موضوعات داغ

چری iCAR 03 در نمایشگاه خودرو چنگدو به نمایش درآمد

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

در نمایشگاه خودروی چنگدو امسال، شاسی بلندها به خصوص با تعداد زیادی از مدل‌های آفرود جلب توجه کردند. شاسی بلند برقی چری نیو انرژی iCAR 03 نیز در این مراسم حضور داشت.

iCAR یکی از زیربرندهای اکوسیستم فعلی چری iCAR است که عمدتا قیمتی بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ هزار یوان را هدف قرار داده است. در آینده دو خط تولید مستقل و موازی به نام‌های چری نیو انرژی و iCAR اتومبیل در بخش انرژی‌های نو چری با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

این مدل جدید از طراحی نسبتا مربعی با تعلیق جلو و عقب کوتاه و چهار درب بهره می‌برد و در بدنه آن از ترکیب فولاد و آلومینیوم استفاده شده است.

طراحی نمای روبرو ساده و تازه است. چراغ‌های جلو و لوگو هر دو دارای چراغ‌های LED عمودی هستند که یکدیگر را منعکس می‌کنند. نمای جلو کمی شبیه به سه حرف i است و جلو پنجره از نوار عمودی متراکم عرضی بهره می‌برد.

در قسمت کناری بدنه خودرو از خطوط مستقیم استفاده شده است، خط کناری و سقف نسبتا صاف هستند و ظاهری خشن و آفرود به آن داده‌اند. طول، عرض و ارتفاع این مدل جدید به ترتیب از چپ به راست ۱.۷/۱.۹/۴.۴ متر و فاصله محوری آن ۲.۷ متر است. iCAR 03 با دو نوع چرخ ۱۸ و ۱۹ اینچی قابل سفارش است.

چری iCAR 03

طراحی بخش عقب نیز بسیار مربعی است و چراغ‌های عقب مانند چراغ‌های جلو به شکل حرف i هستند، در حالی که درب صندوق عقب از روش باز شدن جانبی پشتیبانی می‌کند و دارای یک صندوق خارجی مربعی است.

این خودرو به باربند، یک سانروف بزرگ، چرخ‌های پنج‌پره، یک کوله‌پشتی مربعی خارجی (جعبه/جعبه ابزار) و پشتیبانی از NFC برای باز کردن درها مجهز خواهد بود.

کنسول مرکزی از زبان طراحی مربعی بهره می‌برد که با تزئینات فلزی طلایی تزئین شده تا حس خاصی در داخل کابین ایجاد کند. طرح کلی کابین متقارن است و صفحه نمایش کنسول مرکزی شناور و طرح کلی زیر کنسول مرکزی، فضای ذخیره‌سازی داخلی را گسترش داده و ذخیره‌سازی و دسترسی آسان به نیازهای روزانه را تسهیل می‌کند. چری iCAR 03 از فرمان سه‌پره بهره می‌برد که طراحی دکمه‌ها و هماهنگی آن‌ها با چرخ‌ها را برای عملکرد کاربردی ساده‌تر کرده است.

چری iCAR 03

دستگیره تعویض حالت رانندگی که در زیر کنترل مرکزی قرار دارد، از جنس کریستال ساخته شده است. این دستگیره می‌تواند ۱۰ حالت رانندگی را فعال کند که براساس شرایط جاده و ترجیحات شخصی قابل تغییر است. این مدل از طراحی صندلی اسپرت بهره می‌برد، پشت سری صندلی نیز با سوراخ‌های مستتر طراحی شده است و در عین حفظ راحتی صندلی، فضای آفرودی را در کابین ایجاد می‌کند.

چری iCAR 03 به یک موتور برقی با حداکثر قدرت ۱۸۴ اسب بخار مجهز خواهد بود. با این حال، فعلا قرار است فقط یک نسخه تک‌موتوره عرضه شود که بیشتر برای رفت و آمد شهری مناسب است و یک مدل آفرودی تمام عیار محسوب نمی‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد