تفاوت کابین اطلس با کوییک، تغییر محل نمایشگر سیستم صوتی است که اندکی جلوتر نصب شده است. فرمان دی‌کات که اخیرا از کوییک S حذف شده است، به همراه دکمه‌های کنترلی در کابین اطلس مشاهده می‌شود.

اطلس

بنابر شنیده‌ها، سایپا اطلس به پیشرانه M15GSI مجهز است که نسخه بهینه موتور 1.5 لیتری سایپا محسوب می‌شود. این پیشرانه حداکثر 90 اسب‌بخار قدرت و 137 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. جعبه دنده پنج سرعته دستی یا اتوماتیک CVT نیز بخش انتقال قدرت این خودرو را تشکیل می‌دهند.

بنابر اظهارات اولیه مدیران پروژه اطلس، این خودرو در قالب چهار تیپ به بازار عرضه خواهد شد که دو تیپ دنده دستی و دو تیپ دیگر اتوماتیک خواهند بود. سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سنسور نور و باران، دی لایت، دو کیسه هوا، سامانه پایش فشار باد تایرها، فرمان دی‌کات، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر و مسیریاب با قابلیت اتصال موبایل، نشانگر تعویض دنده، سیستم کمک به حرکت در سربالایی و باربند اسپرت از جمله تجهیزات استاندارد اطلس در تمامی تیپ‌ها هستند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/6/19
قیمتش چنده؟