موضوعات داغ

قدم به قدم تا مراحل تغییر رنگ خودرو

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

برای تغییر رنگ خودرو باید چه اقداماتی انجام دهید؟ اگر تصمیم گرفته‌اید رنگ خودروی خود را تغییر دهید، تا پایان این مقاله از خودرو بانک با ما همراه باشید.

تغییر رنگ خودرو

اگر در خیابان کمی به رنگ‌های خودروها توجه کنید، متوجه خواهید شد که 90 درصد خودروها به رنگ سفید و مشکی هستند و خودروهایی به رنگ آلبالویی، سبز پسته‌ای و یا یاسی رنگ بسیار کمتر دیده می‌شوند. اگر بعد از خرید خودروی سفیدرنگ، پشیمان شدید و ترجیح دادید به‌جای همرنگ شدن با سایر رانندگان، به سلیقه خودتان احترام بگذارید و یک خودرو با رنگ خاص سوار شوید، چه اقداماتی باید انجام دهید؟ چگونه می‌توان رنگ خودرو را تغییر داد؟ اگر شما هم به دنبال یک خودرو با رنگ جذاب هستید، تا پایان این مقاله از خودرو بانک با ما همراه باشید.

گرفتن مجوز تغییر رنگ خودرو

قدم اول، مجوز تغییر رنگ خودرو را بگیرید

برای اینکه بتوانید تغییری در خودروی خود ایجاد کنید، در ابتدا باید مجوز بگیرید؛ تفاوتی ندارد که برای رفع مشکلات فنی خودرو ، موتور و یا شاسی آن را تعویض می‌کنید و یا برای تنوع می‌خواهید رنگ بدنه آن را تغییر دهید. برای گرفتن مجوز کافی است با همراه داشتن مدارک لازم به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید و درخواست خودتان را ثبت کنید. یکی از نکاتی که هنگام تغییر رنگ خودرو باید در نظر بگیرید این است که نباید رنگ انتخابی شما در لیست رنگ‌های ممنوعه باشد و یک رنگ متعارف را انتخاب کنید.

مدارک لازم برای گرفتن مجوز تغییر رنگ

قدم دوم، مدارک لازم برای گرفتن مجوز تغییر رنگ

اگر شما بدون اخذ مجوزهای قانونی، رنگ بدنه خودرو را تغییر بدهید، مجبور به پرداخت جریمه و تغییر رنگ خودرو به رنگ اولیه آن هستید و در صورتی که رنگ خودرو را تغییر ندهید خودرو شما متوقف می‌شود. اگر شما راننده ماشین لاماری مشکی باشید و بخواهید رنگ آن را به آبی فیروزه‌ای تغییر دهید، باید چه مدارکی را همراه خود به مراکز تعویض پلاک ببرید؟ در زیر یک لیست از مدارک ضروری اخذ مجوز تغییر رنگ خودرو را برای شما تهیه کرده‌ایم.

• بیمه شخص ثالث

• اصل کارت ملی و شناسنامه مالک خودرو

• گواهی پرداخت خلافی خودرو

• رسید پرداخت عوارض شهرداری

• کارت خودرو

• برگ سبز

• مدارک احراز محل سکونت مالک

• سند مالکیت و برگ سبز خودرو

تغییر رنگ بدنه خودرو

قدم سوم، رنگ بدنه خودرو را انتخاب کنید

اگر تصمیم به تغییر رنگ بدنه خودرو به یک رنگ خاص و جذاب دارید، باید رنگ بدنه انتخابی خود را به مراکز تعویض پلاک اطلاع دهید تا در صورت موافقت، مجوز تغییر رنگ را به شما بدهند. شما نمی‌توانید رنگ خودرو شخصی خودتان را به رنگ خودروهای امدادی، نیروهای مسلح و رنگ‌هایی که قابلیت استتار دارند تغییر دهید.

کارشناسی تغییر رنگ بدنه خودرو

قدم چهارم، خودرو را به دست کارشناس بسپارید

برای انجام هر کاری شما نیاز به مشاوره با یک متخصص دارید، به طور مثال اگر نیاز به یک جراحی داشته باشید، به دنبال بهترین متخصص و جراح می‌روید. اگر بخواهید به یک سفر با خودرو بروید، رفع مشکلات فنی خودرو و مراجعه به یک مکانیک را در چک لیست خودرو قبل از سفر خودتان قرار میدهید. برای تغییر رنگ بدنه ماشین نیز باید به یک متخصص معتمد مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید تا صحت اطلاعت درج شده را با خودرو تطابق دهد. توجه داشته باشید که اگر قبلا نسبت به تعویض اتاق و یا موتور خودرو اقدام کرده باشید، درخواست شما برای تغییر رنگ خودرو رد می‌شود.

قدم پنجم، دریافت تاییدیه از اداره آگاهی

اگر شما قصد خرید یک خودرو را داشته باشید، چه اقداماتی انجام می‌دهید؟ در ابتدا یک لیست از چه ماشین هایی نخریم تهیه کنید؛ در این لیست خودروهایی که مسروقه هستند، سند ندارند و یا تخلفات و تصادفات زیادی داشته‌اند را نیز قرار دهید. این خودروها همیشه دردسرساز بوده و حتی هنگام رنگ‌کردن مجدد آن نیز با مشکلاتی دست به گریبان خواهید شد. بعد از اینکه کارشناس خودرو صحت اطلاعات شما را تایید کرد، باید از اداره آگاهی و پلیس راهنمایی استعلام بگیرید تا در صورت سرقتی نبودن ماشین و یا عدم وجود هر گونه مشکل، فرم تقاضا شما تایید می‌شود.

قدم آخر، ماشین خوش‌رنگ خود را تحویل بگیرید

بعد از گذر از هفت خوان رستم، در این مرحله به خواسته خود می‌رسید و می‌توانید با در دست داشتن مجوزهای اخذ شده، خودروی خود را به مراکز تخصصی نقاشی و صافکاری تحویل بدهید و خودروی جذاب و خوش‌رنگ خود را تحویل بگیرید. هزینه این مرحله بسته به نوع رنگ، رنگ انتخابی، حجم رنگ استفاده شده، دستمزد نقاش و ابعاد ماشین شما بستگی دارد.

بررسی مجدد خودروی رنگ شده

بررسی مجدد خودروی رنگ شده

بعد از اینکه خودروی رنگ شده خودتان را از نقاش‌ها تحویل گرفتید، باید دوباره به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید تا کارشناسان اصالت خودرو را با اطلاعات درج شده در اسناد و رنگ درخواستی شما تطابق دهند؛ در صورت تطابق و عدم وجود مشکل از نظر کارشناسان تعویض پلاک، کارشناسان اداره پلیس و راهنمایی رانندگی نیز باید مدارک شما را تایید و امضا کنند. توجه داشته باشید که در صورت تفاوت رنگ درخواستی توسط مالک خودرو با رنگ جدید آن، راننده باید دوباره خودرو را رنگ کند.

پس از گذر از تمام این مراحل، اینک وقت آن است که کارت خودرو و برگه سبز جدید خود را تحویل بگیرید؛ مدارک قبلی شما دیگر اعتبار قانونی ندارند و در صورت نیاز باید مدارک جدید را به ماموران راهنمایی و رانندگی ارائه کنید.

چگونه رنگ خودرو خود را تغییر دهیم؟

چگونه رنگ خودرو خود را تغییر دهیم؟

شما ترجیح می‌دهید انتخابات خود را بر اساس "خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو" پیش ببرید و یا به سلیقه خود احترام بگذارید و یک خودرو با رنگ نایاب سوار شوید؟ یکی از مشکلاتی که مالکان خودروهایی با رنگ‌های خاص دارند، عدم فروش آسان آنها است. همان قدر که خاص بودن رنگ باعث جلب توجه عده‌ای می‌شود، به همان اندازه نیز می‌تواند فروش آن را سخت کند. در این مقاله از خودرو بانک به بررسی 0 تا 100 مراحل تغییر رنگ خودرو پرداختیم. شما تجربه رنگ‌کردن خودرو خود را داشته‌اید؟ تجربیات و سختی‌های رنگ‌کردن خودرو را با خودرو بانک در میان بگذارید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد