موضوعات داغ

قیمت فیدلیتی پرستیژ 2023 در روسیه اعلام شد، 1.5 میلیارد تومان در روسیه

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

چری در سال ۲۰۱۸ برند جتور را با عرضه کراس‌اوور اندازه متوسط X70 در چین راه‌اندازی کرد که همتای چری تیگو ۸ در روسیه محسوب می‌شود. در طول پنج سال حضور جتور X70 در بازار، نسخه‌های مختلفی از آن عرضه شده که از نظر طراحی و تجهیزات با یکدیگر متفاوت هستند. نسخه پلاس که در سال ۲۰۲۰ به عنوان نسل دوم عرضه شد، فقط طراحی ظاهری متفاوتی با نسخه قبلی دارد.

در حال حاضر هفت نسخه از جتور X70 در چین به فروش می‌رسد: X70M ارزان (با اولین نسخه از طراحی کابین)، X70 و X70S (نسل اول اما با طراحی کابین مدرن‌تر نسبت به X70M)، دو نسخه مختلف از X70 پلاس، X70 پرو (که تابستان گذشته در چین عرضه شد) و گران‌ترین آن‌ها یعنی X70 ژوگه (مجهز به موتور ۲ لیتری توربو بنزینی ۲۵۴ اسب بخار). تمامی نسخه‌ها دیفرانسیل جلو هستند.

طراحی بدنه X70 پلاس روسی شبیه جدیدترین X70 پرو چینی اما با کابینی شبیه X70 پلاس ۲۰۲۰ است. این مدل در خط تولید برند چینی بین کراس‌اوور کامپکت جتور دشینگ و کراس‌اوور پرچمدار جتور X90 پلاس که اوایل امسال عرضه شد، قرار خواهد گرفت.

طول، عرض و ارتفاع جتور X70 پلاس از چپ به راست ۱.۷۲/۱.۹/۴.۷۲ متر و فاصله محوری آن ۲.۷۲ متر است. سیستم تعلیق جلو مک‌فرسون و تعلیق عقب چنداتصالی مستقل است. این مدل با چرخ‌های استاندارد ۱۸ یا ۱۹ اینچی قابل سفارش است. گنجایش صندوق عقب این مدل پنج‌نفره ۴۳۸ لیتر است که با جمع کردن صندلی‌های عقب به ۱۶۸۸ لیتر می‌رسد.

جتور X70 پلاس

X70 پلاس فقط با موتور ۱.۶ لیتری توربو بنزینی از خانواده چری اکتکو (۱۹۰ اسب بخار، ۲۷۵ نیوتن متر) و جعبه‌دنده ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک عرضه می‌شود. زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن ۱۱.۷ ثانیه است.

نسخه پایه کامفورت با قیمت ۲۹۹۹۹۰۰ روبل ( 30186 دلار یا 1.5 میلیارد تومان) از امکاناتی مانند چهار کیسه هوا (جلو و جانبی برای راننده و سرنشین جلو)، سیستم کمکی بالا و پایین آمدن از سراشیبی، پایش نقاط کور، سیستم حفظ خودرو در بین خطوط، نمایشگر لمسی دوگانه (پنل ابزار ۱۰.۲۵ اینچی و سیستم چندرسانه‌ای ۱۰.۲۵ اینچی)، سیستم صوتی با شش بلندگو، کروز کنترل، تهویه مطبوع، فرمان چندمنظوره مجهز به گرمکن، سنسور پارک عقب، دوربین‌های سراسری، سنسور باران و نور، تزئینات چرمی، صندلی‌های جلوی برقی و دارای تهویه، صندلی‌های مجهز به گرمکن، پد شارژ بی‌سیم، چراغ‌های جلوی LED، باربند، درب صندوق عقب برقی و سقف پانورامیک شیشه‌ای با سانروف بهره می‌برد.

نسخه لاکچری با قیمت ۳۲۹۹۹۰۰ روبل علاوه بر موارد بالا به کیسه‌های هوای جانبی عقب، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم کمکی تغییر مسیر، سوئیچ خودکار چراغ جلو از نور بالا به پایین، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، ضبط کننده ویدئو، سنسورهای پارک جلو، کنترل تهویه سه‌منطقه‌ای، پنل کنترل لمسی ۹ اینچی، سیستم صوتی با هشت بلندگو، پدال‌های تعویض دنده دستی، فیلتر هوای کابین با یون‌ساز، نورپردازی محیطی چندرنگ و پرده صندوق عقب مجهز است.

در چین، نسخه‌های مختلف X70 در حال حاضر محبوب‌ترین مدل جتور هستند، اما فروش آن‌ها در حال افت است: از ژانویه تا اوت امسال، ۵۹۲۶۸ دستگاه از آن‌ها فروخته شده که ۱۵.۶ درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ است. جتور X90 در هشت ماه نخست امسال در چین ۱۵۸۸۸ واحد و کراس‌اوور جتور دشینگ ۲۳۷۱۱ واحد فروش داشته است. عرضه کراس‌اوور جتور تراولر که از نظر اندازه با X70 پلاس برابری می‌کند به تازگی در چین آغاز شده است. این مدل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ وارد بازار روسیه خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد