موضوعات داغ

بهترین ماشین برای رانندگی افراد قدبلند کدام است؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

با اینکه افراد قدبلند نمی‌توانند با هر خودرویی رانندگی کنند و ابعاد کوچک کابین باعث محدودیت همیشگی این افراد می‌شود اما در نهایت گزینه‌های بسیاری پیش‌روی آن‌ها قرارداد. در این مطلب از مجله خودرو بانک به معرفی این ماشین‌ها می‌پردازیم تا ببینیم مشخصات ماشین ساینا و امثال آن در لیست جای دارند یا خیر.

ویژگی‌های ماشین‌های مناسب برای افراد قدبلند

افراد قدبلند برای انتخاب یک خودروی مناسب برای خود کافی است چند معیار ساده را در نظر بگیرند، معمولاً بزرگ‌ترین مشکل قدبلندها در ماشین‌های معمولی این است که در کابین احساس ناراحتی یا محدودیت کنند، پس می‎توان گفت ابعاد بزرگ کابین، موقعیت و فضای مناسب در قسمت راننده یکی از مهم‌ترین این ویژگی‌هاست که نه‌تنها برای افراد قدبلند که برای افراد چاق یا درشت‌هیکل نیز اهمیت دارد.

همچنین ارتفاع کافی و فضای پای مناسب در قسمت عقب ماشین نیز درصورتی‌که سرنشینان شما (مانند اعضای خانواده که ممکن است سرنشین دائمی خودرو باشند) قدبلند باشند، ویژگی مهمی محسوب می‌‌شود.

در ادامه بهترین خودروهای مناسب افراد قدبلند را به شما معرفی می‌کنیم. چه‌بسا بهترین خودرو برای مسافرت">بهترین خودرو برای مسافرت و مسافت طولانی نیز باشند.

پژو پارس

پژو پارس

خودروهای خانواده پژو پارس معمولاً ابعاد مناسبی برای استفاده توسط قدبلندها دارند، فاصله محوری این خودروها باعث می‌شود که راننده و سرنشینان فضای مناسبی در اختیار داشته باشند، تنها عیب این خودروها برای افراد قدبلند این است که فضای سر در ردیف عقب آن‌ها برای افراد قدبلند کم است، بنابراین اگر نگران سرنشینان قدبلند خود نیستید، خودروهای پژو پارس می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

تندر ۹۰

تندر ۹۰

رنو ال ۹۰ که در اصل متعلق به رنوی فرانسه و مونتاژ شده در ایران است یکی از خودروهایی است که با ابعاد کابین مناسب و فضای پای زیاد، هم برای راننده و هم برای سرنشینان قدبلند مناسب است و محدودیت خاصی برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند.

سمند و سورن

سمند و سورن

خودروهای خانواده سمند و سورن نیز به دلیل ابعاد مناسب کابین برای راننده و سرنشینان قدبلند مناسب هستند، به‌ویژه که راننده با تنظیم صندلی خود به‌راحتی می‌تواند به بهترین موقعیت برای رانندگی راحت‌تر دست پیدا کند.

کی‌ ام سی K7

کی‌ ام سی K7

اگر تمایلی به استفاده از خودروهای تولید داخل را ندارید این کراس اور سایز متوسط اولین پیشنهاد ماست. کی ام سی K7 کابین نسبتاً بزرگی دارد و فاصله محوری آن نیز مناسب است، به‌نحوی‌که بلندقدترین افراد نیز به‌راحتی می‌توانند سوار آن بشوند و با آن رانندگی کنند.

تیگو ۸ پرو

تیگو ۸ پرو

خودروهای کراس اور معمولاً به دلیل فضا و طراحی مناسب کابین و ابعاد بزرگ آن، برای افراد قدبلند و درشت‌هیکل مناسب‌اند. تیگو ۸ پرو نیز یک کراس اور سایز متوسط دیگر است که شرایط مناسبی را برای رانندگی افراد قدبلند فراهم می‌کند و البته با سرنشینان بلندقد دیگر هم مشکلی ندارد.

جک تی ۸

جک تی ۸

حیف است که این لیست از یک وانت پیکاپ آفرودی خالی باشد. جک تی ۸ یک خودروی مناسب افراد قدبلند است که می‌تواند خانوادهٔ قدبلند آن‌ها را نیز در خود جای دهد و با خود به یک مسیر آفرودی پرهیجان ببرد. این خودرو نیز با داشتن کابینی با ابعاد مناسب تمام محدودیت‌های افراد قدبلند را از سر راه بر می‌دارد و قیمتش نیز آن‌قدرها بالا نیست که این هم یک ویژگی مثبت دیگر محسوب می‌شود.

آریزو ۶

خودروهای آریزو ۶

خودروهای سری آریزو ۶ که جزو سدان‌های چینی مونتاژ شده در ایران محسوب می‌شوند با داشتن ویژگی‌های گفته شده یعنی کابین بزرگ بافاصله محوری مناسب، راحتی راننده و سرنشینان با هر قدی را فراهم می‌کنند و یکی از گزینه‌های مناسب برای این افراد هستند.

مطلب پیشنهادی: ایمن سازی خودرو

در نهایت: افراد قدبلند چه خودرویی انتخاب کنند؟

ما در این مطلب تعدادی از بهترین خودروهای موجود برای افراد قدبلند را معرفی کردیم. بااین‌حال اگر فردی قدبلند هستید و خودروی موردعلاقه خود را در این لیست پیدا نکردید نیابد زیاد ناراحت باشید، خودروهای بسیاری در بازار هستند که برخی از آنها کابین بزرگ با فضای سر و پای زیاد برای سرنشینان و راننده در نظر گرفته‌اند؛ بنابراین می‌توان با اطمینان گفت که قدبلندها نباید نگران پیدانشدن ماشین مناسب خود باشند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/6/26
من دقیقا ۲ متر هستم و جک s3 دارم و بسیار راحت هستم